Renault Clio 5 u društvu prethodnika, zašto se zapravo toliko priča o njegovom napretku?

Danas vam donosimo usporedni test Renault Clio četvrte i pete generacije. Premda na prvu izgledaju slično, razlika ipak ima…

Renault Clio IV na tržište je stigao u jesen 2012. te je postao apsolutni hit. Tome svjedoči i brojka od 1.5 milijuna prodanih primjeraka u razdoblju od 2012. do 2018. No, prošle je godine predstavljen Clio pete generacije koji će, kako za sada stvari, nastaviti dobro ‘utaban’ put prethodnika. Evolucija izvana, revolucija iznutra, tako Renault želi diferencirati svoj novi Clio. Međutim, koliko se oni zapravo razlikuju?

Clio u dva različita paketa opreme (R.S. Line vs Dynamique) iz profila izgledaju slično, no ipak postoje evidentne razlike…(foto: Hrvoje Grguljaš)

Novi Clio, već na prvu djeluje dinamičnije u odnosu na prethodnika. U brojkama, novi je 12 milimetara kraći od starog. Straga je snižen za 48 milimetara, a odlikuju ga LED svjetla dostupna od osnovne opreme (LED svjetla u prethodnog modelu tek su dostupna uz doplatu kod redizajn modela 2016. godine).

Clio četvrte generacije (lijevo) tek je s redizajnom doveo LED tehnologiju u svjetlosne grupe, a novi Clio (desno) LED svjetla nudi od osnovne opreme… (foto: Hrvoje Grguljaš)

S vizualne strane, obilje kromiranih dijelova odlikuje novi Clio, a dojam pojačava i atraktivan dodatak u obliku R.S Line paketa. Taj vizualni dodatak svakako je zanimljiva novost u dodatnoj ponudi opreme.

Clio IV (desno) vs Clio V (lijevo)

U unutrašnjosti, doduše, pronalazimo najviše razlika. Novi je Clio prostraniji, kvalitetniji i moderniji. Interijer u obliku slova S donosi više prostora za suvozača, ali i obilje pretinaca za odlaganje. Interijerom dominira i zaslon osjetljiv na dodir koji je u testnom primjerku brojao dijagonalu od 9,3 inča. Clio četvrte generacije je započeo ‘digitalizaciju’ malenog gradskog automobila te je za svoje vrijeme imao infotainment sustav s respektabilnih 7 inča, što je itekako razveselilo kupce.

Renault je u novom Cliju ukomponirao digitalni zaslon ispred vozača koji je raspoloživ u dijagonali od 7 ili 10 inča, dok je u prethodniku taj posao odrađivala kombinacija malenog displaya i analognih kazaljki. Kvaliteta materijala i završna obrada, doduše, nije na razini novog modela, no to je i za očekivati. Najveći je benefit u prtljažnom prostoru koji je u petoj generaciji čak 391 litara (300 litara broj Clio IV).

Što se motorizacije tiče, Clio IV nudio je tri benzinska (1.2 atmosferac, 75 KS, 0.9 TCe 90 KS te 1.2 TCe 120 ks) i jedan dizelski u tri inačice snage (75,90 i 110 KS). Testirani primjerak imao je 1.5 dCi sa 75 KS što u prijevodu znači izuzetno dugotrajan te vrlo štedljiv motor. Premda ima samo 75 KS, s lakoćom se nosi s karoserijom te troši samo 5 litara. Od benzinaca je često zastupljen i atmosferski 1.2 16V te 0.9 TCe trocilindraš s 90 KS.

Najzastupljeniji motor u prethodnom Cliu bio je 1.5 dCi dizelaš sa 75 ili 90 KS. No, s novom generacijom fokus je ipak prebačen na benzince 1.0 i 1.3 TCe… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Upravo je gore spomenuti motor, doduše sa 100 kubika više i 10 KS snažniji bio ispod haube novog modela. Temperamentniji, mirnijeg rada i manje potrošnje sve nas je oduševio, no karakteristično neprecizan ručni mjenjač odlika je koja prati i stari i novi model. Motorizacija za novi Clio bogatija je (1.0 SCe atmosferski motor sa 75 KS, 1.0 TCe 100 KS te 1.3 TCe sa 130 KS), dok dizelske boje brani 1.5 Blue dCi s 85 KS.

U vožnji pretjerane razlike nema, osim što je noviji Clio, očekivano, bolje izoliran te nudi modove vožnje koji dodatno doprinose ugođaju u vožnji. Prethodna generacija modela Clio ne nudi kočione diskove otraga te ne nudi paletu sigurnosne opreme. To nije nužno loša stvar jer neki kupci cijene filozofiju jednostavnosti (ako je tehnologije sve manje, manja je vjerojatnost od kvara, zar ne?)

Na stražnjem dijelu razlike su itekako vidljive, poglavito u novoj grafici LED svjetala te agresivnijih branika… (foto: Hrvoje Grguljaš)

U konačnici, Clio je ponovno potvrdio kako će ostati lider u segmentu, a dizajnom i šarmom nastavlja itekako uspješnu priču, koju je u novijoj povijesti proizvođača započeo prije skoro 8 godina.

Tehnički podaci

Renault Clio IV
Dimenzije (D/Š/V): 4062/1777/1448 mm
Prtljažnik: 300 l
Masa: 1071 kg
Cijena: rabljeni (od 60.000 kuna na više)
Naša preporuka: 1.5 dCi 75 KS

Renault Clio V
Dimenzije (D/Š/V): 4050/1798 /1440 mm
Prtljažnik: 391 l
Masa: 1178 kg
Cijena: od 90.500 kuna
Naša preporuka: 1.0 TCe 100 KS

Foto i video: Hrvoje Grguljaš

 

 


Komentari

loading...