PREPORUKA ZA KUPNJU

Renault Twingo 1.2: francuski mališan 2000. se riješio svih problema, dobar i za manje od 10.000 kn

Renault Twingo prve generacije (1992. – 2007.), prvi gradski monovolumen, dugačak 343 i širok 163 cm, čudo je od prostranosti i funkcionalnosti,15-godišnji staž pokazuje koliko je uspješno koncipiran…

Renault Twingo je sve te godine temeljito je dorađivan te je pri kraju karijere Twingo dogurao do najpouzdanijih automobila na tržištu. Ima i izdržljiv pouzdan benzinac, pogotovo osnovni s 1149 ccm, 58,5 KS i osam ventila te je to poželjan, dobar izbor prostranog i funkcionalnog automobila.

Renault Twingo je startao kao veliki hit krajem 1992, kao prvi monovolumen A-segmenta, a onda se krajem 1993. sve zakompliciralo. U crash-testu Auto Bilda pokzala opasna slabost strukture karoserije z zaključak ‘Nema prostora za preživljavanje’.

No, Francuzi su brzo reagirali. Temeljito je ojačano područje prednjeg nosača krova, a 1996. je četverocilindraš 1.3 stare koncepcije zamijenjen novim, obujma 1149 ccm i snage 58,5 KS. Postupno je poboljšana oprema, uklanjane su greške te ga i danas mnogi smatraju najuspješnijim gradskim autom.

Za svoje gabarite je, netipično za francuski auto, čvrst kao tenk te je kvalitetna limarija, izvrsno zaštićena od hrđanja, prva preporuka za kupnju. Solidno je i podvozje, što je zasluga i razmjerno velikih kotača u malenoj karoseriji. Amortizeri i spone dobro se nose s neravninama na našim prometnicama.

Francuski ugodan ovjes i solidno napravljena karoserija zaslužni su što ni nakon više godina vožnje u unutrašnjosti nema ‘cvrčaka’. Do kraja 1990-ih Twingo je još bolovao od dječjih bolesti, a od 2000. kvaliteta počinje naglo rasti. Uklonjeni su problemi s propusnim hladnjakom i nekvalitetnim termoprekidačima, koji su izazivali pregaranje brtve glave.

Poboljšani su elektromotor brisača, alternatori i klinasti remen, a posebice cijela elektronika (bilo je problema s blokadom motora i razvodnikom paljenja). Od dobrog postaje vrlo dobar, a modeli nakon 2002. zaslužuju ocjenu izvrstan. To je i najvažniji putokaz za kupnju

Svakako 8-ventilska verzija 1.2 s 58,5 KS bolja je opcija od 1.2 16V sa 75 KS – pouzdanija je i stvara manje problema. To se podjednako odnosi na mehaniku i elektroniku. Usto su za klasu niža tarifa autoosiguranja. Prve verzije motora obujma 1149 ccm imale su osjetljivu brtvu glave motora i elektroniku.

Svi problemi s mehanikom i elektronikom riješeni su nakon 1999. Cijeli pogonski sklop trajan je i pouzdan i jedini je problem što su vitalni dijelovi izloženi velikom oštećenju i kod najmanjeg sudara

Limarija – kvalitetnija i otpornija nego što bi se očekivalo od francuskog auta. Zaštita od hrđanja: izvrsna
Motor – jednostavan, kvalitetan i pouzdan. Kod starijih primjeraka provjeriti termoprekidač i brtvilo glave
Mjenjač – najbolji sklop automobila, ugodan za šaltanje i vrlo trajan. Kvačilo izdrži najmanje 100.000 km
Podvozje – ovjes i kočnice rijetko stvaraju probleme i u težim uvjetima vožnje. Provjeriti ispušni lonac

Renault Twingo 1.2
Motor: benzinski, R4, 8V
Obujam: 1149 ccm
Snaga: 58,5 KS pri 5250/min
Moment: 93 Nm pri 2500/min
Brzina: 151 km/h
Ubrzanje: 13,5 s
Potrošnja: 5 do 7 l/100 km
Jamstva: 2 g. (meh.); 12 g. (lim)
Proizvodnja: 1993. – 2007

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin