TEST RABLJENOG

Renault Megane 1.5 dCi (2002. – 2008.): dizelski kompkt, francuski Golf V, za 15.000 do 25.000 kn

Renault Megane kompakt u štedljivoj dizelskoj verziji s 82 KS ne prati glas uzorne kvalitete, najviše problema ima s propuštanjem ulja, elektronikom i plastikom, ali uz redovito održavanje većina je vlasnika zadovoljna…

Renault Megane je jedan od najpopularnijih modela kompaktne klase, koji se lijepo vozi, a nudi pristojan komfor, solidnu izvedbu i visoku sigurnost. Cijene su na tržištu rabljenih povoljne, kod naknadne prodaje ne gubi se puno, a i troškovi održavanja i servisiranja nisu papreni. Renault Megane je 1995. zamijenio model Renault 19, a model druge generacije, poput testnog, proizvodio se od 2002. do 2008.

Kao i kod ostalih francuskih modela mnogi misle da je manje solidan i pouzdan od njemačkih konkurenata. Većina onih koji imaju Meganea, a kako-tako ga održavaju, nisu imali ozbiljnijih problema te je kupnja rabljenog u pravilu isplativa.

Renault Megane druge generacije po solidnosti izvedbe usporediv je s Volkswagen Golfom V, limarija je kvalitetna i dobro zaštićena od hrđanja, a isplativ je i benzinac  1.6 16V

Statistike ADAC-a pokazuju da je učestalost kvarova svih godišta između deset i dvadeset na tisuću, što je dobro. Megane je prvi u klasi osvojio pet Euro-NCAP zvjezdica, ali je dobro poznato da i kod malog udarca nastaje veliko oštećenje karoserije.

Dizelski Megane koji je u osnovi solidan te su uz redovito održavanje problemi rijetki. Mana starijih dizelaša su propusnost ulja na poklopcu glave te tlačnom vodu između intercoolera i usisa, elektronički senzori, moduli i instalacija, izolacija i dijelovi od plastike. Kod benzinskih motora najveći je problem u elektroničkim bobinama.

Kod starijih je primjeraka bolje izabrati osnovnog benzinca, od često precijenjenih dizelaša, koji u pravilu imaju i (znatno) više kilometara. Ako ipak želite takav model, a možete birati, svakako se odlučite za 1.9 dCi, a ne 1.5 dCi. Pouzdaniji je i izdržljiviji. To ipak ne znači da je manji dizelaš a priori lošiji.

Konkretni je primjerak najbolja potvrda za to, jer je usprkos lošoj njezi bez većih nevolja skupio pristojnu kilometražu. No, u serijama do 2006. bilo je dosta problema sa sustavom ubrizgavanja Valeo, pa stare dizelaše 1.5 dCi, koji rade nemirno i kod dodavanja gasa dime, odmah otpišite.

Podvozje je izdržljivo s iznimkom stražnjih selen blokova i ispušnog lonca, koji pokazuje i u kakvom je stanju automobil, kod dizelaša su ugroženiji prednji kuglasti zglobovi i diskovi

TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski
Obujam: 1461 ccm
Snaga: 60 kW (82 KS) pri 4000/min
Moment:185 Nm pri 2000/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 421 x 177,5 x 145,5 cm
Osovinski razmak: 262,5 cm
Prtljažnik: 330/1190 litara
Brzina: 170 km/h
0-100 km/h: 14,3 sekundi
Potrošnja: 6,2 l/100 km

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin