Toyota Auris, nasljednik modela Corolla devete generacije, ‘japanski Golf’ solidne i pouzdane izvedbe, a razmjerno povoljne cijene, najisplativiji je s ‘neuništivim’ dizelašem 1.4 D-4D

Foto: M 93

Toyota Auris prve generacije, koja je  izvedbom i stilom izgledala kao redizajnirana verzija modela Corolla devete generacije, s novim imenom (pokazat će se potom da to nije bila najbolja odluka), najbolje je opisati kao Golf na japanski način. Toyotin adut C-segmenta koncepcijski nije briljirao, ali je ponudio racionalno ‘brušenje’ prethodne izvedbe.

Toyota Auris, koja je na tržište stigla krajem 2006. dokazala se solidnošću i čvrstoćom, a najjači adut je opjevana pouzdanost i kvaliteta. Po tim značajkama, koje su posebno važne kod rabljenih modela, Toyote su ili u vrhu, ili pri vrhu klase, u svim segmentima. Zbog toga je Auris isplativ i iz prvih serija, starijih od deset godina, što znači s više od 200.000 km, a ako su dizelaši u pitanju, i s više od 300.000 km.

Najčešće i najisplativije su  u provjerenim izvedbama, benzinskoj 1.33 VVTi s 99 KS i turbodizelskoj 1.4 D-4D s 90 KS. Rjeđi, a i poželjniji je dizelaš 2.0 D-4D sa 125 KS. Kod Aurisa podjednako je solidna cijela mehanika (limarija, pogonska grupa, podvozje…) i elektronika, a pregled je najvažnije s provjerom servisne dokumentacije i stanja te debljine laka, kako bi utvrdili je li automobil naknadno bojan, odnosno pretrpio karambol.

A ovo su greške i nedostaci riješeni kroz standardne servisne akcije. Japanci to rade temeljito, to je i jedna od ‘tajni’ pouzdanosti Toyota.

PROBLEM
Snažan miris iz stražnjih kočnica. Buka iz stražnjih kočnica. Prekomjerna potrošnja goriva.
UZROK
Obloge stražnjih kočnica zaglavljene u nosaču kliješta kočnica zbog korozije i onečišćenja.
POPRAVAK
Stavite modificirane obloge stražnjih kočnica.

PROBLEM
Poluga ručne kočnice teško se aktivira kada je vozačevo sjedalo u maksimalnom položaju naprijed.
UZROK
Neispravno podešavanje mehanizma ručne kočnice.
POPRAVAK
Podesite mehanizam ručne kočnice kako biste dobili 3-6 zareza na poluzi ručne kočnice pri 200 N. Obavite postupak prilagodbe kočnica: aktivirajte ručicu ručne kočnice za 1 zarez te vozite 400 m brzinom 40 km/h. Otpustite ručnu kočnicu. Pričekajte 5 minuta. Postupak ponovite dva puta.

PROBLEM
Poluga ručne kočnice teško se aktivira kada je vozačevo sjedalo u maksimalnom položaju naprijed.
UZROK
Neispravno podešavanje mehanizma ručne kočnice. Loša proizvodnja sajli ručne kočnice.
POPRAVAK
Postavite modificiranu polugu ručne kočnice i sajle ručne kočnice. Podesite mehanizam ručne kočnice kako biste dobili 3-6 zareza na poluzi ručne kočnice pri 200 N. Obavite postupak prilagodbe kočnica: aktivirajte ručicu ručne kočnice za 1 zarez te vozite 400 m brzinom 40 km/h. Otpustite ručnu kočnicu. Pričekajte 5 minuta. Postupak ponovite dva puta.

PROBLEM
Lupanje iz stupa upravljača pri malim brzinama i na neravnim površinama.
UZROK
Prekomjeran slobodan hod u pogonskim zupčanicima motora EPS.
POPRAVAK
Postavite modificirani stup upravljač.

PROBLEM
Kuckanje iz gornjeg dijela motora.
UZROK
Neodgovarajuća izvedba hidrauličnih podizača.
POPRAVAK
Skinite sve hidraulične podizače i provjerite ima li oštećenja. Zamijenite oštećene hidraulične podizače i pripadajuće ventile.

PROBLEM
Zvuk zviždanja na otprilike 1600 o/min iz prostora motora.
UZROK
Loša izvedba turbopunjača.
POPRAVAK
Ugradite modificirani turbopunjač.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Pohranjeni kod greške: P0487.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nisu nađene greške: Stavite modificirano računalo motora (ECM).

PROBLEM
Zveckanje iz sklopa spojke dok je motor u praznom hodu i papučica spojke potpuno otpuštena.
UZROK
Neodgovarajuća izvedba sklopa spojke.
POPRAVAK
Stavite modificirani sklop spojke. Zamijenite koncentričan pomoćni cilindar spojke.

PROBLEM
Loš hladan start. Neispravan prazni hod kod hladnog starta.
UZROK
Neispravne brizgaljke goriva. Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom. Provjerite broj na brizgaljkama goriva. Ako je broj 23670-33050, zamijenite brizgaljke goriva. Za učinkovit popravak neophodna je nadogradnja softvera – obratite se proizvođaču.

PROBLEM
Lupanje iz upravljača pri okretanju upravljača.
UZROK
Suhe kontaktne površine na donjem zglobu stupa upravljača s užlijebljenim spojem.
POPRAVAK
Za potvrdu uzroka: označite poravnanje na donjem zglobu stupa upravljača s letvom upravljača. Skinite donji zglob stupa upravljača s letve upravljača. Kliznite donji zglob stupa upravljača unutra-van 10 puta. Provjerite jesu li referentne oznake poravnate. Stavite donji zglob stupa upravljača. Probna vožnja. Ako se više ne čuje buka: Stavite modificirani donji zglob stupa upravljača.

PROBLEM
Pregrijavanje motora. Gubitak rashladnog sredstva.
UZROK
Neispravno brtvilo glave cilindra.
POPRAVAK
Provjerite je li površina glave cilindra iskrivljena Maksimalna tolerancija: 0,05 mm. Stavite modificirano brtvilo glave cilindra.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Motor radi u prinudnom modu.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM). Blokirana vakuumska cijev davača tlaka filtera za čestice čađe (DPF). Filter za čestice čađe (DPF) blokiran.
POPRAVAK
Provjerite jesu li sve cijevi za vakuum davača tlaka DPF ispravno postavljene i da li propuštaju. Provjerite rad i stanje DPF. Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Loš prazni hod. Greška pri startanju.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Instalirajte nadograđeni softver računala motora (ECM).

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Računalo motora (ECM) u prinudnom modu.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Instalirajte nadograđeni softver računala motora (ECM).

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Motor radi u prinudnom modu.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Loš hladan start.
UZROK
Neispravni grijači.
POPRAVAK
Provjerite grijače, zamijenite ako je potrebno. Ponovno programirajte ECM s modificiranim softverom.

PROBLEM
Povremeni gubitak snage pri ubrzanju. Trzanje motora.
UZROK
Ventil povrata ispušnih plinova (EGR) ne radi ispravno.
POPRAVAK
Provjerite filtar za zrak, zamijenite ako je potrebno. Provjerite davač protoka mase zraka (MAF), zamijenite ako je potrebno. Očistite ventil za povrat ispušnih plinova (EGR) i pripadajuće dijelove. Ponovno programirajte ECM s modificiranim softverom.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Miris dizela u kabini.
UZROK
Propuštanje u visokotlačnoj pumpi goriva.
POPRAVAK
Provjerite kod datuma proizvodnje na visokotlačnoj pumpi goriva.Ako je datum proizvodnje prije 02/2010 (01M 02700), zamijenite visokotlačnu pumpu goriva modificiranom verzijom.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.