USPOREDNI TEST

Škoda Kamiq, pobjeđuje u ‘bratskom usporednom testu’, druga Seat Arona, tek treći Volkswagen T-Cross

Autozeitung.de je priličnu uvjerljivu pobjedu među SUV-ovima B-segmenta koncerna iz Wolfsburga, s turbobenzincima 1.0 TSI/116 KS, dao češkom modelu, drugi je španjolski, a tek treći izvorni njemački…

Odmah u startu treba naglasiti kako usporedba i nije korektna jer, premda naprevljeni po istom, identičnom konceptu gabariti, (međuosni razmak), obujam prtljažnika pokazuju da su ipak iz različitih klasa.

Škoda Kamiq: 4241 x 1793 x 1553 mm (2651 mm), 400-1395 l
Seat Arona: 4138 x 1780 x 1552 mm (2566 mm), 400-1280 l
Volkswagen T-Cross: 4108 x 1760 x 1526 mm (2551), 455-1281 l

Naime Seat Arona, a pogotovo Volkswagen S-Cross su iz B-segmenta (niže klase), a Škoda Kamiq, koja je od ‘njemačkog brata’ duža čitavih 133 mm, a međuosni razmak veći je za 100 mm ulazi u C segment (kompaktnu klasu).

Uspoređene su verzije s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.0 TSI sa 115 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, naravno i prednjim pogonom, a osnovnom cijenom najpovoljnija je Škoda Kamiq (19.150 eura), Seat Arona stoji 20.120 eura, a Volkswagen T-Cross stoji 20.150 eura.

Razlika je, i to prilična, u izmjerenoj masi: Arona – 1197 kg, Kamiq – 1276 kg, T-Cross – 1264 kg. Kod češkog modela uzrok ne u najvećim gabaritima, a kod njemačkog u najsolidnijoj izvedbi.

Kad se tome pridoda razlika u aerodinamičkom otporu, koji je najmanji kod Škode, a najveći kod Arone (razlike su do 3 posto) dolazimo do zanimljivih rezultata.

U ubrzanjima do stotke, s jednakim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom te elektroničkom blokadom proklizavanja (ETC), španjolski je model osjetno bolji od ostala dva:

0-100 km/h … Arona – 9,7 s, Kamiq – 10,2 s, T-Cross – 10,3 s
0-150 km/h … Arona – 21,6 s, Kamiq – 22,8 s, T-Cross – 22,8 s

U najvećoj je brzini redoslijed suprotan:
Arona – 190 km/h, Kamiq – 194 km/h, T-Cross – 193 km/h

Izmjerene, testna potrošnja goriva je praktički jednaka za sva tri modela i razmjerno povoljna, može se lijepo voziti s oko šest litara na 100 km, što je za turbobenzinski SUV, premda i B-segmenta, više nego OK.

Iznenađujuće, uočljiva je razlika u kočenju, u korist Škode, a Seat je najlošiji. Ovo su rezultati kočenja, zaustavni put pri 100 km/h, u prvom i petom kočenju, kad je kočni sustav već užaren:
Arona – 36,1/35,6 m, Kamiq – 35,9/32,2 m, T-Cross – 35,9/34/9 m

Iznenađenje ili ne, računajući kategorije karoserija, vozni komfor, motor/mjenjač, vozna dinamika, nakon čega se dobiva među-zbroj, potom se pridodaje kategorija troškovi/ekologija i dobiva konačni rezultat.

Uvjerljivo je prva Škoda Kamiq 1.0 TSI (3144), druga je Seat Arona 1.0 TSI (3074), a treći je, za mnoge ipak neočekivano Volkswagen T-Cross.

A ovo je zaključak kojeg potpisuje Elmar Sipen/Autozeitung.de:

Usporedni test pokazuje koliko različiti mogu biti karakteri automobila koji imaju istu platformu. Nova Škoda Kamiq upada u oči biku svojom velikodušnom količinom prostora, opsežnom, ali opcionalnom sigurnosnom opremom, dobrim udobnošću u vožnji i kratkim putovima kočenja, te uzima testnu pobjedu koju zaslužuje.

Drugoplasirani Seat Arona najbolji je španjolskim temperamentom te praktičnošću koja je u vrhu u ovom razredu vozila. Kao dokazani praktičar, VW T-Cross ima najbolju varijabilnost i najveće mogućnosti doplata. Međutim, zaostaje u voznoj dinamici, a najskuplji je. Stoga mu ostaje treće mjesto. Premda su razlike veće ili manje velike – sva tri SUV-a nude ‘klasu za masu’

Izvor: Autozeitung.de

Autoportal No.1

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo