TESTIRALI SMO

Škoda Octavia 2.0 TDI Ambition, novi dizelaš i u gradu troši poput hibrida, 5 litara!

Češki simbol, Octavia u svojoj četvrtoj generaciji donosi napredak u svakom segmentu. Prostora je oduvijek bilo, a vozačke vještine ostale su dosljedne koncernu. Impresionira potrošnja, svega 5 litara…

Kada se pojaviti neki novitet na domaćim prometnicama, odmah kreću i prognoze. Hoće li taj model biti uspješan, hoće li se ljudima svidjeti? Obično uvijek tako krenu priče, ali ne i kod nove češke uzdanice. Škoda Octavia već sad je uspješnica. Prošlo je tek nekoliko mjeseci i već možemo nakon viđenoga, ali i prvog doticaja reći – ovo je novi hit.

Siguran dizajn skriva mngoštvo prednosti (foto: Hrvoje Grguljaš)

Škoda Octavia kroz povijest se više puta upisala zlatnim slovima u knjige proizvođača iz Mlade Boleslav. Tijekom karijere Octavija je ponijela više od 50 međunarodnih priznanja.

Škoda ponovno nije riskirala, odigrala je na sigurnu kartu. Princip najviše za najmanje novca i dalje je tu. Istina, Škoda više nije jeftina, ali njeni aduti i naprednost dovode je u situaciju, gdje se to više u tolikoj mjeri ni ne zamjera…

Prvi susret odradili smo s Combi varijantom motoriziranu s 1.5 TSI sklopom, sada je na red stigla dizelska inačica u Ambition paketu. Upravo takva, testna izvedba, mogla bi biti i najčešći izbor naših ljudi i domaćih poduzeća.

LED Basic svjetla ostavljaju jako dobar utisak… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Koliko je zapravo Ambition paket, sam po sebi dovoljan, govori i ovaj popis: Parkirni senzori straga, tempomat, 8 zvučnika, Smart Link funkcija, Kessy Go sustav, LED Basic svjetla,središnji naslon za ruke sprijeda, Front i Lane Assist sustav. Testna izvedba stigla je na 17-colnim naplatcima Pulsar Aero (3.901 kuna) i Brilliant srebrnoj metalik nijansi (3.672 kuna).

Limuzinska Octavia dimenzijama je ista kao Combi varijanta (duljina 4689 mm). Dakle, prostora za putnike ima dovoljno i naprijed i nazad. Dok spomenuta Basic LED svjetla rade odličan posao i ako uzmete Octaviju bez Crystal lighting LED Matrix svjetla nećete ostati previše zakinuti. Jedino stražnja LED svjetla imaju manji svjetlosni potpis…

Unutrašnjost donosi sad već poznati ambijent. Novo ozračje koje Škoda promovira je smireno, a jedino u oko upada manji SWING infotainment veličine 8,25″. U Style paketu tu ulogu odrađuje Columbus od 10″. Kako smo već spomenuli i kada je karavanska inačica bila u pitanju, isto vrijedi i za ovaj primjerak. Šteta što cijelu priču nije ispratilo ambijentalno osvjetljenje. Kad već ne dolazi serijski, ta opcija stiže u doplati za 1.769 kune.

Glavno pitanje, limuzina ili karavan? (foto: Hrvoje Grguljaš)

Na gubitak tipki, bolje rečeno na maksimalno smanjenu prisutnost istih već smo se navikli. Uostalom, stvarno se brzo pohvataju sve glavne funkcije. Dok Start-stop sustav također ‘eliminirate’ na digitalnom zaslonu. Još nešto, otisci prstiju i prašina nisu tako primjetni.

Nama ipak najbolji detalj na unutrašnjosti nove Octavije, bez premca je – novi dvokraki volan. Osim što efektno izgleda, iznimno je ugodan u ruci i naravno, nudi mogućnost ‘igranja’ s virtualnim kokpitom, koji je samo u prvom kontingentu vozila bio serijski dostupan.

Dvokraki volan veliko je osvježenje i vrhunska stvar, a Swing multimedija radi prilično brzo i fluidno… (foto: Hrvoje Grguljaš)

S druge strane, ostali smo razočarani, što Škoda nije podarila novoj generaciji standardno LED ambijentalno osvjetljenje. Ako nas pitate, to bi svakako išlo u ‘košaricu’, kada bi slagali automobil na konfiguratoru. Taj dodatak bi nas stajao 1.683 kune, a podigao bi još unutrašnjost na razinu više.

Komocija? Odlična! Od prostora, do udobnosti sjedala. Naši suvozači su više puta istaknuli udobnost sjedišta, a čuđenje je najviše izazvao prtljažnik.

Punih 600 litara, mislimo da će biti ‘dovoljno’ za shopping… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Čak 600 litara standardno, odnosno 1.555 litara s položenim sjedalima. To je ono što jedan obiteljski čovjek cijeni.

17-colni naplatci Pulsar Aero u doplati vrijedni 3.901 kuna (foto: Hrvoje Grguljaš)

U vožnji ista stvar. Razina ugode na visokoj razini. Upijanje neravnina ide u korist Škode, iako se testni primjerak vozio na 17-colnim kotačima. Škoda se vozi na platformi Golfa 8, dok se razina buke neznatno smanjila, u odnosu na prethodnicu.

Uglađen, tih, radi poput nekog benzinca, novi 2.0 TDI... (foto: Hrvoje Grguljaš)

No, ako smo pretjerali s pohvalama, još ćemo u taj dio sasvim zasluženo ugurati i novi 2.0 TDI. Dizelaš koji imponira ugodnim radom, dok njegovih 115 KS nudi zavidne performanse. Do 100 km/h za nešto više od 10 sekundi i krajnjih 211 km/h. Tko treba više i brže od ovoga?

Potrošnja je ono što ovu Octaviju gura na vrh svih lista štedljivaca.

Oko 5 litara prosječno trošili smo na sedmodnevnom testu. U gradu, na otvorenoj cesti ili autoputu, može se reći kako je svaka dionica njen poligon za uštedu.

Da Škoda nije samo ‘Simply clever’ solucija kroz život, već i puno više, najbolje je dokazao ovaj model. Možemo biti čangrizavi, pa reći, mogli su malo hrabriji dizajn ponuditi, ali opet, tko bi svima ugodio.

Iako je pandemijsko razdoblje još uvijek aktualno i ne nazire se kraj ubrzo, Škoda bilježi odlične rezultate već na samom početku prodajne kampanje. Vraćamo se na početak priče, ovaj model zasigurno će u idućim godinama ponovno ‘okupirati’ domaće prometnice. Spremni smo i okladiti se na to…

Testni primjerak na cestu je izašao po cijeni od 183.724 kuna. Dakle, dizelske varijante počinju svoj nastup od 162.000 kuna, dok benzinci od nedavno u ponudi imaju i 1.0 TSI (110 KS). Trocilindrična izvedba ima potencijala, ali teško je očekivati da će imati poklonika među našim ljudima. Ni blizu, kao što će to imati ovaj ‘slabiji’ 2.0 TDI (115 KS)…

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 95,5 x 81,0 mm
Snaga: 85 kW/115 KS pri 2750-4250 o/min
Moment: 300 Nm pri 1500-2500 o/min
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, limuzina, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4689 x 1829  x 1468 mm
Međ. razmak: 2686 mm
Cd: 0,25
Masa: 1360 kg
Prtljažnik: 600 – 1555 l
Spremnik: 45 l
Krug okretanja: 11,1 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: polukruta osovina
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R17

PERFORMANSE
Brzina: 211 km/h
0-100 km/h: 10,3 s
Potrošnja (EU): 4,9/4,1/3,4 l/100 km
Na testu: 5,3 l/100 km
CO2: 93 g/km

CIJENA
Testni primjerak:
183.724 kuna (s doplatnim opcijama)
Osnovni primjerak: 162.932 kuna (Active) / 170.870 kn (Ambition)

Cjenik Škoda Octavia (2022.)
Benzinske izvedbe

1.0 TSI Active (110 KS, ruč. 6-st.) … 143.051kn
1.0 TSI Ambition (110 KS, ruč. 6-st.)… 151.045 kn
1.5 TSI Ambition (150 KS, ruč. 6-st.)… 163.081 kn
1.5 TSI Style (150 KS, ruč. 6-st.) … 162.015 kn
2.0 TSI RS (245 KS, automatik 7 st.) … 270.061 kn
1.4 TSI PHEV (150 KS, automatik 7 st.)… 277.060 kn

Dizelske izvedbe
2.0 TDI Active (115 KS, ruč. 6-st.) … 162.932 kn
2.0 TDI Ambition (150 KS, DSG. 7-st.) … 170.870 kn
2.0 TDI Style (116 KS, ruč. 6-st.) … 185.762 kn
2.0 TDI Style (150 KS, aut. 7-st.) … 212.620 kn

foto: Hrvoje Grguljaš

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo