SAVJET ZA KUPNJU

BMW X3 (2011. – 2017.): ovo su kvarovi popularnog bavarskog SUV-a

BMW X3 prve generacije, serije E83, stigao je krajem 2003. te je u manjim gabaritima ponudio gotovo ista svojstva kao BMW X5. Bila je to dobra osnova za pridobivanje novih kupaca

AS Kramar, vaša provjerena adresa za rabljena vozila

Svi koji su glasno kritizirali BMW, kad je početkom 1999. u Detroitu prikazao svoj prvi terenac – BMW X5, mogu se ugristi za jezik. Bio je to pun pogodak te je bavarska tvrtka uspjeh ponovila u pola klase manjem modelu. Bavarski luksuzno-sportski SUV, koji se proizvodi u Spartanburgu (SAD), postigao je izvrstan uspjeh na europskom i američkom tržištu.

BMW je dobro iskoristio tehnološko naslijeđe slavne, ali atrofirane britanske tvrtke Rover, koja je u svom portfelju imala tehnologiju jednog od najboljih terenaca ikada napravljenih, Land Rover. Bavarski stručnjaci su iskoristili sve najbolje od britanske koncepcije 4×4 te su je oplemenili SUV tehnologijom.

BMW X3 druge generacije, serije F25, koji na tržište je stigao 2011., zadržao je prepoznatljiv i upadljiv stil prvog modela, pa vlasnici modela prethodne generacije nisu imali dojam da im je naglo ostario. Ipak, novi je BMW X3, uz tehnološko “brušenje” i bogatiju opremu, porastao u svim dimenzijama.

Foto: BMW

BMW X3 druge generacije je rodužen s 457 na 465, proširen sa 185,5 na 188 i povišen sa 167,5 na 169 centimetara. Povećan je i međuosovinski razmak, sa 279,5 na 281 cm, što će osigurati nešto veći komfor, koji ni dosad nije bio loš. Dobrodošla novost je povećanje prtljažnika, s 480 na 550 litara.

Nudio se u benzinskim verzijama od xDrive20i sa 184 KS do xDrive35i s 306 KS i dizelskim, od sDrive18d sa 143 KS do xDrive35d s 313 KS. Sve verzije osim osnovne dizelske, sa stražnjim pogonom bile su 4×4.

A ovo su kvarovi provedeni kroz standardne servisne kampanje:

PROBLEM
Nemiran rad i gašenje benzinskog 6-cilindarskog motora u praznom hodu.
UZROK
Oštećena usisna grana.
POPRAVAK
Izmijenite usisnu granu. Obrišite kodove grešaka u memoriji računala ECM.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara dizelskog 4-cilindarskog motora 2.0 (MIL), motor gubi snagu
UZROK
Neispravan aktuator ventila za povrat ispušnih plinova (EGR) dizelskog 4-cilindarskog motora.
POPRAVAK
Ugradite modificirani aktuator ventila EGR.

PROBLEM
Lupkanje iz gornjeg dijela dizelskog 4-cilindarskog motora 2.0 nakon hladnog starta ili čestih kratkih putovanja.
UZROK
Zrak u hidrauličkim podizačima.
POPRAVAK
Provjerite je li ispravna razina ulja. Upalite motor. Pustite motor da postigne radnu temperaturu. Napravite sljedeći postupak maksimalno 5 puta: povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min i držite 3 minute; pustite motor da radi na praznom hodu 15-30 sekundi. Provjerite lupa li motor. Ako je lupanje i dalje prisutno: 15 minuta povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min.

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva benzinskog 6-cilindarskog motora.
UZROK
Greška motora pumpe rashladnog sredstva motora.
POPRAVAK
Provjerite ima li propuštanja u sustavu hlađenja. Provjerite električne instalacije motora pumpe rashladnog sredstva motora. Izmijenite motor pumpe rashladnog sredstva motora. Izbrišite kodove grešaka.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara benzinskog 6-cilindarskog motora (MIL). Motor teško starta i slabo radi.
UZROK
Zaglavljen ili blokiran ventil hidrauličkog mehanizma za podešavanje faze bregastog vratila (CMP).
POPRAVAK
Ugradite novi ventil hidrauličkog mehanizma za podešavanje faze bregastog vratila (CMP).

BMW X3 (2021.): redizajn izbrusio adute najpoželjnijeg SUV-a

Autor