Toyota RAV4 (2006. – 2012.): najkvalitetnijem kompaktnom SUV-u pouzdanost nije glavni adut

Toyota RAV4, pionir SUV modela treće generacije nastavio je uspjeh prethodnika, izvrsni dizelaši 2.2 D-4D su imali više problema od benzinca 2.0, koji je rjeđi na tržištu. Vlasnici se najviše žale na potrošnju ulja dizelaša i otkazivanje viskozne spojke…

Prvi SUV kompaktne klase na europskom tržištu, koji je 1994. pokazao kako izgleda uspješan kompromis terenca i povišenog karavana, oduševio je dobrim voznim svojstvima na autocesti, u gradu i ne pretjerano zahtjevnim terenima. Tome se pridodala već opjevana Toyotina kvaliteta i pouzdanost te se na cestama sreću primjerci stariji od 15 godina koji su još uvijek u dobrom stanju.

Toyota RAV4 druge generacije na tržište je stigla na proljeće 2001. i tada po prvi put dolazi do osjetnijeg pada pouzdanosti. Bile su to dječje bolesti koje su kulminirale 2002., a tri četvrtine ih je bilo s prijenosnim mehanizmom, najviše s viskoznom spojkom. Sve je riješeno 2004. Dječje su se bolesti ponovile 2007., dolaskom modela treće generacije, kakvoga analiziramo, ali u manjoj mjeri, najviše s upravljačkim mehanizmom, odnosno servouređajem i zupčastom letvom.

Kod motora je najveća zamjerka na preveliku potrošnju ulja, a problema je bilo i s viskoznom spojkom a treće, kakav analiziramo u ovom tekstu, krajem 2005. Prvi su se primjerci na našem tržištu počeli prodavati u ožujku 2006. Premda modeli druge i treće serije nisu zadržali pouzdanost prve, što je dijelom i logično, jer su novi daleko složeniji, i dalje su među najkvalitetnijima i najpouzdanijima u klasi.

Ipak, kod kupnje je potreban oprez, prvenstveno u procjeni je li prethodno vožen u teškim terenskim uvjetima, kojima ovakav tip vozila, bez reduktora, masivnog podvozja sa šasijom i s osjetljivom viskoznom spojkom (u funkciji središnjeg diferencijala) nije ni namijenjen. RAV 4 ima sve potrebne adute za normalne izlete izvan ceste, ali nije za uspone veće od 60 posto (27 stupnjeva), niti za prelazak rovova i dubokih rijeka.

Takvim je kupcima namijenjen Land Cruiser. Ispitivanja su pokazala da 97 posto kupaca ne treba više od toga, ali problem je ako naiđete na primjerak kojeg je dosadašnji vlasnik koristio u teškom off-roadu. To je najopasnije za viskoznu spojku, ali i za ovjes, poluosovine i spojku mjenjača. Sve to treba dobro provjeriti kod kupnje svakog SUV-a, pa tako i Toyotinog.


Komentari

loading...