TEST RABLJENOG

Renault Laguna 1.9 dCi (2000. – 2007.): najbolja dizelska limuzina za 25.000 kn

Renault Laguna u prve dvije generacije imala je težak položaj na tržištu, jer su u D-segmentu kupci najčešće birali modele Volkswagen Passat, Opel Vectra i Ford Mondeo

Čak je i Peugeot 407 bio uspješniji na našem tržištu. Inače, a oni kojima je trebao karavan, češće su birali Renault Megane. o ne znači da produžena Laguna nije dobar automobil. Dapače, posebice u kombinaciji s common-rail dizelašem 1.9 dCi i ako je bila u dobrim rukama, kao testni model. Dobro se podsjetiti, prva je Renault Laguna predstavljena u prosincu 1993., kao zamjena za model Renault 21. U seriji Renaultovih limuzina srednje klase prethodili su mu modeli Renault 18 (1978.) i Renault 12 (1968.)

Na našem tržištu modeli Renault Laguna uživaju prosječan ugled, a dijele sudbinu svih francuskih auta, koji su u nižoj klasi izvrsni, u kompaktnoj solidni, a iznad toga nikakav. Model druge generacije predstavljen je na jesen 2000., a prije tri godine stigao je i model treće generacije. Njegov uspjeh najbolje procjenjuje činjenica da ih ne viđamo na cestama. Renault Laguna druge generacije je, suprotno predrasudama, kvalitetnija od prve, što posebice vrijedi za benzinske modele. Već s modelom druge generacije Lagune su došle u prvu ligu po sigurnosti jer je 2001. među prvima osvojio pet zvjezdica po Euro-NCAP testu.

Bez obzira na to da modeli Renault lošije zadržavaju vrijednost nego Volkswagen i nešto lošije od Opela, ali još uvijek dobro. Najbolje se drže dizelske verzije 1.9 dCi sa 130 KS, kakvu smo imali na testu, jer su se pokazale izdržljivima, a mnogi će mehaničari potvrditi da je taj motor pouzdaniji od, često precijenjenog Volkswagen 1.9 TDI. Premda vrijedi uvjerenje da su Lagune druge generacije manje kvalitetne od prvih, iako statistike pouzdanosti i učestalosti kvarova pokazuju suprotno. Prema izvješćima ADAC-a Renault Laguna iz 1997. imala je 25,5 kvarova godišnje na tisuću automobila (2,55 posto). Dvije godine kasnije taj se broj sa 26,7 posto približio crvenom području .

U 2001., kad je uvedena Renault Laguna II, taj je broj pao na 21,7, što je još uvijek bilo daleko od dobroga. Preokret je nastupio početkom 2003., kad su prvom temeljitom doradom uklonjene sve ‘dječje bolesti’. Broj kvarova pao je do 2005. na oko 7 godišnje na tisuću auta (0,7 posto), što je na granici dobrog i vrlo dobrog. Sličnu ocjenu za Renault Laguna II ima i DEKRA, najveća europska agencija za praćenje rabljenih automobila. Zbog toga vrijedi preporuka o isplativosti kupnje. Mehanika je bolja od elektronike, ali ako se redovito održava, Renault Laguna u pravilu ne stvara probleme. Navode se četiri tipična kvara: defekti u elektronici (najčešće izazvani elektroničkom karticom), istrošenje prednjih diskova, greške u osvjetljenju i rasklimavanje sjedala.

Ništa strašno. Istodobno se naglašava i čvrsta karoserija te s ovom generacijom modela Laguna počinje doba čvrstih, solidnih i na koroziju otpornih modela Renault. Lošija strana Laguna, koliko god je 2002. zaslužila maksimalnu ocjenu za sigurnost (po tadašnjim standardima), velik je udio plastike sprijeda i straga te i kod najmanjeg udara nastaje veliko oštećenje. Zbog toga treba provjeriti da automobil kojeg namjeravate kupiti nije imao veći karambol. Takve primjerke treba izbjegavati, bez obzira koliko dobro su popravljeni. Testirali smo model iz 2005. s  razmjerno malo kilometara (185.000), a vlasnik nam je ponosno pokazao ispunjenu servisnu knjižicu. Kaže da je prezadovoljan autom i zasigurno će ga voziti još dvije – tri godine.

Prethodno je vozio Subaru Legacy i začudo, bio je nezadovoljan. Začudo, jer Subaru inače zovu japanskim Mercedesom, a uzrok je po njemu bio u lošem serviseru. Renault Laguna 1,9 dCi mu je, kaže, za 5, a dosad je samo nekoliko puta mijenjao žarulje i akumulator. Često putuje u Beč, a prije, s modelom Subaru  Legacy, jedan je tank trebao do Beča, a potom drugi do Zagreba. Common-rail dizelaš 1.9 dCi trajan je i dugovječan, pod uvjetom da je koristio dobro gorivo i da je redovito održavan. Dakle, potvrdio je isplativost, pogotovo što ni održavanje nije preskupo. Problemi s motorom kod ovih modela, bili su u pravilu posljedica nečistog goriva. Na probnoj vožnji treba utvrditi preciznost komandi te učinkovitost i ravnomjernost hvatanja spojke i kočnica, jer su to osjetljiva mjesta.

Kao i svi francuski automobili, Renault Laguna teže podnosi velika opterećenja od njemačkih te se po stanju unutrašnjosti i komandi može dobro procijeniti stanje. Treba obratiti pozornost na istrošenost prednjih diskova i stražnjeg ispušnog lonca, jer kod intenzivne eksploatacije oni prvi stradaju. Kod novijih modela benzinske i dizelske verzije podjednako su pouzdane, za razliku od starijih benzinaca na kojima odmah treba izmijeniti zupčasti reme. Zaključak: ako je u dobrom stanju (svakako izmjerite kompresiju u dizelskom servisu – tlakovi trebaju biti najmanje 28 bara) i ima ispunjenu servisnu knjižicu – kupujte, čak i ako ima više od 250.000 km. Dobro očuvani 20-godišnji primjerci mogu se dobiti već za 25.000 kn.