TESTIRALI SMO

Seat Ateca 2.0 TDI CR FR Fuerte, španjolski odlikaš uz facelift tretman potvrdio svoje odlike

Španjolski kompaktni SUV i dalje s pravom čini jednu od glavnih spona u ponudi marke, koja je zadnjih godina pokazala značajnu proaktivnost na europskom tržištu. Ateca je nakon četiri godine otišla na tretman zatezanja bora, na prvu pogođen model, samo je osvježen i ide još više u korak s vremenom…

Ponuda SUV modela danas je kao odlazak u trgovinu tenisica i cipela, toliko je dostupnih modela, stoga proizvođači više ni malo ne kalkuliraju. U toj priči onda najbolje prolaze kupci, koji imaju gomilu opcija, dok se na popisu serijske opreme ne štedi. Dokaz je i akter ovog testa. Seat Ateca od prvog dana, kada se pojavila 2016., osvajala je dopadljivim nastupom i zanimljivim pogonskim izvedbama.

U dvorištu Volkswagen Grupe, pronaći ćete i skuplje – Audi Q3, Volkswagen Tiguan, dok je Škoda Karoq tehnološki blizanac ovom Španjolcu. Upravo su zadnja dva spomenuta modela možda i najzanimljivija među domaćom publikom. Osvježena Ateca s FR vizualnim dodacima i Fuerte opremom stigla je do nas…

Osim novih svjetlosnih LED potpisa, najveća novost su agresivnije dizajnirani branici, posebno u FR inačici… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Možemo samo ponoviti gradivo, kada je dizajnerski dio u pitanju. Seat i dalje njeguje dinamično, agresivne linije, koje najbolje prolaze među mlađom publikom. S redizajnom je došlo do promjena na prednjoj maski, kao i na stražnjem braniku s naglašenijim dodacima. Dok su s druge strane, svjetlosni potpisi ono što je čini upadljivom. Pogotovo u kombinaciji s Velvet crvenom metalik bojom (na izbor, bez potrebne doplate na cijenu).

Nastavak analize provodimo sa ulaskom u Atecu. Odmah je vidljiv novi 10.25″ digitalni kokpit, kao i novi sustav 9.2″ multimedije, poznat iz Leona. Interijerom dominiraju FR detalji i sve je nekako skladno. Možemo reći, kako će Ateca proći dobro kod kupaca koji vole normalno, tradicionalno okruženje s daškom novog doba. Samo da je ta plastika malo uvjerljivija. I dalje taj sindrom prati marku Seat.

Poznato vozačko okruženje, temeljito je osvježeno…

Po pitanju komocije, sprijeda i straga, sjedi se, u ‘Volkswagen duhu’, dakle, s prvim sjedanjem, imat ćete dojam kako ovaj automobil već vozite barem pola godine. Na sjedala nemamo prigovor, ni nakon duljeg putovanja, nisu ostavili neki negativan obris na naša leđa i ukočeno držanje.

Vozač će uživati u zavidnoj razini sigurnosti. Tako se na popisu uz Atecu mogu vidjeti tehnologije poput – Pre-Crash Assista, sustava koji predviđa potencijalne sudare i na njih reagira zatezanjem sigurnosnih pojaseva i zatvaranjem prozora. Tu je i Front Assist, za prepoznavanje vozila ispred vas. Mnogima će se sigurno svidjeti i prisustvo ACC (adaptivnog tempomata), ali i Travel Assist, koji upozorava ako ruke maknete s volana. Lane assist uvijek preporučujemo imati uključenim na autoputu, dok Emergency Assist nastupa u hitnim slučajevima i usporava sam vozilo.

I dok je prije bilo ne zamislivo, da ovako povišeni modeli voze bez pogona na sve kotače. Danas je priča i potražnja bitno drugačija. Prednji pogon u ovom modelu dobro se nosi i na malo lošijim blatnjavim putevima, ali za ozbiljne egzibicije ipak nije.

2.0 TDI od 150 KS, ponos Volkswagen grupe, s razlogom…

Zato je ova Ateca uz 2.0 TDi odličan izbor za svakodnevna osvajanja gradskih, a još bolja na otvorenim cestama. Ručni mjenjač sa šest brzina je ‘školski’ precizan i dobro odmjerenih stupnjeva prijenosa. Iako, nekako bi voljeli više ‘živjeti’ uz DSG mjenjač. No, ova Ateca predstavlja optimalan izbor i sa svojih 150 KS troši u prosjeku 7 litara. Naglasit ćemo pri tome, kako je većinu vremena automobil boravio u gradskom okruženju.

Na autoputu je također prilično ugodna, iako je ovo automobil koji je udaljen od tla čak 19 cm.

Još jedan detalj ne smijemo zaboraviti. Bolje rečeno, podsjetit ćemo vas, kako je Ateca ne samo da je osvojila pet zvjezdica na EuroNCAP testu, nego je briljirala.

Za kraj možemo reći, kako će Ateca i u osvježenom ruhu sigurno pronaći svoje nove vlasnike, iako je Seat u zadnje vrijeme poprilično obogatio ponudu. Prije svega mislimo na model iz Cupra postave, a to je prije svega – Formentor. Istina, njegova početna cijena je 215.000 kuna, u usporedbi s onom od Atece – 182.917 kuna. No, jedno je sigurno, svi akteri marke iz španjolskog govornog područja su zbilja atraktivni. Seat ima budućnost prepunu potencijala…

SEAT ATECA 2.0 TDI FR Fuerte

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (zupčasti remen), blok od sivog lijevaUgradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81,0 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW/150 KS
Moment: 340 Nm pri 1.750 – 3000 o/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV/crossover C-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.363 x 1.841 x 1.601 mm
Međuosni razmak: 2638 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 10,8 m
Masa/nosivost: 1417 kg/540 kg
Prtljažnik: 510 – 1405 l
Spremnik: 60 l
Euro NCAP: 5 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: sprijeda McPherson, straga Multilink
Kočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga bubnjevi 262 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/50 R 18

PERFORMANSE
Najveća brzina: 203 km/h
0-100 km/h: 9,4 s
Potrošnja (EU): 5,0/4,0/4,4 l/100 km
Na testu: 6,9 l/100 km
CO2 : 131 g/km

CIJENA
Testni model: 226.979 kn  (osnovni model, bez doplata: 217.143 kn)
Osnovni benzinac: 160.970 kn1.0 TSI Reference (115 KS)
Osnovni dizelaš: 182.917 kn – 2.0 TDI Reference (115 KS)

foto: Hrvoje Grguljaš

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin