TEST RABLJENOG

Honda Civic 1.6 VTEC (2000. – 2006.): sportski motor, a gotovo neuništiv

Honda Civic, japanski kompakt sedme generacije, ima vrhunsku mehaniku te mu vijek može skratiti jedino preagresivna vožnja uz neodgovarajuće održavanje…

Foto: Vauxford, Wikimedia Commons

Honda Civic svojedobno je uz Toyotu Corollu i Mazdu 3 (odnosno 323) ne samo najkvalitetniji kompaktni automobil, nego i jedan od najkvalitetnijih na tržištu. Zbog toga je to jedan od rijetkih automobila u klasi koji postižu istu, ili čak i višu cijenu od Golfa. Model sedme generacije, koji se proizvodio od 2000. do 2006. (prvi je model napravljen 1972.) nije dizajnersko remek djelo, ali se pokazao vrlo kvalitetnim i pouzdanim. Hondini su motori poznati po visokoj trajnosti, čak i ako ih se vozi sportski.

Osnovni benzinski modeli 1.4 i 1.6 je i najpreporučljiviji kod kupnje rabljenih, jer je smirene i malo opterećene izvedbe. Takvi primjerci, uz normalno održavanje, bez problema prelaze 300.000 i više kilometara. Umjerena snaga dobra je preporuka i radi stanja cjelokupnog prijenosnog mehanizma, od spojke do homokinetičkih zglobova. Problem je što takve automobile često voze osobe sklone brzoj vožnji, a to treba provjeriti temeljitim pregledom.

Na europskom su se tržištu nudili isključivo modeli hatchback, a na američkom je bio popularniji limuzinski sedan. Kvalitetno je i podvozje, a stanje automobila dobro se može procijeniti po istrošenosti diskova i ispušnog sustava

Prema statistikama ADAC-a Honda Civic sedme generacije je bio među najpouzdanijim modelima na tržištu. Nakon kupnje rabljenog primjerka preporučljivo je odmah izmijeniti zupčasti remen, zajedno s napinjačem, jer je to osjetljivo mjesto motora (posebice kod starijih primjeraka). Problema može biti i s termostatom i propusnošću rashladnog sustava. Ispušni je sustav također osjetljiv, a po tome se može procijeniti kako je automobil vožen.

Limarija je solidna i ako automobil nije imao sudar, tada u pravilu problema ne bi trebalo biti. Dakle, važno je da automobil ima originalnu boju i da nema oštećenja podnice. Podvozje je također solidno i otporno, čak i na našim cestama. No, nije dobro ako je automobil spušten. Time se znatno povećava mehaničko opterećenje vitalnih dijelova podvozja (posebice kuglastih zglobova, gumenih oslonaca).

Nepravilno potrošene gume loš su znak, ali jednako se novim gumama može zakamuflirati stvarno stanje. Po istoj logici nije dobro ni da je ispuh izgorio, ni da je nedavno izmijenjen, jer u oba slučaja može ukazivati na intenzivnu eksploataciju automobila.

Većina modela na tržištu je s benzinskim motorom, no nije loš ni Isuzuov common-rail dizelaš 1.7, snage 100 KS, kojeg je isporučivao Isuzu. Proizveden je u Japanu (za razliku od istovrsnih koji su se potom za modele Opel proizvodili u Poljskoj, te je bolji od motora iz iste serije, koji se proizvode u Poljskoj i ugrađuju u Opele.

Prije kupnje preporučljiv je temeljit pregled u servisu za dizelaše. Kod svih Hondinih motora iznimno je važno da su održavani originalnim dijelovima, a sportski dorađene primjerke treba izbjegavati. Honde su na cijeni, pa je Honda Civic na tržištu rabljenih nešto skuplji od jednako starog benzinskog Volkswagen Golfa. Ako je u korektnom stanju, kupnja je isplativa!

Honda Civic 1.6 VTEC
Motor: četverocilindarski benzinac, 16V
Obujam: 1590 ccm; Snaga: 110 KS pri 5600/min
Moment: 152 Nm pri 4300/min
Brzina: 187 km/h
Ubrzanje: 9,9 s
Potrošnja: 7 do 9 l/100 km

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo