Škoda Fabia Combi 1.0 MPI Monte Carlo: šminkersko izdanje najboljeg karavana niže klase s isplativih benzinskih 75 KS

Škoda Fabia III (2014. – 2021.) jedan je od najzanimljivijih automobila niže klase, posebice u karavanskoj verziji Combi. S dinamičnim i razmjerno štedljivim 3-cilindarskim benzincem 1.0 snage 75 KS pokazuje da dizelaš ne treba biti prvi izbor…

Testirali smo bogato opremljen model Škoda Fabia Combi 1.0 MPI Monte Carlo iz 2018., sa 44.867 km, iz ponude tvrtke Autocentar Agram d.d. Izgleda kao da je praktički nov, odnosno tek razrađen. Škoda Fabia je rođak modela Volkswagen Polo, Seat Ibiza i Audi A1 te je predstavnik najuspješnije serije automobila B-segmenta (niže klase) posljednjih godina.

Škoda Fabia je napravljena na modularnoj platformi MQB, kao i Volkswagen Golf VII te Škoda Octavia III. Prva je Fabia iz 1999. dizajnerski bila OK, odnosno naslanja se na uspješnu Octaviju. Druga, solidnija predstavljana je u ožujku 2007., a treća u listopadu 2014. Dimenzijama 3992 x 1732 x 1467 mm Škoda Fabia III je kraća osam, ali čak 90 šira i 31 milimetara niža od druge.

Škoda Fabia je u koncernu iz Wolfsburga tu koncepciju uvela u B-segment. Motori, mjenjači, podvozje… već su bili poznati i provjereni, najvažnija je tranzicija 2014. prebacivanja 3-cilindarskog benzinca (DOHC/12V) s lančanog pogona bregastih vratila na pogon zupčastim remenom. Upravo takav, s 999 ccm i 75 KS, ugrađen je u zanimljiv testni model Škoda Fabia Combi 1.0 MPI Monte Carlo.

Karavanska verzija Combi rastegnuta je s 3992 na 4257 mm čime je već veliki prtljažnik od 330 povećan na 530 litara. A preklapanjem stražnjih sjedala dodije se 1370 litara. Sportska oprema Monte Carlo prepoznaje se po panoramskom krovu i atraktivnim crnim 16-colnim alu felgama s gumama 215/45

Već to ‘govori’ da je dinamičnija i prostranija. Solidna je bila i prije, a korištenjem čelika visoke čvrstoće postala je 25 posto otpornija uz 65 kg nižu masu. Lijepo skrojen češki karavan B-segmenta, s prepoznatljivim stilskim elementima Rapida i Octavije, osjetno je poboljšao komfor i vozna svojstva u usporedbi s prethodnikom

Osvojila je pet zvjezdica na EuroNCAP testu, što je vrijedan rezultat u nižoj klasi, početni model 1.0 Active sa 60 KS, koji nudi sve bitno (uključujući klimu). Karavanski model Škoda Fabia Combi starta s drugom po redu motorizacijom (1.0 sa 75 KS). Riječ je o istom motoru kao u osnovnom modelu, koji do 5000/min, gdje slabiji razvija maksimalnih 60 KS, a potom do 6200/min pruža još mali ‘udar snage’. Škoda Fabia Combi  izvana skladna i elegantna, a u unutrašnjosti je ‘njemački’ funkcionalna i jednostavna.

Prostranost je ugodno iznenađenje, jer sprijeda ima više mjesta nego u Volkswagen Golfu IV, straga ‘za dlaku’ manje, dakle podjednako, a osjetno više nego u prethodniku. Kokpit je ‘školski’ pregledan i upotrebljiv, po uzoru na Octaviju, znatno šira i niža karoserija pruža ugodniji položaj i više komfora, a ergonomija (volan – mjenjač – papučice) je za pet.

Testirana izvedba već na prvu otkriva kako dolazi u atraktivno Monte Carlo izdanju. ‘Facelift’ je tako donio nešto veće, vizualno dopadljive Bi-LED svjetlosne sklopove, koji su uistinu za svaku preporuku. U ovoj klasi spadaju u red najboljih, uz one Seat Ibize i Renault Clija, koji isto kupcima nude svjetla LED tehnologije. Dobro su se uklopile i 16 colni naplatci, a točku na i definitivno postavlja panoramski krov.

Sjedanjem u Fabiju, odmah u oko upadaju zanimljive crno-crvena kombinacija boja koje dolaze s Monte Carlo izvedbom. Lijepo profilirana sjedala definitivno će vam se dopast, a s obzirom na klasu

A testni model Monte Carlo nudi i zanimljivu premium izvedbu – materijali, izvedba i oprema su, po kriterijima niže klase već premium, što povećava užitak vožnje u solidnom karavanu B-segmenta

Zahvaljujući novoj koncepciji podvozja i upravljača (u osnovi jednakoj kao u Golfu VII), Fabia je sada ‘ozbiljnija’ i ‘vozačkija’. Premda je nova platforma, s karoserijom, napravljena od čelika visoke čvrstoće te je uz povećanje čvrstoće masa smanjena za 40 kg…

Škoda Fabia Combi u ovom izdanju ima masu od 1155 kg (s opremom ambition), od 3-cilindarskog atmosferskog motora ne mogu se očekivati čuda. Taj motor, koji je 2011. uveden u up!-u te se dokazao pristojnim performansama i niskom potrošnjom, na proljeće 2014. dobio je zupčasti remen umjesto lanca.

Time je poboljšao pouzdanost, jer je s lancem bilo (skupih) problema, a zupčasti remen je toliko unaprijeđen da izmjena nije predviđena. Dakle, nije to motorizacija za utrkivanje, ali u normalnom se prometu ponaša neočekivano dobro, sasvim pristojno. Do stotke ubrzava za 15,2 s, a stvarno ubrzanje u gradskim uvjetima bolje je nego ‘govori’ taj podatak. Fabia ubrzava poletno, a pomaže i precizan, ‘brz’, mjenjač. Fino se šalta, a kad se stupnjevi razvuku do 6600/min na semaforskim startovima može pobjeći i nominalno bržima.

Bez problema podnosi i puno opterećenje, ali tada mali motor treba više vrtjeti. Fabia djeluje solidno i kompaktno te ‘čvrsto’ stoji na cesti. Novi ovjes, uz znatno širi trag kotača i sniženo težište, osigurava uvjerljivu stabilnost. Dobro se i sigurno postavlja u zavojima te se itekako osjeća da može podnijeti i znatno snažnije motore.

Trocilindraš obujma 999 ccm je ugradnjom zupčastog remena postao uglađeniji i tiši, dobro vuče u cijelom području, a u normalnoj vožnji troši od pet do šest litara. U povoljnoj je klasi autoosiguranja i cestarine pa smanjuje troškove registracije

Zbog toga joj prijaju zavojite ceste, koje prolazi bez potrebe za korekcijama i ‘širenja’ putanje, a motor ima ponešto rezerve za izvlačenje iz zavoja. Visoku ocjenu zaslužuju i kočnice, premda su straga bubnjevi. Iznenađuje dobro ponašanje na autocesti, što je zasluga i snižene, ‘ispeglane’ siluete, koja je koeficijent otpora zraka smanjila na 0,30 (izvrsno za karavan niže klase).

Najveća brzina iznosi 169 km/h, a ako je to nekome malo, treba podsjetiti da je prije 50 godina bilo sportski. Jasno, od toga se, posebno pod punim opterećenjem ne mogu očekivati čuda, ali lako održava ritam od 140 do 150 km/h te je pogodna i za dalek put. U srednjem je režimu motor uglađen, spontano reagira na gas (jasno, po mjerilima svoje klase) te je sasvim OK, a jak, možda najjači adut mu je niska potrošnja, realno pet do šest litara.

Ergonomija u Fabiji je na najvišoj mogućoj razini, ipak interijer krasi dosta plastike, što je slika i prilika ovog segmenta. I više nego prolaznu ocjenu, dobiva i infotainment Swing. U 5-inčnom zaslonu dobivate dovoljnu količinu informacija, a veseli što radi bez ikakvih zastajkivanja. Inače, u konfiguratoru imate dostupan i 6,5-inčni zaslon, koji nudi povezivanja putem SmartLink+ s funkcijama Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM i SmartGate.

Škoda Fabia Combi 1.0 MPI Monte Carlo je zanimljiv i funkcionalan karavan niže klase, šminkerski opremljen, kojemu sasvim dobro pristaj atmosferski 3-cilindarski benzinac 1.0 sa 75 KS

POGON
Motor: benzinski, 3 cil., 12V, zupč. remen, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm
Snaga: 55 kW (75 KS) pri 6200/min
Moment: 95 Nm pri 3000-4300/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4257 x 1732 x 1467 mm
Međuosni razmak: 2470 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,5 m
Masa/nosivost: 1155 kg/500 kg
Prtljažnik: 530 – 1350 l
Spremnik: 45 l
Euro NCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: sprijeda MacPherson, straga poluneovisan
Kočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga diskovi 262 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski (standardni čelični)
Gume: 215/45 R 16

PERFORMANSE
Brzina: 169 km/h
Ubrzanje (0-100 km/h): 15,2 s
Potrošnja (WLTP): 4,9 l/100 km
Potrošnja (realno):  5 do 6,5 l/100 km
CO2: 111 g/km

CIJENA
82.500 kn
AC Agram

Troškovi održavanja do 100.000 km
Redovni godišnji servis: uključeno sve prema redu održavanja: 1186 kn
Ljetne gume Continental set: 4072 kn s montažom
Zimske gume Continental set: 6824 kn s montažom
čuvanje gume sezonski: 150 kn

Škoda Fabia Combi 1.0 MPI Monte Carlo – oprema
dodatno zatamnjenje stakala (Sunset)
bluetooth povezivanje s mobilnim uređajem
brisač stražnjeg stakla
centralno zaključavanje s daljinskimupravljanjem (2 preklopna ključa)
DAB – Digitalni radio prijam
ESC uključujući ABS, MSR, ASR, EDS, HBAi XDS
električni podizači prednjih i stražnjihstakala, obloga vrata s ukrasnim šavovima
električno podesiva i grijana vanjskazrcala, ručice vrata u boji vozila
funkcionalni paket: – prostor za spremanje u prtljažniku – zrcalo u unutrašnjim zaslonima za sunce – sklopive ručice na krovnoj oblozi sprijeda i straga – svjetla za čitanje sprijeda i straga
Isofix – sustav pričvršćivanja dječjegsjedala na stražnjim vanjskim sjedalima
klima-uređaj
kromirana prednja rešetka hladnjaka
LED osvjetljenje registarskih pločica
LED stražnja svjetla
lakometalni naplatci crni ITALIA 7J x 16s gumama 215/45 R16
limitator brzine
mali kožni paket (sportsko trokrakovišenamjensko kožno kolo upravljača s crvenim šavom)
naslon stražnje klupe djeljiv ipreklopiv, stražnja klupa nedjeljiva
paket za pušače – pepeljara i upaljač
panoramski stakleni krov
prednja halogena svjetla H7 + LED dnevnasvjetla
prednja svjetla za maglu
putno računalo – višenamjensko
radiouređaj “SWING” sa 6,5″ zaslonomu boji osjetljivim na dodir (800×480 px), 1 x USB, utor za SD karticu
rezervni kotač smanjenih dimenzija
servo upravljač podesiv po visini idubini
set tepiha u boji interijera
sjedalo vozača podesivo po visini
sportska prednja sjedala
sportske nožne papučice
sportski ovjes
središnji naslon za ruke sprijeda saukrasnim šavovima
funkcija Start-Stop
tempomat
treći naslon za glavu straga
upozorenje za ispuhanu gumu
zaštita pješaka
zračne zavjese za glavu sprijeda istraga, prednji bočni zračni jastuci, svjetlosno upozorenje za nevezan pojas svih putnika
zračni jastuk za vozača i zračni jastukza suvozača sa mogučnošću isključivanja
zvučni sustav “ŠKODA Surround” sa 6 zvučnika (4 naprijed, 2 straga)
panoramski krov
nosači krovni uzdužni

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin