Prvi test: Škoda Scala 1.0 TSI Active, ‘češki Golf’ zabrinuo konkurenciju

Škoda Scala, prvi ‘češki Golf’, senzacionalno predstavljen na svjetskoj prezentaciji u Splitu

Uživo uvjerljivija nego na slikama, najpogođeniji češki model dosad, prostran, napredan dinamičan i štedljiv, dobro opremljeni osnovni benzinac 1.0 TSI s 95 KS stoji korektnih 117.056 kn, a ‘skockani’ dizelaš 1.6 TDI sa 116 KS vrijedi 151.157 kn. Postat će hit, hoće li ugroziti čak i Golfa VIII?

Jedan od, zasigurno najvećih ovogodišnjih noviteta, Škoda Scala, prvi češki Golf, spektakularno je, u sklopu svjetske prezentacije, predstavljen u Splitu, uz testne  vožnje od Makarske do Šibenika. Novinarska ‘krema’, oko 800 specijaliziranih novinara i urednika iz cijelog svijeta imat će prilike upoznati ljepote dalmatinskog priobalja i vrline prvog češkog modela na bazi Volkswagen Golfa.

Riječ je o tehnološkom srodniku kompakta iz Wolfsburga osme generacije, koji je njegova prethodnica i svojevrsni ‘pokusni kunić’. Nakon što je sve bitno objavljeno, a već prve slike, a pogotovo predstavljanje na nedavnom salonu u Ženevi, najavilo je novi češki uspjeh, nakon Octavije, Fabije, Superba, Kodiaqa…

Nasljeđuje Rapid, a toliko je bolji, napredniji, prostraniji, dinamičniji…, da ne može stati u istu rečenicu s njim. Na splitskom proljetnom suncu, koje najavljuje ‘dugo toplo ljeto’, novi je češki model zasjao u punom svjetlu.
Prvi komentari naših novinara unisono potvrđuju da je prvi ‘pravi’ Škodin kompakt uživo bolji, atraktivniji, napredniji od očekivanja.

Prvi je pravi kompakt nakon Felicije (1994. – 2001.), jer Rapid (2012. – 2018.), a koji je u hatchback verziji uveden 2013., nije bio pravi model C-segmenta, jer je napravljen na rastegnutoj platformi Volkswagen Pola/Škode Fabije/Seat Ibize.

Skala radi veliki iskorak, kap svojevrsni ‘češki Golf’. Ono što odmah upada u oči, uz dizajn koji je zbilja prihođen te  je na dalmatinskim prometnicama izazivala  ‘wow’ efekt, visoka je, prvoklasna  razina izvedbe.

Prošla su vremena slabo opremljenih osnovnih čeških modela. svi su modeli opremljeni LED svjetlima, hi-tech kokpitom sa 6,5 colnim s digitalnim instrumentima (u skupljoj verziji), uređaj za upozorenje napuštanja trake… Najskuplji će se modeli moći opremiti i sustavom autonomnog kočenja.

Scala izgleda atraktivno, već su se pojavili komentari da je atraktivnija i ‘pogođenija’ od nadolazećeg Golfa VIII. Premda Škoda napreduje iz modela u model, Superb je već zagazio u premium segment, al Scala… Scala, već se to vidjelo u Ženevi, na splitskom je suncu naglasio skladne, elegantne mjere.

Dužinom  436 cm, a posebice međuosnim razmakom od 265 cm (Octavia II imala je samo 258 cm) i širinu od  blizu 180 cm, Scala je pošten komad kompakta. Straga ima komfora za tri osobe, a prtljažnik od 467 litara, najveći u C-segmentu, po Škodinoj tradiciji uspostavlja nova mjerila u kompaktnoj klasi.

Scala se dokazala i u testnim vožnjama, spontanošću i dinamičnošću. a uskoro ćete pročitati i raport s prvog testa. Za početak, u ponudi će biti tri benzinca, 3-cilindarski 1.0 TSI s 95 i 116 KS te ‘odlikaš’ 1.5 TSI.

No posebno zanimljiv u ponudi, ne amo za naše kupce je jedan, ali vrijedan dizelaš 1.6 TDI sa 116 KS, nudit će se sa srednjim paketom opreme, u već ‘šminkerskoj’ izvedbi, za 151.157 kn. Pošteno!

Uz ručni mjenjač s pet (samo s 95 benzinskih konja) i šest stupnjeva moći će se doplatiti automatski DSG 7, s dvostrukom spojkom. Treba li, za početak, više?! O Scali će se još čuti…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin