Škoda Fabia IV (2021): koncepcijom novog Volkswagen Pola i Audija A1, kraljica prostranosti niže klase

Nakon Octavije, Škoda Fabia je najuspješniji model češke podružnice Volkswagena, a treći aktualni model jedan je od najzanimljivijih u nižoj klasi (B-segmentu). U šestoj tržišnoj godini približava se vrijeme za nasljednika…

Dobro se podsjetiti, model prve generacije predstavljen je u rujnu 1999., na A04 platformi, koju je, kao i osnovnu mehaniku dijelio s Volkswagen Polom i Seat Ibizom. Ali osnovni motor 1.4 MPI sa 68 KS (naknadno ) sa 60 KS, izvedenica je starog Škodinog OHV motora, koji se ugrađivao i u modele Favorit i Feliciju. Koristio je i Volkswagenove motore, uključujući benzince 1.9 SDI i 1.9 TDI. Proizvodio se osnovnoj hatchback i karavanskoj verziji

Model druge generacije, blago povećan i uzdignut, napravljen je na platformi PQ24, blago povećan, uzdignut i očvrsnut, a bio je i predložak za zgodan MPV Roomster. Premda stilski nije bio baš pogođen, bio je solidan i funkcionalan, usto se pokazao pouzdanijim od Pola. Dobio je 3-cilindarske motore 1.2 i dizelaše 1.9 TDI PD, a od 2010 i 1.6 TDI CR.

Još uvijek aktualan model treće generacije predstavljen je u listopadu 2014. na salonu u Parizu, a koristi kombinaciju platforme PQ23 i zajedničke modularne platforme MQB.

Korištenjem visokočvrstih čelika ušteđeno je na masi 65 kg, a istodobno je automobil postao čvršći, prostraniji i elegantniji. Koristi 3-cilindarskog benzinca 1.0 MPI sa 60 i 75 KS, 4-cilindarskog turbobenzinca 1.2 16V s 90 i 110 KS te 3-cilindarskog turbodizelaša 1.4 TDI s 90 i 110 KS.

Model četvrte generacije, koji se očekuje u ožujku 2021., na salonu u Ženevi prvi će put ‘probiti’ granicu od četiri metra i prvi put uvodi digitalni kokpit. Bit će izvedenica Volkswagen Pola, u standardnoj (404 cm) i karavanskoj (429 cm) izvedbi, pokretat će se benzincima od 75 do 150 KS, dizelaša i električne verzije vjerojatno neće biti…

Nakon novih generacija Volkswagen Pola, Seat Ibize i Audija A1 dolazi vrijeme i za ‘četvrtog mušketira’ B-segmenta koncerna Volkswagen – Škode Fabije. Autozeitung.de objavio je skicu modela četvrte generacije koji se očekuje krajem 2020. (tržišna godina 2021.)

Dizajnerskih iznenađenja neće biti i to će biti umanjenica novog hit-modela Scala. Radi se na koncernskoj platformi MBQ A0 te će, po već poznatoj strategiji povećati čvrstoću za 30 posto, uz 20 kg manju masu.

Rastegnuta na 404 cm (+5) i proširena na 176 cm (+2) te s prtljažnikom od 350 litara (+20) i češkim umijećem iskorištenja prostora bit će najprostraniji model B-segmenta.Pokretat će se 3-cilindarskim benzincem, 1.0 MPI sa 75 te 1.0 TSI sa  90 i 110 KS te 4-cilindarskim 1.5 TSI sa 150 KS.

Dizelaši i električna verzija zasad nisu predviđene. Naravno, stići će i sportska verzija RS, s 200 KS iz turbobenzinca 2.0 TSI.


Komentari

loading...