TEST RABLJENOG

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style (2019. – 24.450 km): najisplativiji obiteljsko-poslovni karavan

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style, model treće generacije, s izvrsnim dizelašem od 116 KS, isplativ izbor…

Škode Octavia treće generacije (2012. – 2019.), u limuzinskoj i karavanskoj verziji, pogotovo s izvrsnim dizelašem 1.6 TDI jedan je od najisplativijih modela na tržištu rabljenih. Dovoljno je navesti da se radi o prostranoj karavanskoj izvedenici Golfa sedme generacije, koji je u svijetu, Europi, a i u Hrvatskoj, postigao izvrsne rezultate. Škoda Octavia je poznat i provjeren ‘igrač’ na većini europskih tržišta, a i našem. Model prve generacije predstavljen je u studenom 1996., a drugi u ožujku 2004.

Posebno je popularan bio, i jest, karavanski model Škoda Octavia Combi, koji se već u prethodnoj generaciji dičio rekordnim prtljažnikom od 605 do 1655 litara. Novi je letvicu podigao na 610 do 1740 l. Premda je Škoda Octavia povećanjem dužine s 457 na 466 centimetra definitivno iz kompaktne zakoračila z srednju klasu, prtljažnik je rekordan i u toj klasi. Škoda Octavia Combi je po tradiciji jednakih gabarita kao limuzina, a zahvaljujući modularnoj platformi MQB više nema potrebe da dijeli međuosni razmak kojeg koristi Volkswagen Golf (prethodni je model imao 258 cm). Tako Škoda Octavia Combi sad mjeri 268,6 cm (Volkswagen Golf VII 263,5).

U usporedbi s prethodnim modelom međuosni je razmak rastegnut za 108 mm, a elegantan dizajn, uz golemi prtljažnik, pruža i vrlo dobru aerodinamiku (cx = 0,31)

Od 1991., kad je došla ‘pod kapu’ tvrtke Volkswagen, Škoda napreduje iz godine u godinu. Nudi modele na razini najboljih europskih, dizajn je pristojan, a u novim modelima Škoda Octavia i elegantan. No, zbog svega je toga češka marka, u doba ‘Željezne zavjese’ pojam ‘socijalističkog automobila’, no danas je Škoda Octavia ugledan i poželjan automobil, velike karizme. Usto se i povoljno održava.

Karavanski model treba doplatiti prihvatljivih 1320 eura i premda je i osnovni limuzinski lijepo dizajniran, djeluje još uvjerljivije. Škoda je, malo po malo izgradila imidž poželjnog proizvoda, što konkretni model dobro pokazuje. Testirali smo model Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style, snage 116 KS, proizveden 2019., s prijeđenih 24.450 km, koji se praktički tek razradio. Vanjski dizajn mu krase 17-colni naplaci i LED traka u dnu prednjih farova, u funkciji dnevnih svjetala. Pomalo je i šminka.

Škoda Octavia je, kao i Volkswagen Golf, profitirala ‘downsizingom’ – korištenjem čelika povišene čvrstoće postala je za trećinu čvršća (to pogoduje voznim svojstvima, zbog manjeg uvijanja karoserije, i sigurnosti), uz 80 kg nižu masu. Sve je napravljeno kvalitetno i precizno, ali bez pretjerivanja.

Unutrašnjost je jednaka kao u osnovnom modelu – funkcionalna i prostrana, s preglednim instrumentima, a precizan mjenjač ima pet stupnjeva, sasvim dovoljnih

Sjedala su lijepo oblikovana i sve su komande postavljene njemački precizno, a straga je, zbog karavanskog repa, malo komfornije nego u limuzini. Paket Style pruža već dozu luksuza, premda i osnovni paket opreme nudi sve bitno. Upravljač s progresivnim električno podesivim servo uređajem dobro je odmjeren, a mjenjač omogućava lagano šaltanje.

Na ‘prvu loptu’ mnogi bi zaključili kako je pet stupnjeva premalo, ali u stvarnosti prava je mjera. Za to je zaslužan zanimljiv i učinkovit ‘set-up’ motora – najveći okretni moment od 250 Nm oslobađa se u području od 1750 do 3200/min, a najveća snaga od 116 KS pri 3250 do 4000/min. Ovo je jedan od rijetkih motora koji najveću snagu oslobađa u širem području okretaja te je zbog toga pet stupnjeva prijenosa u mjenjaču OK.

S jednim parom zupčanika manje nego kod 6-stupanjskog takav mjenjač stvara manje mehaničke otpore, što kompenzira nešto lošiju prilagodbu idealnoj vučnoj karakteristici. Uz to je peti stupanj proračunat ‘na dugo’ – pri 130 km/h motor se vrti malo brže od 2500/min, sporije nego kod mnogih u 6. stupnju, pa se može zaključiti da je sve najbolje pogođeno.

Volkswagenov 1.6 TDI najuglađeniji je dizelaš u klasi, vuče uvjerljivije i troši manje od desetak konja snažnijih konkurenata. Sa 116 KS i 250 Nm pruža uvjerljive performanse, a vrlo je pouzdan i trajan

Karavanska Škoda Octavia, s najvećom brzinom od 194 km/h i ubrzanjem do stotke u 11,9 sekundi na vrhu je klase karavanskih dizelaša 1.6, koji su odreda znatno snažniji (na papiru) od 116 KS. To pokazuje da ovaj motor ima vjerojatno više snage od deklarirane. Zbog toga je sasvim dovoljan u svakoj prilici, a oni koji traže više mogu izabrati 2.0 TDI sa 150 KS, koji još nešto bolje ubrzava i lako hvata više od 200 km/h, ali kome to objektivno treba?

Ova Škoda Octavia Combi 1.6 TDI bez problema ostvaruje visoke brzinske prosjeke, premda se, jasno, ne radi o jurilici. Ali automobil raskošnog komfora (straga se sjedi kao u velikoj limuzini) i prtljažnika koji je maksimalnim obujmom od 1740 litara izvrstan za obitelj i biznis, uvjerljivo vuče u gradu, na otvorenoj cesti, a zahvaljujući vrlo razmjerno izvrsnoj aerodinamici, posebno na autocesti. Tome doprinosi i kvalitetno podvozje, premda u osnovnim verzijama (kao Volkswagen Golf) straga nije Multilink, nego polukruti ovjes.

Škoda Octavia Combi je nesumnjivo među najstabilnijim i najvozljivijim karavanima u klasi, premda u ovoj verziji ne treba očekivati uvjerljivu snagu za izvlačenje iz zavoja. Uvjerljivim voznim svojstvima doprinose i snažne kočnice, s diskovima promjera 288 i 272 mm. Premda je teško postići deklarirani prosjek od 3,8 l/100 km, potrošnju je bez problema moguće spustiti na manje od pet litara, pogotovo uz sustav Start-Stop.

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style 
Motor: dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm
Snaga: 85 kW/116 KS pri 3250-4000/min
Moment: 250 Nm pri 1750 do 3200/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda MacPherson, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 288 mm, straga puni 272 mm, ABS, ESP
Gume: 225/45 R17
Karoserija: karavan srednje klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 466 x 181,4 x 146,5 cm
Osovinski razmak: 268,6 cm
Prtljažnik: 610/1740 l
Masa/nosivost: 1340/510 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,8 m
Najveća brzina: 191 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11 s
Potrošnja: grad 4,6 / otvoreno 3,3 / kombinirano 3,8 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,2 l/100 km

Autosalon Kramar, najbolji put do kvalitetnog i povoljnog rabljenog automobila

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo