OCJENA RABLJENOG

Toyota Yaris 1.0 VVT-i (2005. – 2012.): najpouzdaniji i najisplativiji (?) auto niže klase

Toyota Yaris, japanski adut B-segmenta, koji je u prvoj generaciji predstavljen 1999. te osvojio titulu “Europskog automobila 2000. godine”, u drugoj povećanoj i očvrsnutoj verziji, predstavljenoj 2005., u dobro očuvanoj verziji može se kupiti za 20.000 kn…

Toyota Yaris je već od starta potvrdio glas izvrsnog malog auta, premda je pouzdanost malo oslabila, nakon što je proizvodnja 2002. prebačena iz Japana u Francusku. Svi su problemi su riješeni do 2005. te je model druge generacije iz 2006. (proizvodio se do ljeta prošle godine) zadržao visoku kvalitetu i pouzdanost. Da izvrsne statistike imaju utemeljenje, pokazuju iskustva s vlasnicima tih modela, koji su odreda vrlo zadovoljni

Yaris druge generacije, zbog činjenice da je među skupljima u nižoj klasi, nije postigao veći tržišni uspjeh, ali većina onih koji ga ima su vrlo Najbrojniji na tržištu je osnovnipremda benzinski model 1.0 VVT-i Terra, s osnovnim 3-cilindarskim benzincem obujma 998 ccm i snage 71 KS te, za auto niže klase prilično bogatom opremom Terra. Premda je nekima trocilindraš anemičan, odnosno nedovoljno snažan za ozbiljniju vožnju, zapravo je prava mjera za auto niže klase.

Jer, uz ubrzanje do stotke u 15,7 sekundi i najveću brzinu od 155 km/h teško je ne biti zadovoljan. Treba se naviknuti na frktavi rad motora, a performanse su, za potrebe prosječnih kupaca, korektne. Zbog male potrošnje i povoljnije cijene benzinac 1.0 VVT-i je povoljnija opcija, ali zbog varijatora faze ventila treba stalno koristiti potpuno sintetično ulje 5W-40.

 

Statistike pouzdanosti, koje navodi njemački TÜV pokazuju izvrsne reference Toyote Yaris. Izraženijih problema ima jedino s nožnom kočnicom, a kod modela prve generacije s hrđanjem nosećih dijelova karoserije i pouzdanošću prednjeg ovjesa. Dakle, u konkretnom slučaju problemi se mogu očekivati samo s nožnom kočnicom, a kod testnog modela sve je OK. Velika vrlina ovog modela je niska potrošnja goriva, koja je u gradskoj vožnji iznosila 5,5 litara. Kad se doda prednost kupnje u Toyota Centru Zagreb, koji daje godinu dana garancije, cijena od 8000 eura ima opravdanje.

Toyote Yaris su dostupne i s benzinskim motorom 1.3 s 87 KS i dizelašem 1.4 D s 90 KS, no i jedna i druga verzija su znatno skuplje i, u usporedbi s navedenom, manje su atraktivne. Treba samo voditi računa da svi primjerci na tržištu rabljenih nisu u tako dobrom stanju, pa je prije kupnje nužan temeljit pregled. Prednost ovog motora je što je jeftin za održavanje – koristi samo tri litre ulja i ima samo tri svjećice. A zbog dobrog glasa Toyote dobro održava vrijednost te se pri naknadnoj prodaji puno ne gubi. Dakle, ovo je jedan od preporučljivijih rabljenih modela niže klase.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, 3-cilindarski, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila (lanac), 12V
Obujam: 998 ccm Provrt x hod: 71,0 x 84,0 mm
Snaga: 51 kW/69 KS pri 6000/min
Moment: 93 Nm pri 3600/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan MacPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi,ABS
Gume: 185/60 R 15
Karoserija: kombi-limuzina niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 375 x 169,5 x 153 cm
Osovinski razmak: 246 cm
Prtljažnik: 270/1085 L
Masa/nosivost: 1095/450 kg
Spremnik goriva: 42 l
Krug okretanja: 9,4 m
Najveća brzina: 155 km/h
0-100 km/h: 15,7 s
Potrošnja: 5 do 7 l/100 km
Proizvodnja: 2005. – 2012.