VOZILI SMO

Renault Captur Intense E-Tech 160, gradski crossover prodisao uz struju, živih 160 KS i 50 km dosega

Renault Captur druge generacije već je neko vrijeme na tržištu, a sad je stigla i zanimljiva e-Tech hibridna inačica koja broji 160 KS, a kombinirano troši 5 litara… Simpatični gradski crossover i apsolutni hit iz Renaulta, stigao je i u dugo očekivanoj hibridnoj inačici. Pionir u segmentu gradskih SUV-a od svojega je predstavljanja 2013. prodan u 1,5 milijuna primjeraka u više od 90 zemalja. Time je postao najprodavanije vozilo u segmentu u Europi, a sada je vrijeme za novu, drugu generaciju. CMF-B platformu, a i dio motorizacije dijeli s bratskim modelom Nissan Juke. Doduše, potonju, hibridnu inačicu, Juke (još) nema. Novi je Captur, zahvaljujući već spomenutoj platformi CMF-B 11 cm dulji (4,23 m) od prethodnika, a može se pohvaliti i sa 2 cm većim međuosnim razmakom (2,63 m). Što se širine i visine tiče, tu je porastao za 1 cm. Upravo te brojke pomogle su Capturu plasman u višu klasu, gdje caruju modeli kao što je Volkswagen T-Roc. Doduše, u odnosu na klasičnu inačicu, hibridna inačica ima nešto manji razmak od tla (134 mm). Premda bi laičko oko reklo da je riječ tek o blagom redizajnu prethodnika, Captur ipak ostavlja dojam većeg i ozbiljnijeg automobila. Captur serijski stiže s full LED svjetlima C oblika, po uzoru na ostatak game Renault automobila, a zanimljiva kombinacija dvobojne crno-bijele boje (5800 kuna) i kromiranih detalja sprijeda se odlično nadopunjuju.

U unutrašnjosti, Captur priča priču kakvu je započeo novi Clio, ali i električni ZOE. Moderan dizajn i puno kvalitetniji materijali, to će opaziti baš svi. Udobna sjedala nude i solidnu bočnu potporu, ali u ovom je slučaju zapravo fokus na ozbiljnost i kvalitetu interijera kakvu nemaju i neki njemački konkurenti. Tu je Renault uistinu napravio sjajan posao, vrata su obložena mekanom, gumiranom plastikom, a interijer ne ispušta niti jedan cvrčak.

Ključni je dio pametnog kokpita 9,3-inčni zaslon multimedijskog sustava EASY LINK koji je ujedno i najveći u klasi, a svoju je premijeru upravo imao u modelu Clio, kada smo se prvotno uvjerili koliko je precizan i detaljan. Za pohvalu je i ambijentalno osvjetljenje u vratima i u pretincu ispod ručice automatskog mjenjača, gdje se nalazi pretinac za bežično punjenje mobitela.

Budući da je riječ o plug-in hibridu, Captur e-Tech u odnosu na klasičnu inačicu ima i nešto manji volumen prtljažnika zbog baterije smještene straga (265 do 379 litara). Usporedbe radi, benzinska verziju Captura čiji detaljni test možete pročitati ovdje raspolaže s kapacitetom od 422 do 536 litara. No, tu je i dalje varijabilna, klizna stražnja klupa koja uvelike olakšava posao smještanja putnika ili prtljage.

Ovaj hibrid vozi u pratnji 1.6 atmosferskog četverocilindričnog benzinca (92 KS), a tu su i dva električna motora (34 i 67 KS) – glavni i visokonaponski elektropokretačem-generatorom (High-voltage Starter Generator). Cijeli sustav razvija 160 KS i 144 Nm okretnog momenta, a u gradu troši solidnih 5 litara. Potrošnja na otvorenoj cesti, mirne noge na gasu, može s lakoćom biti i 4 litre benzina. Performanse također neće razočarati vozače; do ‘stotke’ Captur e-Tech juri za 10,1 sekundu, dok je maksimalna brzina pristojnih 173 km/h.

Revolucionaran način povezivanja električnih motora s mjenjačem osigurava uglađenu promjenu stupnjeva prijenosa, dok se prebacivanja  brzine osjete tek ako pritisnete papučicu gasa do poda. Premda ovaj model, naravno, nema sportskih ambicija, vlasnici će preko ove činjenice lako prijeći. Najvažnije je da u gradu, a i na otvorenoj cesti, gdje smo najviše boravili, sve teče glatko. Uz  9,8 kWh bateriju, domet isključivo na struju iznosi 50 km. To ulijeva povjerenje za dnevne vožnje na posao i u nabavku uz minimalna zagađivanja zraka, dok se za potpuno punu bateriju na javnim punionicama treba pričekati oko 3 sata.       

Doduše, kao i na benzinskoj inačici, prilikom manevriranja na parkingu valja biti oprezan. Naime, ručica automatskog mjenjača ponekad ne ulovi na ‘prvu’ vozačev prohtjev. Tad se dogodi pomalo neugodno ‘poskakivanje’, što stvara nelagodu ukoliko se nalazite na uskom parkingu. Srećom, tu su senzori za parkiranje te paket parking kamera u 360 stupnjeva (2000 kuna) koje taj posao donekle olakšavaju. O ponašanju modela Captur u vožnji smo detaljno pisali na testu benzinske inačice, no budući da je riječ o plug-in hibridu, masa je narasla za 220 kilograma, no to se ne osjeti previše u voznim karakteristikama. I dalje je tu odlična zvučna izolacija, kako u gradu, tako i na autocesti gdje Captur e-Tech može lako gospodariti desnom trakom.

Sigurnosne opreme, naravno, ima napretek, pa će, uz sustav praćenja trake vozači biti potpuno opušteni zbog adaptivnog tempomata ali i senzora mrtvog kuta. Renault kartica ‘slobodne ruke’ dobar je detalj koji čini otključavanje i pokretanje vozila prilično jednostavnim, a cijela se priča zaokružuje sa dobrim full LED svjetlima koje noćne vožnje čine sigurnijima i ugodnijima zahvaljujući automatskom paljenju i gašenju snopa dugog svjetla. Sve su to, uz odličan hibridni pogon, blagodati CMF-B platforme na kojoj počiva ovaj model. 

Naravno, sve se to mora i platiti, pa testni primjerak do registracije stoji 249.591 kuna. Captur se zahvaljujući dobroj ponudi prostora, povišenoj karoseriji, ali i dobrom hibridnom sustavu nameće kao logičan izbor kupaca B segmenta crossovera.

Renault Captur TCe 130 EDC Edition One

POGON
Motor: plug-in hibrid, benzinski motor DOHC, 4 cilindra , 16 ventila, blok od alu lijeva, lanac
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 72,2 x 81,2 mm
Elektromotor: 34 i 67 KS
Kombinirana snaga: 117 kW (160 KS) pri 5500/min
Moment: 144 Nm pri 1600 /min
Mjenjač: automatski, DHT, multi mode
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segm., 5V
Gabariti: 4227 x 1797 x 1576 mm
Međuosni razmak: 2639 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11 m
Masa/nosivost: 1564/435 kg
Prtljažnik: 265 litara
Spremnik: 39 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 298 mm / bubnjevi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R18

PERFORMANSE
Brzina: 173 km/h
0-100 km/h: 10,1 s
Potrošnja (EU): 5,4/5,2/1,4 l/100 km
Na testu: 5,2 l/100 km
CO2: 38 g/km

CIJENA
Testni model: 249.591 kuna
Osnovni benzinski model: 117.900 kuna (15.649 eura) … LIFE TCe 100
Osnovni dizelski model: 144.400 kuna (19.166 eura) … ZEN Blue dCi 95

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin