Renault Zoe Intens R135 – u osvježenoj izvedbi sve više podsjeća na Clio, uz sve bolji doseg ima potencijal odlikaša

Mali francuski ‘strujić’ nedavno je prošao kroz blage korekcije, doseg baterije od sad iznosi 380 kilometara s jednim punjenjem, a interijer je temeljito dorađen po formuli ostatka Renault game. Ipak, cijena je još uvijek preškakljiva…

Za Zoe možemo reći kako je svojevrsni ‘Clio na struju’. Svoj životni ciklus započeo je još 2012. godine, a u međuvremenu je s rođakom iz alijanse (Nissan Leaf op.a) ostvario najbolje prodajne brojke u zelenom sektoru.

Nakon nedavno odrađenih prvih kilometara na prezentaciji, na red je došlo sedmodnevno druženje i otkrivanje svih prednosti, ali i ponekih mana. Zoe je prošao kroz temeljit redizajn, što se najviše vidi u interijeru. Novost su i dorađeni sigurnosni sustavi, kvalitetniji materijali te veći doseg baterije.

Samo će upućeno oko vidjeti da je riječ o redizajnu, najviše se ističu prednja i stražnja LED svjetla… (foto: Domagoj Kovačić)

Da se radi o samo dobrom osvježenju, govore i brojke; Renault Zoe smješten je na istu platformu te broji 408 cm dužine. Međuosni razmak iznosi 259 cm što znači da je riječ o automobilu koji spada u B-segment vozila. Novi, prednji kraj automobila od sad karakteriziraju full LED prednja svjetla s karakterističnim grafikama u obliku slova C. Otraga će do izražaja najviše doći LED stražnja svjetla s dinamičkim žmigavcima. Ostale su novosti skrivene u interijeru te iza lima.

Interijer je moderan, priča priču koju je započeo novi Clio, a materijali su na oko i dodir ugodni… (foto: Domagoj Kovačić)

Unutrašnjost donosi priču koju je nedavno započeo model Clio – velik i pregledan digitalni kokpit ispred vozača, infotainment sustav veličine 9,3 inča te zanimljiv uzorak koji podsjeća na tkaninu. Svoju zelenu narav Francuzi su demonstrirali kroz uzorak načinjen od recikliranih materijala, a osim što je svoje mjesto našao na kokpitu, zanimljiv detalj se i našao i na presvlakama sjedala. Tim je činom Renault dodatno želio naglasiti da je riječ o ekološki orijentiranom vozilu. Pored svega, zvučna izolacija unutar vozila je jako dobra.

Ručica reduktora izgleda zanimljivo, a ispod nje se nalazi bežični punjač za mobitel te zanimljiv uzorak načinjen od reckliranih materijala… (foto: Domagoj Kovačić)

Što se ergonomije tiče, svi pretinci su dovoljno veliki za sitnice, tu je i pretinac za odlaganje mobitela koji je ujedno i bežični punjač. No, sjedala se ne mogu podešavati po visini; razlog tomu su baterije, putnici otraga će to dodatno osjetiti zbog neuobičajeno visokog položaja sjedenja. Tom će prigovoriti samo osobe više od 190 centimetara, no to je i za očekivati u segmentu gradskih mališana. Prtljažnik broji solidnih 338 litara, no dvostruke podnice nema.

Kvaliteta interijera identična je onoj s novih modela Renaulta (Clio i Captur), mekani, gumirani materijali te solidna završna izrada. Doduše, za vrijeme noćnih vožnji, unutrašnjost je pomalo mračna pa je prava šteta što efektnu ambijentalnu rasvjetu koju ima Clio nisu prenijeli i u Zoe.

Zoe ima adapter za punjenje na prednjoj strani, što je najbolje rješenje s obzirom na dužinu kablova u punionicama… (foto: Domagoj Kovačić)

Ispod haube modela Zoe nalazi se električni sinkroni motor koji razvija 135 KS i 245 Nm. Upravo su te brojke zaslužne za uvjerljiva ubrzanja koje Zoe može postići; 9,5 sekundi do 100 km/h te do 3,9 sekundi do 50 km/h. U ponudi je dostupna i R110 inačica, kako naziv sugerira, ona broji 110 KS te do stotke stiže za 11,4 sekunde. Najveća je brzina elektronski ograničena na 145 km/h, što je sasvim dovoljno. Ipak je riječ o malom električnom modelu, kojem je u fokusu biti čim štedljiviji. Upravo zato Zoe najviše voli gradski ili međugradski režim vožnje.

Zoe ima litij-ionske baterije kapaciteta 52 kWh. Premda Renault tvrdi kako se prema WLTP ciklusu može prevaliti 380 kilometara, ta je brojka u praksi ipak manja te je u našem slučaju iznosila 320 kilometara s jednim punjenjem, što može biti sasvim dovoljno za tjedne migracije prema poslu ili nabavci bez potrebe za punjenjem. Priključak za punjenje nalazi se u masivnom Renault 3D logotipu sprijeda, a novost je i priključak za brzo punjenje do 50 kW (doplata od 7500 kuna vrijedna pažnje) koji je u mogućnosti napuniti do 80 posto kapaciteta unutar sat vremena. Uz serijsku opremu Life stiže i kabel za punjenje dužine 6,5 metara, dok je onaj za punjenje kod kuće potrebno nadoplatiti.

Renault Zoe, premda može koračati i autocestom, najbolje se ponaša u staloženoj, gradskoj vožnji… (foto: Domagoj Kovačić)

Zoe u snažnijoj inačici s kojom smo se družili tjedan dana može ozbiljno pojuriti kako po gradu tako i izvan njega. Najinteresantnija su, doduše, ona ubrzanja do 60 km/h gdje do izražaja dolazi već spomenuti odmah dostupni okretni moment od 245 Nm. Pri tom ne ispušta zvuk osim karakterističnog zujanja pri nižim brzinama, što će cijeniti biciklisti i pješaci.

Vožnja ovog modela prilično je zanimljiva. Donosi neke drugačije stvari od klasičnih automobila. Tako uštedu i povrat energije možete ostvariti prebacivanjem moderno oblikovane ručice mjenjača u položaj B, za ostvarivanje mogućnosti regenerativnog kočenja. U praksi, ako se u pravo vrijeme otpusti papučica gasa, Zoe će uvjerljivo kočiti do te mjere da intervencija s papučicom kočnice skoro pa i nije potrebna. U tom procesu regenerativnog kočenja energija se pohranjuje u akumulator te baterije, a uz poneki kilometar dosega više, štede se i kočione obloge.

Pregledan virtualni kokpit sa svim relevantnim informacijama dio je serijske opreme… (foto: Domagoj Kovačić)

Pohvalan je i način upijanja rupa i neravnina na cesti, ali i visoka razina udobnosti. Potonje možemo pripisati i nemalim gumama 215/45 R17.  Zahvaljujući niskom težištu, čak i pored velike mase od 1577 kilograma, Zoe se odlično nosi sa zavojitim dionicama, no sumnjamo kako je ležanje u zavojima prioritet ciljnoj skupini ovog automobila.

Responzivna papučica gasa zahtjeva period privikavanja, pa pri manevriranju na uskom prostoru i parkingu valja pristupiti oprezno, gdje preglednost dodatno poboljšava paket parking senzora u 360 stupnjeva te stražnja parkirna kamera.

Na kraju, dolazimo do cijene. Za bogato opremljenu R135 Intense inačicu, bez doplata, valja pripremiti 275.900 kuna. Testirani primjerak se zbog doplaćenog sustava brzog punjenja te Paketa sigurnosti zaustavio na paprenih 289.700 kuna, no nudi sve osim ptičjeg mlijeka. Budući da je situacija s ekološkim poticajima neizvjesna, novčaniku i razumu se na prvu čini prihvatljivija, ali jednako zanimljiva R110 Life inačica koja stoji 247.900 kuna, a nudi elektromotor sa 110 KS te bogatu popratnu i sigurnosnu opremu. Clio novog doba? Definitivno, sad to sasvim sigurno možemo zaključiti.

POGON
Motor: električni, sinkroni
Snaga: 100 kW (136 KS) pri 4200/min
Moment: 245 Nm
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Pogon: prednji
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: kompakt,  B-segmenta, 4 vrata
Gabariti: 4080 x 1730 x 1560 mm
Međuosni razmak: 2590 mm
Prtljažnik: 338 l
Cd: 0,26
Masa/nosivost: 1577/555 kg
Krug okretanja: 10,8 m
Spremnik: –
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Izvedba
: MacPherson/polukruta osovina
Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm/ bubnjevi 280 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/45 R17

PERFORMANSE
Brzina: 145km/h
0-100 km/h: 9,5 s
Doseg: 386 kilometara (tvornički podatak*)
Na testu: 15,2 kWh – doseg oko 330 kilometara
CO2: 0 g/km

CIJENA
Testni model
: 289.700 kuna (R135 Intense)
Osnovna inačica: 247.900 kn (R110 Life)

Foto: Domagoj Kovačić

VRLINE I MANE

+ kvalitetan interijer
+ udobna vožnja , aktivna i pasivna sigurnost
+ jedinstven osjećaj vožnje

– visoka cijena
– mali prtljažnik

 

 


Komentari

loading...