Škoda Kamiq 1.0 TSI Ambition, Volkswagen T-Cross i Seat Arona, na češki, BOLJI način

Škoda Kamiq, prvi SUV B-segmenta tvrtke Škoda, tehnološki blizanac modela Volkswagen T-Cross i Seat Arona bogata opremom i solidnom turbobenzinskom konjicom (116 KS, 200 Nm), dovoljno je štedljiva (7  litara), a može i ozbiljno pojuriti (9,9 s, 194 km/h)…

Nedugo nakon prošlogodišnje premijere na našem tržištu, tstirali smo šarmantni Kamiq, najnoviji i najmanji SUV u Škodinoj gami. Budući da Volkswagen i Seat imaju svoja tri SUV modela u ponudi (T-Cross, T-Roc i Tiguan te Arona, Ateca i Tarraco), logično je kako je i Škoda predstavila svoj treći model zanimljivog naziva Kamiq.

Zahvaljujući modularnoj MQB-A0 platformi grupacije, pred nama je najnoviji adut češkog proizvođača koji će pokušati uzeti mjeru modelima kao što su Captur, Kona, C3 Aircross i slični.

Karakteristično odvojena prednja LED svjetla i duguljasta maska iz daleka ne otkrivaju da je riječ o najmanjem SUV modelu u ponudi… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dizajnerski, izvana je Kamiq preuzeo brojne karakteristike koje se mogu pronaći u modelima Karoq ili Kodiaq. Upečatljiva odvojena prednja svjetla u LED tehnologiji s četiri svjetlosna elementa, koja su ujedno i pokazivači smjera, a dolje LED BASIC glavna svjetla. Straga su isto tako LED svjetla karakterističnog C oblika , a uz doplatu žmigavci mogu biti i dinamički.

Prednja hauba sadrži naglašene trodimenzionalne linije njihovih SUV modela, kao i prednju masku s dvostrukim prečkama na rešetci gdje se (ne)uspješno prikrio i radar za kočenje u slučaju nužde. Na prvi pogled, Kamiq se doima prilično malenim gradskim crossoverom dok su njegove linije slične onima koje se mogu pronaći u Karoqu koji je ‘za broj veći’.

Dobra udaljenost od tla i dizajnerski dobro koncipirane bočne plohe doprinose robustnom izgledu,a otraga, uz zanimljiv dizajn difuzora te manjak lažnih ispušnih cijevi, nalazi se još jedna novina. Umjesto Škodinog logotipa nalaze se nova slova ŠKODA kao i na modelu Scala i Superb.

Unutrašnjost najmanjeg Škodinog SUV preuzeta je iz modela Scala, a iznenađuje kvaliteta i praktičnost… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Unutrašnjost Kamiqa direktno je preuzeta iz novog kompaktnog modela Scala, što svakako nije loša stvar.  Izbor materijala korištenih u interijeru spreman je poniziti neke veće modele u grupaciji dok su poneki detalji iznad, primjerice, francuske konkurencije.

Na armaturi je mekana plastika, držači za čaše su gumirani a tu su i kožom presvučeni volan i ručica mjenjača. Ispred vozača nalaze se analogni instrumenti (uz doplatu stižu i digitalni) u tradicionalnoj Škoda maniri s bijelom pozadinom, a kontrole klima uređaja i ostalih funkcija točno su gdje bi ih i očekivali. Vozačka je pozicija odlična, sjedala su dobro odmjerena i udobna, jedino će duži vozači reći kako sjedeća površina nije dovoljno dugačka.

U sredini kokpita nalazi se 6,5 inčni infotainment sustav (uz doplatu se nudi i 9,2 inčni) koji je dovoljno pregledan i precizan, ali neodoljivo podsjeća na ekran kakav se može pronaći u nekim Hyundai modelima. Budući da je riječ o srednjem paketu opreme Ambition, zvučnici su samo sprijeda, nema navigacijskog sustava ni bežičnog punjenja, a valja pripremiti i USB-C kabel ukoliko planirate puniti svoj mobilni uređaj.

Preglednost je odlična, vozačka kabina ispunjena je s dovoljno svjetlosti, a valja pohvaliti i serijske stražnje parking senzore koji ipak olakšavaju parkiranje. Priznajemo, parking kamera bi bila i bolja solucija, no što je, tu je. Mjesta u kabini ima dovoljno za četiri osobe, na stražnjoj je klupi dovoljno mjesta za noge i glavu, a prtljažnik broji okruglih 400 litara (1395 litara s oborenim stražnjim sjedalima).

Na stražnjoj će se klupi lako smjestiti dvoje krupnijih ljudi, a zbog velikih staklenih površina i odlične vidljivosti, djeca će također uživati za vrijeme vožnje u Kamiqu… (foto: Hrvoje Grguljaš)
Praktičnost nije strana riječ u Škodi, pa se ovdje nudi 400 litara prtljažnog prostora, ali i brojna “Simply clever” rješenja poput strugalice za led, kišobrana i LED rasvjete u prtljažniku koja može poslužiti kao i prijenosna lampa… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Pritiskom tipke za paljenje pokreće se produkt downsizinga; 3-cilindarski turbobenzinac 1.0 TSI, u snaž 116 KS i 200 Nm. Uparen sa preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ovako motoriziran Kamiq stotku hvata za 9,9 sekundi dok je maksimalna brzina 194 km/h.

Karakteristični zvuk trocilindraša maksimalno je prigušen sve do 5000 okretaja, a odlučniji pritisci papučice gasa Kamiqu također ne smetaju. Ovako motoriziran može fino “pojuriti” po autocesti. Prosječna potrošnja na testu kretala se oko 7 litara, a budući da smo često boravili u postblagdanskim gradskim gužvama, ovo je itekako prihvatljiva brojka.

Zvučna izolacija je u prosjeku klase,  a s obzirom na to da se testirani primjerak „kotrljao“ na kotačima veličine 16 inča, udobnost nije bila narušena. Dapače, Kamiq se istovremeno pokazao kao vrlo udoban ali i izuzetno spretan i okretan gradski crossover. No, valja poznavati njegove granice, tako da će se, prilikom ulaska u oštrije zavoje, karoserija poprilično zanijeti, što je karakteristično za ovaj segment vozila.

Crvena boja i sivi difuzor u odličnom su kontrastu, a tu je i veliki ŠKODA natpis na prtljažniku… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Iz sigurnosnog aspekta, Škoda ni ovdje ne razočarava. Serijski u opremi Ambition nalazi se Front Assist (sustav sprječavanja sudara), Lane Assist (sustav zadržavanja vozila unutar trake), tempomat i limitator brzine, ali i automatska kontrola dugog svjetla. Tu su i već spomenuta LED Basic svjetla, a moguće je i doplatiti za LED AFS svjetla koja prate zavoje te imaju automatsku nivelaciju snopa.

Iako nije opremljen pogonom na sva četiri kotača, Kamiq može sići sa asfalta na nezahtjevan teren. Međutim, najveće prednosti ovog automobila otkrivaju se u gradskim gužvama… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Pogon na sva četiri kotača nije u ponudi, a ljubitelji automatskog mjenjača morati će posegnuti čak 18 tisuća kuna „dublje“ u džep. Time dolazimo do cijene, koja je svakako u okvirima ove klase. Škoda Kamiq 1.0 TSI Ambition do registracije stoji 147.809 kuna, a od opreme i motorizacije nudi sve što će razveseliti svakog vozača. No, cjenovno jeftiniji a podjednako zanimljiv model sa turbobenzinskim motorom sa 95 KS stoji nešto više od 121 tisuću kuna. Ljubitelji dizela moraju biti spremni „iskeširati“ skoro 160 tisuća kuna…

POGON
Motor: turbobenzinski, DOHC, 3 cilindra, 12V, blok od alu lijeva, lanac
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74.5 mm × 76.4 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 85 kW (116 KS) pri 5000 o/min
Moment: 200 Nm pri 2000 – 3500 o/min
Mjenjač: ručni 6-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segm., 5V
Gabariti: 4241 x 1793 x 1553 mm
Međuosni razmak: 2651 mm
Cd: 0,33
Krug okretanja: 10,8 m
Masa/nosivost: 1156/610 kg
Prtljažnik: 400/1395 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 298 mm / 272 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/60 R16

PERFORMANSE
Brzina: 194 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Potrošnja (EU): 6,3/4,2/5,0 l/100 km
Na testu: 7,0 l /100 km
CO2: 113 – 116 g/km

CIJENA
Testni model: 147.809 kn (19.870 eura)
Osnovni benzinski model: 121.185 kn (16.290 eura) … 1.0 TSI Active – 95 KS
Osnovni dizelski model: 158.668 kuna (20.388 eura) … 1.6 TDI Ambition – 116 KS

Komentari