TESTIRALI SMO

Renault Grand Scenic Initiale Paris Energy dCi 150 EDC, veliki prijatelj obitelji osvaja detaljima

Renault je u četvrtoj generaciji modela Grand Scenic ponudio apsolutno sve, pa uz dizelaša od 150 KS i Initiale Paris opremu rijetko tko može poželiti išta više…

Renault je prije 24 godine predstavio model Megane Scenic. Upravo je taj automobil postao začetnikom monovolumenske (MPV) kompaktne klase. Zahvaljujući svojem dizajnu i koncepcijom, Megane Scenic se okrunio titulom ‘Europskog auta 1997. godine’. Prefiks Megane gubi redizajnom 1999., kad je postao Scenic.

Druga generacija na tržište je stigla 2003., a godinu potom predstavljen je rastegnuti Grand Scenic sa sedam sjedala. Treća, predstavljena 2009., nastavila je monovolumenski koncept, a konkretna četvrta je, krajem 2016., poput Espacea, gravitirala na crossoverski koncept pri tom zadrživši svoju originalnu monovolumensku formu.

Model Grand Scenic je na tržištu od 2003. godine, a trenutno broji svoju četvrtu generaciju… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Naravno, Grand Scenic i dalje nudi visoku razinu praktičnosti i poprilično puno prostora za putnike i svu njihovu prtljagu. Kako ne bi, dugačak je 4634 mm (230 mm više od običnog Scenica), a širok 1866 mm, dok međuosni razmak iznosi 2804 (70 mm više u odnosu na Scenic).

Prednji kraj obiluje kromiranim detaljima, a tu su i full LED prednja svjetla… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dizajnerski gledano, prati priču većine novijih Renault modela; velika kromirana maska zajedno sa kromiranim ukrasima oko maglenki ostavljaju dojam skupoće, a za potpuni dojam i sigurnost brinu se full LED svjetla te karakterističan svjetlosni potpis u obliku slova C. Grand Scenic je za ovu klasu postigao odličnu razinu koeficijenta otpora zraka od 0,28, čemu doprinosi činjenica kako su u istom nagibu vjetrobransko staklo i poklopac motora.

Vertikalno postavljena LED svjetla u obliku slova L daju do znanja da je riječ o modelu Grand Scenic… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Straga, Grand Scenic ima vertikalno postavljena LED svjetla u obliku slova L što neodoljivo podsjeća na veći (i skuplji) model Espace. Što se ostalih detalja tiče, tu je kromirana letvica iznad registarske pločice te donji dio branika lakiran u srebrnoj boji. Dvobojna karoserija stiže serijski s opremom Initiale Paris, a konkretni primjerak bio je obojen u kombinaciju Crne Amethyst i crna Etoile. Naravno, šlag na ovu praktičnu, ali dobro dizajniranu tortu su 20-inčni aluminijski naplaci u specifičnoj dimenziji 195/55 R20.

Interijer modela Grand Scenic je prostran i kvalitetan… (foto: Hrvoje Grguljaš)

U unutrašnjosti je uređenje u skladu s ostalim Renault modelima, sredinom kokpita dominira veliki 8,7-inčni multimedijski zaslon, a za pohvalu je i to što su kontrole klima-uređaja postavljene u obliku fizičkih tipki. Ispred vozača se nalazi mesnati kožni trokraki volan, koji u ovom slučaju na donjem kraku ima ugraviran logo Initiale Paris, a instrument ploča donosi digitalni središnji ekran koji se može konfigurirati po preferencijama vozača. Nažalost, multimedija ponekad zna biti spora, tako da se u ovom aspektu očekuje osvježenje i zaslon kakvog smo vidjeli na modelima kao što su Captur, ZOE i Clio. Audiofili će cijeniti Bose Surround ozvučenje koje je kristalno čistog zvuka, s obiljem niskih tonova. S ovakvim ozvučenjem gušt u vožnji je zagarantiran.

Kvaliteta materijala je na vrlo dobroj razini, na kokpitu dominira mekana, gumirana plastika, a obloge vrata su također mekane. Doduše, neke površine (poglavito oko ručice mjenjača) su grublje i manje otporne na grebanje, no Renault to kompenzira visokom razinom praktičnosti. Naime, ispred suvozača se nalazi velika ladica za predmete, a tu je i klizna središnja konzola sa dubokim pretincem te držačima za čaše.

Mesnati kožni volan sjajno sjeda u ruke, a tu je i ambijentalno osvjetljenje… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Initiale Paris oprema razmazit će apsolutno svakog vozača; sjedala su presvučena kožom, velikih su dimenzija i dobre bočne potpore. Ne samo što nude grijanje, već nude i opciju masaže, što će cijeniti svi vozači tijekom dugih putovanja. Tu je i ambijentalno osvjetljenje u vratima te u konzoli, što će oplemeniti noćne vožnje. U drugom redu pronalazimo tri zasebna sjedala, a tu su i sve blagodati povezivosti poput jednog 12V priključka, dva USB priključka, AUX ulaza te duboke ladice za odlaganje sitnica.

Drugi red sjedala nudi tri zasebna sjedišta, podnica je ravna, a pretinaca ima i više nego dovoljno… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Renault je ovdje pokazao svoju praktičnu stranu na najbolji mogući način, pa se tu još mogu pronaći i dva skrivena pretinca u podnici. Bravo Renault! Dojma smo da je svaka površina iskorištena maksimalno. U drugom redu sjedala neće se buniti ni putnici viši od 185 centimetara, što je za svaku pohvalu, a djecu će veseliti i dva stolića koji se nalaze nalazi iza vozačevog i suvozačevog sjedišta.

Mališani će cijeniti stoliće za odlaganje igračaka i pića koji su dio doplate… (foto: Hrvoje Grguljaš)

U trećem redu sjedala, doduše, najbolje će se smjestiti oni najmanji, a proces ulaska u treći red je, očekivano, težak. Kada je oboren treći red sjedala, Grand Scenic nudi 533 litara prostora, dok je u konfiguraciji sa svih 7 sjedala obujam smanjen na 189 litara.

1.7 Blue dCi turbodizelski motor razvija 150 KS i 340 Nm dostupnih od 1750 okretaja… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Ispod poklopca motora nalazi se novi dragulj kojeg smo imali prilike testirati u Nissanovom modelu Qashqai. Riječ je o novom, 1.7 Blue dCi turbodizelskom motoru koji razvija 150 KS i 340 Nm dostupnih od 1750 okretaja. Ovom je monovolumenu do stotke potrebno 11 sekundi, što je OK, a maksimalna brzina iznosi 200 km/h. Konkretni primjerak bio je uparen sa šesterostupanjskim EDC automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Sinergija motora i mjenjača oduševljava u svakodnevnoj, mirnoj vožnji, a ostavlja dojam da snage uvijek ima dovoljno. Neugodnih trzaja prilikom međuubrzanja nema, motor je dobro izoliran sve dok ga se ne pritišće maksimalno. Tad se javlja karakterističnim dizelskim zvukom.

Renault Grand Scenic je iznimno okretan u gradu, a itekako sposoban van njega… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Prosječna potrošnja tijekom sedmodnevnog druženja iznosila je 6,8 litre, dok se na autocesti, pri brzinama između 140 i 150 km/h ta brojka podiže na i dalje prihvatljivih 7,5 litara. Doduše, na brzinama višima od 150 km/h, Grand Scenic troši od 8 litara naviše, a fijukanje vjetra počinje ipak malo više smetati.

U gradu, Grand Scenic je izuzetno okretan i udoban. Ovjes je udoban (McPhaerson sprijeda, polukruta osovina straga), dovoljno čvrst i za prolaske kroz zavoje tako da vožnja prolazi komforno i ugodno. Upravljanje je dovoljno precizno, manevriranje na uskom parkingu u centru Zagreba olakšava sustav parking kamera, ali i vrlo dobra preglednost iz vozila. Ipak treba paziti na velike, 20-inčne kotače…

Gume dimenzija 195/55 R20 izgledaju atraktivno, ali koštaju… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Tu je i Easy Park, sustav za automatsko parkiranje, ali i aktivno kočenje koje je standardan dio opreme. Također, tu je i sustav prepoznavanja prometnih znakova, upozorenja prije frontalnog sudara te još nekoliko dodatnih sustava pomoći poput automatskog upravljanja snopom dugih svjetala.

Sve u svemu, Renault Grand Scenic u bogatom paketu opreme Initiale Paris te s motorom Energy dCi sa 150 KS do registracije stoji 275.498 kuna. U tu je cijenu uračunata i dodatna oprema poput rezervnog kotača smanjenih dimenzija (1.000 kn), ali i hvale vrijedanog paketa električno podesivih prednjih sjedala s masažom i preklopnim stolićem na stražnjoj strani (400 kn). No, s druge strane spektra, Grand Scenic u Zen paketu opreme s benzinskim TCe 115 motorom stoji svega 173.000 kuna, a nudi dovoljno za prosječnog kupca…

TEHNIČKI PODACI:

POGON
Motor: turbodizelski, DOHC, 4 cilindra , 16 ventila, blok od lijevanog željeza, lanac
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 3750/min
Moment: 340 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač: automatski mjenjač, s dvostrukom spojkom
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: MPV,  C-segmenta, 4 vrata
Gabariti: 4634 x 1866 x 1653 mm
Međuosni razmak: 2804 mm
Prtljažnik: 533 / 718 litara (189 litara sa sva tri reda sjedala)
Cd: 0,28
Masa/nosivost: 1660  / 555 kg
Krug okretanja: 11,39 m
Spremnik: 55 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Izvedba
: MacPherson / Torzijska greda
Kočnice: samoventilirani diskovi 320 mm / diskovi 290 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 195/55 R20

PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 11,1 s
Potrošnja (EU): 6,0/4,5/4,8 l/100 km
Na testu: 6,8 l /100 km
CO2: 126 g/km

CIJENA
Testni model
: 275.498 kuna ( Grand Scenic Energy dCi 150 Initiale Paris)
Osnovna inačica: 173.000 kuna ( Grand Scenic 1.3 TCe Zen)

Foto: Hrvoje Grguljaš

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin