POVOLJNI MALI STRUJIĆ

Renault Twingo Electric Intens R80, jeftina tarifa struje za puno gradske zabave na francuski način

Električni Twingo do nedavno je bio najpovoljniji takve vrste na domaćem tržištu. Ovaj “mali strujić” pokazao se stvarno zabavnim i strogo je orijentiran na gradsku upotrebu. Iznenađujuće brzo se puni, idealan je za gradski centar što zbog dimenzija, što zbog performansi. Tko je ulovio poticaje, ovaj model je dobio po cijeni klasične benzinske izvedbe

Nova generacija najmanjeg iz porodice Renault dočekana je s toliko skepse i negodovanja. Istina, na izgled se teško bilo naviknuti, a ni vožnja u njemu nije bila neka uživancija. Taj dojam popravio je već redizajn, koji se pojavio prije skoro dvije godine. No, klasični Twingo više nije top tema, ali je onaj sa strujnom genetikom. Jedan od najpovoljnijih električara (nakon Dacia Spring najjeftiniji) nudi zabavan doživljaj vožnje i doseg od 140 do 180 km. Neki će reći da ide to i koji kilometar gore, ali ovako i onako kad padnete ispod 20 km dosega, u glavi vam je samo punjač…

Twingo Electric dostupan je u samo jednoj izvedbi motora, a to znači 82 KS na stražnjim kotačima i bateriju kapaciteta 22 kWh. Ovaj model s 0 emisija dostupan je s tri paketa opreme Life, Zen i Intens, te svim kupcima donosi uvijek brzi punjač, a dostupan je i kućni kabel za punjenje (2.290 kuna). Uz to, tu je i garancija na bateriju od 8 godina ili 160.000 km, odnosno kada kapacitet padne na 70 % početnog kapaciteta. Pošteno!

Idemo još malo prokomentirati dizajn vozila. Renault Twingo uvijek je imao dizajn koji ga je na jedinstven način opisivao, od svoje prve generacije. Dobro, partnerstvo s Daimlerom, rezultiralo je dvojnikom sa Smart oznakama (ForFour). Prilično visoka koncepcija vozila osjeti se i prilikom sjedenja. Očito su Francuzi i tu tražili svoju šansu, SUV groznica stvarno je izmijenila neke vrijednosti…

Kako prepoznati električni Twingo? Na prvu, nema tu nekih veći razlika. Zapravo, to ćete najlakše prepoznati po plavim detaljima na maski motora, te malenim, suptilnim ZE Electric oznakama koje se vide na B stupu, te na poklopcu staklenog prtljažnika.

Nešto skuplji dojam ostavlja biserno bijela boja (u doplati vrijedna 4.090 kuna), na simpatičnom modelu. Dojam zaokružuju 16-colni naplatci dimenzija 16-cola (165/65 sprijeda i 185/60) straga zbog kojih će vrijednost porasti dodatnih 2.490 kuna.

Zanimljiv koncept s kotačima, donosi i veliku dozu praktičnosti na malenom prostoru. Električni Twingo, baš kao i standardni, ima mali krug okretanja, dobrim dijelom i zbog motora smještenog straga. Prtljažnik zato nije rastao niti padao u dimenzijama, ostao je na solidnih 219 litara obujma, dok preklapanjem ta brojka raste do 980 litara. Twingo je uostalom rezerviran za pokoju vrećicu iz dućana…

Kako izgleda vozačko okruženje? Poznato, razigrano, a opet funkcionalno. Električni modeli još uvijek su egzotika, zato proizvođači idu na jednostavna rješenja. Za razliku od skupljih strujnih modela, Twingo se i dalje pali preko dobrog starog ključa. Samo što izostane klasičan zvuk motora prilikom okreta ključa, a dočeka vas oznaka ‘Ready’.

Baš kao i standardna verzija, električni Twingo ni po čemu ne odaje dojam kompliciranog. Jednostavnost korištenja upravo je njegov forte… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Interijer Twinga Electrica u testnom modelu krasio je i paket ‘Look’ u plavoj Ocean nijansi (790 kuna). Uostalom, isprobani primjerak bio je opremljen Intens paketom opreme, što automatski donosi i bogatu opremu koja uključuje 7-inčni zaslon dostupan za Android Auto i Apple CarPlay, kompletan električni paket, presvlake crne boje u kombinaciji kože i tkanine, automatski klima uređaj i ostalu opremu.

Komocije u Twingu ne nedostaje. Prednja sjedala zanimljivog izgleda, bila su ugodna za naša leđa. Ipak, istaknut ćemo kako ljudi nešto većih proporcija u širini mogu osjetiti manjak prostora. Dok će se iza ipak najlakše smjestiti najmlađi, koji nemaju mogućnost spuštanja prozora, već samo otvaranje na ‘leptir’. Možda čak to i nije tako loša solucija…

Kakav je doživljaj snage i vožnje? Twingo Electric zastupljen je elektromotorom koji razvija maksimalnih 60 kW/82 KS, te nudi 160 Nm okretnog momenta. Mjenjač služi za odabir smjera vožnje, ali omogućuje i prebacivanje u modove gdje izaziva efekt kočenja motorom, točnije generira energiju za punjenje baterije. Taj dio zapravo najbolji efekt ima kad se spuštate s nekog većeg brda, inače nećete nešto značajnije profitirati u prikupljanju energiju. Dobro, i kočnice se manje troše…

Tehnički gledano, Twingo posjeduje bateriju kapaciteta 22 kWh, te nudi doseg od 250 km (prema WLTP-u). Naravno, to je nemoguće postići, čak i po toplom vremenu. Naš testni termin bio je još u zimskom periodu, pa se Twingo zadovoljio sa 130 gradski kilometara, iako smo trošili oko 12,2 kWh. U ljetnom periodu, ta brojka je prema riječima kolega narasla za još nekih 30 do 40 km.

U našem testnom terminu, prosječno smo se vrtjeli oko 12 kWh energije na 100 km. U jednom trenutku smo bili i na 11,4 kWh, ali to je već bilo “pimplanje”.  Očekivano, potrošnja je najveća bila na autoputu, nešto preko 16 kWh.

E sad, kako izgleda boravak na punjaču, što sve stignete napraviti dok se Twingo puni? Možemo samo reći, kako smo mi od praznog automobila, do gotovo pune baterije bili za nepunih 50-ak minuta. Znači, jedan kraći boravak u nekom shopping centru znači potpuno pun Twingo Electric. Dok je druga priča s kućnom utičnicom (tada se pripremite da ni cijela noć ne bi mogla biti dovoljna).

Na punjaču je dovoljno sat vremena i imate Twingo s kapacitetom baterije od 100%… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Električni doživljaj koji krasi ovakav tip automobila, nije zaobišao ni Twingo Electric. Da, ovo je mali zvrk, koji stvarno uvjerljivo krene do 60-70 km/h. Međuubrzanja su također forte ovog autića, dok u zavojima ipak treba malo sa zadrškom nastupati. Twingo relativno dobro upija i neravnine, ali ipak ne smijemo zaboraviti kako je ovo maleni automobil, malenog međuosovinskog razmaka.

Testni Renault Twingo Electric Intens R80, možda je jeftini električni automobil, ali to i dalje nije iznos koji ulazi u sferu bagatelnih, outleta. Pričamo o cifri od 185.810 kuna, u što je uključena i dodatna oprema, dok je cijena bez dodatne opreme 167.800 kuna. Najpovoljnija izvedba je Life koja košta 140.800 kuna, a Zen paket košta 155.800 kuna. Kad bi još poticaji bili aktualni, ovdje ne bi bilo dvojbe…

 

POGON
Motor: elektromotor
Snaga: 82 KS
Moment: 160 Nm
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Kapacitet baterije: 22 kWh
Pogon: stražnji

KAROSERIJA
Izvedba: A-segment, kompakt, 5V, 4 sjedala
Gabariti (D/Š/V): 3.645 / 1646 / 1.541 mm
Međuosni razmak: 2.700 mm
Krug okretanja: 4,3 m
Masa/nosivost: 1.812 kg
Prtljažnik: 219 – 980 l
EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson
Kočnice: samov. diskovi (290 mm) / bubanj
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 165/60 R16 (prednje) / 185/60 R16 (straga)

PERFORMANSE
Brzina: 135 km/h
0-100 km/h: 12,9 s
Doseg: 120-180 kilometara
Potrošnja
na testu: 12,6 kWh/100 km
CO2: 0 g/km

CIJENA
Osnovni model: 139.200 kuna
Testni model: 185.810 kuna

foto: Autoportal.hr

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin