Renault Captur druge generacije nedavno je stigao na tržište, a zahvaljujući Edition One paketu opreme, dobrom turbobenzincu 1.3 TCe i izvrsnoj automatici postao je gotovo pa superiorniji od Njemačke konkurencije…
Pionir u segmentu gradskih SUV-a od svojega je predstavljanja 2013. prodan u 1,5 milijuna primjeraka u više od 90 zemalja. Time je postao najprodavanije vozilo u segmentu u Europi, a sada je vrijeme za novu, drugu generaciju. CMF-B platformu, ali i dio motorizacije dijeli s bratskim modelom Nissan Juke.
Novi je Captur, zahvaljujući platformi CMF-B 11 cm dulji (4,23 m) od prethodnika, a može se pohvaliti i sa 2 cm većim međuosnim razmakom (2,63 m). Što se širine i visine tiče, tu je porastao za 1 cm. Upravo te brojke pomogle su Capturu plasman u višu klasu, gdje caruju modeli kao što je Volkswagen T-Roc. Premda bi laičko oko reklo da je riječ tek o blagom redizajnu prethodnika, Captur ipak ostavlja dojam većeg i ozbiljnijeg automobila. Captur serijski stiže s full LED svjetlima C oblika, po uzoru na ostatak game Renault automobila, a zanimljiva kombinacija dvobojne crno-plave Iron boje (5800 kuna) i kromiranih detalja sprijeda se odlično nadopunjuju.
Osim toga, tu su i serijski ugrađena prednja i stražnja full LED svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku slova C, dostupna već u osnovnoj inačici. Zanimljiva je i činjenica kako je Captur u dvobojnoj karoseriji biralo čak 80 posto kupaca, pa ne čudi kako je Renault odlučio proširiti paletu boja. Straga su možda i najveće dizajnerske promjene u odnosu na prvu generaciju; stražnjicom dominiraju LED svjetla C oblika koja su postavljena preko vrata prtljažnika, što daje dojam širine i masivnosti, nešto što je prethodnom modelu nedostajalo. Za kraj, tu je i vidljiv kromirani završetak ispušne cijevi.
U unutrašnjosti, Captur priča priču kakvu je započeo novi Clio, ali i električni ZOE. Moderan dizajn i puno kvalitetniji materijali, to će opaziti baš svi. Sjedala su udobna i nude solidnu bočnu potporu, a valja pohvaliti i završnu obradu koja bi posramila i neke njemačke konkurente. Ključni je dio pametnog kokpita 9,3-inčni zaslon multimedijskog sustava EASY LINK koji je ujedno i najveći u klasi, a svoju je premijeru upravo imao u modelu Clio, kada smo se prvotno uvjerili koliko je precizan i detaljan. Za pohvalu je i ambijentalno osvjetljenje u vratima i u pretincu ispod ručice automatskog mjenjača, gdje se nalazi pretinac za bežično punjenje mobitela.
Zanimljivo, Renault je odlučio ponuditi jednozonski automatski klima-uređaj u top opremi modela Captur, dok je većina konkurenata u toj klasi oslonjena na dvozonski. Međutim, klima-uređaj radi efikasno i zapravo ta druga ‘zona’ uopće ne nedostaje.
Prostora za putnike otraga ima dovoljno, a za svaku pohvalu je i prtljažnik. Zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi koja se pomiče naprijed i natrag za 16 centimetara, obujam prtljažnika može varirati od minimalne 422 litre pa sve do 536 litara.
Iza oznake TCE 130 EDC krije se već dobro poznati plod suradnje Daimlera i Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse. Riječ je o turbo benzinskom motoru zapremnine 1333 cm3, a razvija 130 KS i 240 Nm pri 1600 o/min. Da bi dojam bio još bolji, uparen je sa automatskim EDC mjenjačem sa dvostrukom spojkom koji broji 7 stupnjeva prijenosa. Do stotke juri za 9,6 sekundi. Prosječna potrošnja na sedmodnevnom druženju iznosila je oko 7,5 litara. No, zahvaljući sedmom stupnju prijenosa, ta se brojka na otvorenoj cesti kreće između 5 i 6 litara na 100 kilometara. Tu se već ozbiljno postavlja pitanje ima li dizelski motor smisla, poglavito ako se ne radi puno kilometara godišnje.
Premda je ovakva kombinacija motora i mjenjača najskuplja (o tome nešto kasnije), Captur je u vožnji ostvario dojam zrelijeg i većeg automobila nego što on jest. Motor fino vuče iz niskih okretaja što olakšava prestizanja na zahtjevnijim dionicama, a vrlo lako može zagospodariti i lijevom trakom autoceste. U gradu je dovoljno okretan, a zbog potentnog motora lako se ubacuje i prati dinamiku gradskog prometa.
Doduše, pri manevriranju na parkingu valja biti strpljiv s ručicom automatskog mjenjača koja ponekad ne ulovi na ‘prvu’ vozačev prohtjev. Tad se dogodi pomalo neugodno ‘poskakivanje’, što stvara nelagodu ukoliko se nalazite na uskom parkingu. Srećom, tu su senzori za parkiranje te stražnja parking kamera koja taj posao donekle olakšava.
Zahvaljujući višoj vozačkoj poziciji, preglednost je dobra. Ovjes je, u odnosu na prethodnika, unaprijeđen te dobro podešen za naše ceste. Tih je i udoban, a glasniji može postati samo na kraćim poprečnim neravninama, kada se osjeti kako se cijela karoserija zaljuljala. Zbog toga, ali i zbog kotača dimenzija 215/60 R17 Capturom nećete rušiti brzinske prosjeke u zavojima, ali ćete zato guštati u mirnoj vožnji, kada pokazuje sve svoje čari. Zvučna izolacija ne pokazuje slabosti sve do 150 km/h, kada ipak kreće malo jače fijukanje vjetra.
Sigurnosne opreme, naravno, ima napretek, pa će, uz sustav praćenja trake vozači biti potpuno opušteni zbog adaptivnog tempomata ali i senzora mrtvog kuta. Renault kartica ‘slobodne ruke’ dobar je detalj koji čini otključavanje i pokretanje vozila prilično jednostavnim, a cijela se priča zaokružuje sa full LED svjetlima koje noćne vožnje čine sigurnijima i ugodnijima.
S obzirom na to da je novi Captur veći, moderniji i otmjeniji no prije, takva je i cijena. Do registracije, u najbogatijem paketu opreme Edition One sa motorom od 130 KS i EDC automatskim mjenjačem stoji 203.000 kuna. No, ne očajavajte, jer Captur se nudi i sa slabijim benzincem TCe 100 (100 KS) te oku (i džepu) i dalje prihvatljivijom opremom ZEN za 130.400 kuna. Ljubitelji dizelaša morat će izdvojiti najmanje 144.400 kuna za dizelski dCi 95. Captur se zahvaljujući dobroj ponudi prostora, povišenoj karoseriji te privlačnom izgledu ponovno nameće kao logičan izbor kupaca B segmenta crossovera.
Renault Captur TCe 130 EDC Edition One
POGON
Motor: turbobenzinski, DOHC, 4 cilindra , 16 ventila, blok od alu lijeva, lanac
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1330 ccm
Provrt x hod: 72,2 x 81,2 mm
Kompresija: 9.5:1
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 5500/min
Moment: 240 Nm pri 1600 /min
Mjenjač: automatski, 7-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segm., 5V
Gabariti: 4227 x 1797 x 1576 mm
Međuosni razmak: 2639 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11 m
Masa/nosivost: 1381/435 kg
Prtljažnik: 422-536 litara
Spremnik: 42 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 298 mm / 272 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/60 R17
PERFORMANSE
Brzina: 193 km/h
0-100 km/h: 9,6 s
Potrošnja (EU): 6,7/5,2/4,3 l/100 km
Na testu: 7,5 l/100 km
CO2: 119 g/km
CIJENA
Testni model: 203.000 kuna (26.945 eura)
Osnovni benzinski model: 117.900 kuna (15.649 eura) … LIFE TCe 100
Osnovni dizelski model: 144.400 kuna (19.166 eura) … ZEN Blue dCi 95
foto: Hrvoje Grguljaš