TURBOBENZINSKI KARAVANI SREDNJE KLASE

Škoda Superb Combi 2.0 TSI pomela konkurenciju u njemačkom usporednom testu

Škoda Superb Combi 2.0 TSI je na testu Autozeitung.de osvojila 3183 boda, slijede Audi A4 Avant 40 TFSI (3151), Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DI Turbo (3123), Mercedes-Benz C 200 T-model (3097) i Volvo V60 B4 (3003)

Dizelaši na njemačkom tržištu više nisu “in”, ali to je prvenstveno uvjetovano fiskalnim mjerama. Do prije dvije-tri godine ne bi se mogao ni zamisliti ozbiljniji test karavana srednje klase (D-segmenta) bez učinkovitih, moćnih (zahvaljujući visokom okretnom momentu pri niskim okretajima) i štedljivih  dizelskih motora. Sada su u prvom planu turbobenzinci s 48V  blagohibridnom potporom. Novinari Autozeitung.de, usporedili su ugledne predstavnike srednje klase (D-segmenta), u karavanskoj verziji s automatskom mjenjačima:

Audi A4 Avant 40 TFSI, dimenzija 4738 x 1842 x 1434 mm i međuosnog razmaka 2820 mm te prtljažnika od 505 do 1510 litara pokreće se uzdužno postavljenim turbobenzincem obujma 1984 ccm, s 12V blagohibridnom potporom i starter-generatorom, koji razvija najveću snagu od 204 KS pri 4475 do 6000/min i najveći okretni moment od 320 Nm pri 1450 do 4475/min. Snagu na prednje kotače prenosi 7-stupanjski automatski mjenjač DSG s dvostrukom spojkom. Izmjerena je masa 1586 kg. Do stotke ubrzava za 7,0 s, najveća je brzina elektronički ograničena na 210 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,6/33,7 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 7,7 l/100 km. Osnovna verzija stoji 43.350 eura.

Mercedes-Benz C 200 T-model, dimenzija 4751 x 1820 x 1454 mm i međuosnog razmaka 2865 mm te prtljažnika od 490 do 1510 litara pokreće se uzdužno postavljenim turbobenzincem obujma 1496 ccm, s 48V blagohibridnom potporom i starter-generatorom, koji razvija najveću snagu 204 + 20 KS pri 5800 do 6100/min i najveći okretni moment od 300 + 200 Nm pri 1800 do 4000/min. Snagu na stražnje kotače prenosi 9-stupanjski automatskim mjenjač. Izmjerena je masa 1758 kg. Do stotke ubrzava za 7,8 s, najveća je brzina 240 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,4/33,9 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 8,9 l/100 km. Osnovna verzija stoji 46.975 eura.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DI Turbo, dimenzija 4986 x 1863 x 1941 mm i međuosnog razmaka 2829 mm te prtljažnika od 560 do 1665 litara pokreće se poprečno postavljenim turbobenzincem obujma 1998 ccm, koji razvija najveću snagu od 200 KS pri 4250 do 5000/min i najveći okretni moment od 350 Nm pri 1500 do 4000/min. Snagu na prednje kotače prenosi 9-stupanjski automatski mjenjač. Izmjerena je masa 1590 kg. Do stotke ubrzava za 7,4 s, najveća je brzina 233 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,7/33,7 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 8,4 l/100 km. Osnovna verzija stoji 40.190 eura.

Škoda Superb Combi 2.0 TSI, dimenzija 4852 x 1864 x 1447 mm i međuosnog razmaka 2841 mm te prtljažnika od 660 do 1950 litara pokreće se poprečno postavljenim turbobenzincem obujma 1984 ccm, koji razvija najveću snagu od 190 KS pri 4200 do 6000/min i najveći okretni moment od 320 Nm pri 1450 do 4100/min. Snagu na prednje kotače prenosi 7-stupanjski automatski mjenjač DSG s dvostrukom spojkom. Izmjerena je masa 1586 kg. Do stotke ubrzava za 8,1 s, najveća je brzina 232 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,0/35,2 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 7,2 l/100 km. Osnovna verzija stoji 39.530 eura.

Volvo V60 B4, dimenzija 4761 x 1850 x 1432 mm i međuosnog razmaka 2872 mm te prtljažnika od 529 do 1441 litara pokreće se poprečno postavljenim turbobenzincem obujma 1969 ccm, s 48V blagohibridnom potporom i starter-generatorom, koji razvija najveću snagu od 197 + 14 KS pri 4450 do 5250/min i najveći okretni moment od 300 + 40 Nm pri 1500 do 4500/min. Snagu na prednje kotače prenosi 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Izmjerena je masa 1748 kg. Do stotke ubrzava za 7,9 s, najveća je brzina elektronički ograničena na 180 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,9/34,7 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 8,4 l/100 km. Osnovna verzija stoji 41.750 eura.

Kako su novinari ocijenili pokazuje sljedeće (po kategoriji max 1000):

Audi A4 Avant 40 TFSI, Mercedes-Benz C 200 T-model, Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DI Turbo, Škoda Superb Combi 2.0 TSI, Volvo V60 B4 (3003)

Karoserija: 675, 684, 695, 713, 670
Vozni komfor: 772, 775, 745, 778, 733
Motor/Mjenjač: 670, 647, 662, 693, 621
Vozna dinamika: 693, 682, 685, 693, 621
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2810, 2788, 2787, 2832, 2659
Troškovi/Ekologija: 341, 309, 336, 351, 344
Konačna ocjena: 3151, 3097, 3123, 3183, 3003
Poredak: 2, 4, 3, 1, 5

Ovako je test ocijenio Paul Englert (Autozeitung.de)

Novi Mercedes T-Model C-klase u stanju je zadovoljiti premium zahtjeve unutar srednje klase s inovativnim sigurnosnim detaljima, visokom sigurnošću u vožnji i najboljom vučom. No, kako u dijelu pogona, tako i po kvaliteti i izradi u dijelu karoserije, Stuttgart karavan zaostaje za onim što biste očekivali od Mercedesa na usporednom testu.

U kombinaciji s prilično upravljivim osjećajem prostora i tradicionalno visokim troškovima, na kraju dolazi tek na četvrto mjesto. Uredno oblikovani Volvo V60 B4 samo je malo jeftiniji, ali mnogo neudobniji od Mercedesa, a i trom za rukovanje. Unatoč dobroj sigurnosnoj opremi, osvojio je tek peto mjesto. Ispred njih dvojice je Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DI Turbo srednje klase, koja je po svojstvima odmah iza Mercedesa.

Po pitanju dinamike vožnje, primjerice, dobro se snalazi, a procjena troškova ga na kraju stavlja ispred C-klase. Najbolja sprinterska izvedba, dojam kvalitete, umjerena potrošnja i jednostavnost korištenja guraju Audi A4 Avant 40 TSI na drugo mjesto. Pobjednik testa je Škoda Superb Combi 2.0 TSI. S najboljim raspoloživim prostorom, najnižom potrošnjom i najjeftinijim troškovnim saldom, oduzima vjetar iz jedra premium rivala.

Možda će vas zanimati i plug-in hibridna verzija, potrošnja 1.4 TSI PHEV izvedbe.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin