SUV MODELI U COUPE FORMI SVE TRAŽENIJI

Renault Megane Conquest R.S. Line E-Tech 145, štedljivac u novom atraktivnom SUV odijelu

Renault svoju E-Tech paletu proizvoda sve više širi, a s modelom Megane Conquest ona je zasigurno dobila dizajnom najodvažnijeg člana. Potrošnjom pristupačan, u vožnji smiren, ova francuska interpretacija BMW X6 u manjem pakiranju sigurno će privući zavidan broj kupaca…

Već tijekom prvih probnih vožnji, odrađenih u okolici Zagreba smo zaključili – Renault je morao ovakav model tržištu ponuditi i prije. Renault Megane Conquest ili Arkana, ako čitate negdje izvan granica Hrvatske, sigurno je jedan od odvažnijih modela ove marke u zadnjih nekoliko godina. Podsjetimo, model koji je izgrađen na modularnoj platformi CMF-B, istoj onoj koju koriste i najnovije generacije modela Clio i Captur.

Megane Conquest ipak najviše zanimanja izaziva s pogledom na stražnji kraj…

Ovaj SUV model u coupe formi, već se pokazao dobitnom formulom kod mnogih drugih proizvođača. Renault je zato puls kupaca prvo osjetio na ruskom tržištu. Samo tamo ih je tamo isporučeno više od 30.000 primjeraka. Model koji se tako na iznenađenje mnogih proizvodi u Busanu (J. Korea), dostupan je od lipnja domaćim kupcima.

Novi Mégane Conquest zrači drugačije. R.S Line paket je nešto što i sam proizvođač gura u prvi plan uz ovaj model. I dobro da je tako, vizualni dekor Conquestu odlično stoji. I dok se hvali dinamičnim stavom, ova izvedba može lako i izvan asfalta (200 mm udaljenosti od tla). Uživanje u vožnji uz povišen osjećaj sjedenja izražen je i zbog efektnih full LED svjetala. Jednako kao i zbog ugodnog ambijentalnog osvjetljenja. Samo unutrašnjost možemo opisati jako sličnom, ali ne i identičnom kao u Cliju i Capturu. Prostora ne manjka, posebno naprijed. Dok su udobna sjedala svakako nešto što vrijedi istaknuti. Čak i nakon dužeg puta, neće vas pratiti osjećaj ukočenosti…

Francuzi guraju sad već poznatu filozofiju u interijeru. Veliki tablet prilično je zapravo jednostavne naravi i jako podiže izgled unutrašnjosti…

Da je ovo dobar izbor i za mlade obitelji, sugeriraju i proporcije. Mégane Conquest rastegnut je na 4568 mm, a testni primjerak se vozio na 18 colnim kotačima. Dobra kombinacija, pogotovo u ovoj kombinaciji boja (Valencia narančasta samo uz R.S Line), mogao bi biti česti izbor kupaca. Uz nju tu su još bijela, biserno bijela, metalik crna, metalik siva, Zanzibar plava, vatreno crvena.

Testni Mégane Conquest stigao je u E-Tech izvedbi. To je ujedno četvrti model u Renault ponudi (nakon Clija, Captura i novog Méganea) dostupan elektromotorom u svojoj tehničkoj strukturi. Zapravo je taj sklop nekako u sjeni vanjskog nastupa.

Što možemo reći o ovom hibridu? Ovaj E-TECH razvija ukupnu snagu od 145 KS. Cijela priča temeljena je na 1,6-litrenom četverocilindarskom benzinskom motoru nove generacije koji je rezultat inženjera Alijanse. Posebno je prilagođen za hibridna vozila i opremljen filtrom krutih čestica koji smanjuje emisije onečišćujućih tvari. Razvija 69 kW (91 KS) te mu pomažu dva motora – glavni električni motor (36 kW) i visokonaponski elektropokretač-generator (15 kW). Generalno, u vožnji ponekad djeluje nervozno. No, prebacivanje iz strujnog programa na benzinski odvija se gotovo nečujno.

U potrošačkom pogledu isto je prepuno potencijala, pogotovo na gradskim relacijama i otvorenim cestama. Tu smo trošili od 5 do 6 litara u prosjeku. Dok na autoputu ta brojka ide i do 2-3 litre gore.

R.S. Line detalji vidljivi su odmah na prvu. Dodatno krilce, tj. mali spojler i nastavci za ispušni sustav posebno upadaju u oko…

Megane Conquest nije neki brzanac, to sugerira i krajnja brzina od 172 km/h. No, na brzinama od 130-140 km/h jako ugodno svladava autoput. Do 100 km/h se nacrta za nešto više od 10 sekundi. No, uz ovakav pogonski tip, nekako ste više orijentirani laganijim startovima i održavanju brzine. Tada je uostalom i elektromotor više u pogonu, a benizn ‘out’…

Voljeli bismo da je rad benzinca nešto blaži, ali u sinergiji cijeli sklop funkcionira odlično…

Na koncu, cijena SUV modela na tržištu i dalje je znatno viša od nekih kompaktnih modela. Iako na oko nude sve isto, osjećaj povišenog sjedenja je ono što je na cijeni. Tako i Megane Conquest na tržištu svoje talente vrijednuje od 183.900 kuna, i to za benzinsku TCe 140 varijantu. S druge strane, hibridne inačice, poput ove, dostupne su tek od 196.365 kuna u početnoj ZEN izvedbi. Dok testna varijanta s dodatnim popisom opreme i R.S. Line paketom s lakoćom premašuje iznos od 230.000 kuna. Šminka u X6 stilu ipak je na cijeni…

Iako prije svega aludira na atraktivnost, Megane Conquest nije zanemario funkcionalnost. Prtljažnik tako mjeri čak 480 litara…

Tehnički podaci: Renault Megane Conquest E-Tech 145

POGON
Motor: plug-in hibrid, benzinski motor DOHC, 4 cilindra , 16 ventila, blok od alu lijeva, lanac
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 78 x 83,6 mm
Snaga benzinskog motora: 94 KS pri 5600 o/min
Elektromotor: 20 i 49 KS
Kombinirana snaga: 105 kW / 145 KS
Moment benzinskog motora: 148 Nm pri 3600 o/min
Mjenjač: automatski, DHT, multi mode
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, C-segm., 5V
Gabariti: 4568 / 1820 / 1576 mm
Međuosni razmak: 2720 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,2 m
Masa/nosivost: 1435/526 kg
Prtljažnik: 480 / 1263 litara
Spremnik: 50 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 296 mm / diskovi 260 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R18

PERFORMANSE
Brzina: 172 km/h
0-100 km/h: 10,8 s
Potrošnja (EU):
Na testu: 6.1 l
CO2: 108 – 117 g/km

CIJENA
Testni model: 230.900 kn
Osnovni benzinski model:  183.900 kuna (TCe 140 EDC Zen)
Osnovni dizelski model: nema u ponudi

 

Foto: Autoportal.hr

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin