Francuska hibridna priča pokazala se odličnom prvi dojmovi su i više nego sjajni, a takav je osjećaj vožnje i potrošačke brojke…
Renault, bravo! Odmah ćemo tako na početku krenuti. Nakon što nas je “kupio” već tijekom prvih test vožnji na prezentaciji, sad ni malo ne sumnjamo u njihove električne namjere. Njihova budućnost mobilnosti autonomna, električna i povezana, tako Grupu Renault vidi svoje nadolazeće modele.
Dokaz je i Renault Clio E-Tech. Mali gradski model, donosi dugački popis opreme, koja donosi čitav niz tehnoloških dodataka. Primjerice, možemo spomenuti samo iznimno napredan sustav za pomoć u vožnji na tržištu koji uključuje i sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomni sustav 2. razine). Opremljen 9,3-inčnim zaslonom i povezanim sustavom Renault EASY CONNECT osigurava pristup brojnim multimedijskim sadržajima.
Naša vožnja okolicom Zagreba u kombiniranim uvjetima dokazala je sav potencijal hibridnog Francuza. Clio je u našem slučaju bio na brojkama od 4.2 litre. Od mjenjača do ugođaja vožnje, sve je na visokom nivou.
Po prvi je puta Clio sada dostupan i s punim hibridnim motorom E-TECH. Veći domet na električni pogon i munjevite reakcije prilikom pokretanja i ubrzanja nude jedinstven doživljaj i užitak u vožnji neusporediv s ijednim drugim hibridnim gradskim automobilom na tržištu.
Hibridna inačica uz 140 KS snažan sustav pogodna je za sve načine korištenja, od grada do autoputa. Međuubrzanja od 80 do 120 km/h svladava za samo 6,9 sekundi.
Prikupljanje energije kočenja u kombinaciji s velikim kapacitetom baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitošću sustava E-TECH pomaže optimizirati korištenje energije. U gradskoj vožnji čak 80 % vremena radi na električni pogon, što omogućuje uštedu goriva do 40 % u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem, a vozač pritom ne mora mijenjati stil vožnje. U posve električnom načinu rada, maksimalna brzina kojom se Clio može voziti iznosi 70–75 km/h. Bome, Yaris je u problemima…
Masa hibridnog pogona tek je 10 kg veća u usporedbi s motorom dCi 115. U mješovitoj vožnji Clio E-TECH troši 4,3 l/100 km, i ispušta 96 g CO2/km (prema WLTP-u). Tako baterije ne smanjuju obujam prtljažnika (300 l), stražnja klupa još se uvijek može preklopiti i još uvijek ima prostora za rezervni kotač.
Clio E-TECH nudi novo iskustvo vožnje koje se temelji na naprednoj tehnologiji i poboljšanom sustavu prikupljanja energije. Rad pogonskog lanca prilagođava se prepoznatim namjerama vozača (zahtjev za isporukom snage) i stalnoj procjeni optimalne snage. Rezultat su toga poboljšane performanse i smanjena potrošnja.
Vozač ne mora brinuti o parametrima vožnje jer ih tehnologija E-TECH zadaje automatski i potpuno neprimjetno.
S pomoću sustava MULTI-SENSE vozač prilagođava vožnju svojem raspoloženju i vrsti terena.
My Sense sustav nudi vozaču mogućnost izbora. Program ‘Eco’ temelji se na manje dinamičnom, odmjerenijem mapiranju papučice gasa i prilagođenoj promjeni stupnjeva prijenosa.
S druge strane, ‘Sport’ iskorištava puni potencijal pogona te nudi najbolje vrijednosti odziva i performansi.
Prilagodba pogona prikazuje se u stvarnom vremenu na zaslonima instrumentne ploče i multimedijskog sustava te uključuje animirani dijagram protoka energije koji pokazuje smjer kretanja energije i odabrani pogon (električni, benzinski ili hibridni).
Hibridni Clio već je dostupan za narudžbu, a cijene kreće od 166.400 kuna. Uz poticaje, ova priča dobiva sjajne argumente…
POGON
Motor: benzinski, DOHC, 4 cilindra + elektromotor
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Ukupna snaga: 103 kW (140 KS)
Ukupni moment: 144 Nm pri 3200/min
Baterija: 1.2 kWh
Pogon: prednji
Mjenjač: bezstupanjski
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, B-segm., 5V
Gabariti: 4050 x 1798 x 1440 mm
Međuosni razmak: 2583 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 10,42 m
Masa/nosivost: 1336/425 kg
Prtljažnik: 301/979 l
Spremnik: 39 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 298 mm / 272 mm
Ručna: električnaNaplaci: aluminijski
Gume: 205/45 R17
PERFORMANSE
Brzina: 186 km/h
Potrošnja (EU): 4,3-5,1 l (WLTP)
Naš rezultat: 4,2 l/100 km
CO2: 96-114 (WLTP)
CIJENA
Testni model: Od 166.400
Osnovni benzinski model: 90.500 kn (12.230 eura) … LIFE Sce 75
Osnovni dizelski model: 118.900 kuna (16.068 eura) … ZEN Blue dCi 85