Škoda Superb Combi SportLine 1.4 TSI DSG PHEV, zelene misli Čeha i zanimljiva alternativa za 2.0 TDI

Karavanska poslastica iz Mlade Boleslav, po prvi put nam se predstavila u plug-in hibrid verziji. Uvjerili smo se kako Škoda Superb iV u PHEV izvedbi ima što za reći, čak i neprikosnovenom 2.0 TDI sklopu. Ovaj model nije izgubio svoje dragocjenosti, rekli bismo kako ih sada ima još više, uz pokoju kilu više. Prostranost, kvaliteta izrade i potrošnja, sve je na razini.

Škoda je aktivna na svim frontovima. Osim što je većina modela prošla smjenu generacija, sada svoju aktivnost dokazuju i u električnom svijetu. To ponajviše dokazuje dolazak plug-in hibrida, a uskoro se očekuje pojavljivanje prvog potpuno električnog modela iz Mlade Boleslav – Enyaq.

Steel siva nijansa na SportLine paketu stoji stvarno odlično… foto: Domagoj Kovačić

Zeleni sektor češkog proizvođača upoznali smo na testu i to na jednom istinski reprezentativnom modelu. Škoda Superb Combi iV u svakom smislu je veliki zalog za budućnost marke koja je nedavno proslavila 125. rođendan.

Superb je prije godinu dana, prošao kroz temeljito osvježenje, nakon što se model treće generacije pojavio 2015. O uspjehu modela ne treba previše trošiti riječi, poslovni svijet uvelike je prigrlio ovu veliku limuzinu, odnosno Combi inačicu.

Popularnost stoga nije ni u jednom trenutku upitna, a dodavanje električne mobilnosti u asortiman, kroz iV oznaku svidjet će se vozačima koji teže novom dobu i tehnologijama. Planovi Čeha uz ta dva slova su veliki, a neke najave govore kako bi do 2025. svaka četvrta Škoda trebala biti elektrificiranog kova.

Superb Combi? Još uvijek su nam svježi dojmovi s vrhunski posloženom izvedbom Superb Combi 2.0 TDI DSG od 190 KS. Model koji je u svakom pogledu zaslužio visoke ocijene, sada nastupa drugačije i našu znatiželju ponajviše izaziva – 1.4 TSI PHEV sklop.
Testirana Škoda Superb Combi SportLine 1.4 TSI DSG PHEV, u kombinaciji s 1.4 TSI sklopom i električnim motorom, u sinergiji isporučuju 218 KS sa 6-brzinskim DSG mjenjačem. No, krenimo redom.

Koliko je zapravo iV PHEV izvedba izgledom drugačija od standardnih TDI i TSI modela?
Ne previše, zapravo sve je isto. Osim što ćete na stražnjim vratima prtljažnika vidjeti iV oznaku. Također, Škoda se pobrinula za pješake i bicikliste, tako da generator zvuka E-noise stvara poseban zvuk dok ‘plovite’ bešumno na struju. Dimenzije su ostale iste, a time i funkcionalnost u punom smislu riječi.

Prednja maska zaokružuje vrhunski nastup uz LED matrix, točnije Škoda Crystal Lighting svjetla. Inače, kod maske, ispod znaka se krije konektor za punjač.

Jednostavnim pristupom za lako korištenje punjača foto: Domagoj Kovačić

Zapravo, možemo odmah reći kako SportLine paket podiže dojam na Superbu, ali i općenito na svim Škodama. Testni primjerak bio je ‘Steel’ sive boje, koja dolazi bez doplate u iV izvedbi. S druge strane, atraktivni Supernova 19“ naplatci u doplati su vrijedni 4.360 kuna.

Kako zapravo djeluje novi pogonski tandem?
Škoda Superb 1.4 TSI DSG PHEV prije svega će biti zanimljiva onima koji su spremni prihvatiti nove postulate mobilnosti. Najbolji dio u ovoj priči je ipak, što uz plug-in hibride niste primorani živjeti uz punjače i utičnice, kao što je to slučaj s potpuno električnim modelima.

Sistem iV programa svake sekunde zorno prikazuje kako sustav djeluje foto: Domagoj Kovačić

Kada je baterija puna, što se postiže kroz 4 sata punjenja (Mode 3 na wallboxu sa snagom punjenja 3,6 kW), Superb iV nudi realni doseg od 50-55 km vožnje na struju. Uz kvalitetnu kalkulaciju, računica iz dana u dan može biti sve bolja.

Ako već nema preveliki razlika u fizičkom pogledu, ispod poklopca motora ipak je bitno drugačiji sadržaj. Tamo su ‘ugurani’ benzinski TSI sklop i električni motor. Na njihovu suradnju i nadopunjavanje nemamo prigovora, sve je prilično uglađeno. Elektromotor razvija snagu od 85 kW, koju crpi iz litij-ionske baterije (13 kWh), smještene praktično ispred stražnje osovine u podnici vozila.

S druge strane, potentni 1.4 TSI broji 156 KS. Iako obujam ne djeluje uvjerljivo na ovoliki automobil, u praksi se ovaj motor (uz pomoć elektromotora) odlično nosi sa svakom vrstom zadatka. Ništa čudno, Superb iV hvali se s ukupnom snagom od 160 kW (218 KS) i 400 Nm okretnog momenta.

Zanimljivo je bilo usporediti masu dizelske i PHEV verzije, TDI broji 1.610, odnosno kao plug-in 1.730 kilograma. Pa brojke od 7,7 sekundi do 100 km/h i krajnjih 224 km/h djeluje i više nego zadovoljavajuće.

Ipak, jurnjava u ‘Sport’ programu neće biti prioritet vlasnika jedne ovakve izvedbe. Osim navedenog programa vožnje, dostupni e-drive i hibridni program vožnje. U e-drive vozite se isključivo uz električni pogon koji mu primjerice omogućuje gotovo nečujno kretanje i ubrzanje od 0 do 60 km/h za 5,0 sekundi. Tada je CO₂ jasno – nula.

Hibridni način u pripravnosti drži oba motora čija se interakcija automatski regulira elektroničkim putem. U tom slučaju kombinirana potrošnja energije, prema Škodi, iznosi 1,4-1,6 litara benzina na 100 km te 13,6 do 15 kWh struje na 100 km, što odgovara emisijama CO₂ od 32 do 37 g/km.

Potrošnja automobila, kada je baterija prazna iznosi između 6-8 litara. Ovisno o prometnim uvjetima u gradu i otvorenim cestama.

Vozačko okruženje u kojem je teško naći neku veću manu… foto: Domagoj Kovačić

U vozačkom pogledu, Superb iV ipak nešto drugačije vozi od standardnih inačica. Prisutnost baterija ipak se osjeti. Na ploveći, udobni nastup Superba u svakodnevnom korištenju vlasnici će ipak gledati blagonaklono. Veće neravnine prolazi bez problema, čak i na gumama nemalih dimenzija – 235/40 R19.

Osim udobnosti, vozač i putnici uživat će u komociji koja je postala zaštitni znak češke marke. Golema kvadratura, kao u rijetko kojem automobilu danas na tržištu, zbilja je faktor X kada je Superb u pitanju. Pogotovo Combi izvedba s čak 660 litara prtljažnika.

Prtljažnik kapaciteta 660 litara, idealno za ponijeti sve na more! foto: Domagoj Kovačić

Interijer testnog primjerka ponudio nam je vrhunska sportska sjedala (s lumbalnom potporom) od Alcantare i kože s integriranim naslonima za glavu. Baš po našem guštu.
Dojam zaokružuje virtualni cockpit 10.25“ veličine, kao i 9.2“ Columbus, putem kojeg možete pratiti hibridni monitor i čitav niz drugi opcija.

foto: Domagoj Kovačić

Koliko je Superb iV napredan govori i posjedovanje eSIM kartice, s uključenom količinom podataka, a time i trajnom on-line vezom. Time prometne informacije stižu u stvarnom vremenu, a nudi se i mogućnost korištenja aplikacija (vremenska prognoza ili vijesti). Novo doba zahtijeva još neke napredne stvari, tako svojim suputnicima uz Škodu možete osigurati Wi-Fi hotspot.

Za punjenje svojih pametnih telefona, putnici će koristiti USB-C ulaze, koji su dostupni i na stražnjoj klupi.

Za punjenje odvojite 4 sata… foto: Domagoj Kovačić

Za kraj, ostaje pogled na cjenik. Ovako opremljen i tehnološki napredni Superb iV očekivano nije jeftin. Iznos od 379.260 kuna za PHEV inačicu možda je visok, ali vozilo opravdava na koncu uloženo. Kada pri tome dodamo državne poticaje za električna i plug-in hibridna vozila, ovakav Superb iV Sportline možete voziti već za 300.000 kuna. Dojam je onda još bolji. Sigurni smo kako će dio kupaca gledati u tom smjeru, dok će oni iz ‘stare garde’ ciljati Superb Combi Active 1.5 TSI od 150 KS od 215.982 kn ili još više 2.0 TDI od 247.251 kuna. Jedno je sigurno, u ni jednom slučaju nećete pogriješiti.

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, DOHC
Obujam: 1395 ccm
Elektromotor: 116 KS, 330 Nm
Baterija: 13 kWh
Kompresija: 10,0 : 1
Provrt i hod: 74.5 × 80.0 mm
Snaga benzinskog motora: 115 kW / 156 KS pri 3500-4000/min
Ukupna snaga: 218 KS
Moment: 250 Nm pri 1550–3500 okr./min
Mjenjač: automatski DSG, 7-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: karavan, D-segment, 5 vrata
Gabariti: 4869 / 1864 / 1469 mm
Međ. razmak: 2841 mm
Cd: 0,268
Masa: 1730 kg
Prtljažnik: 510 – 1950l
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 11,1 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 330 mm / diskovi 290 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/40 R19

PERFORMANSE
Brzina: 224 km/h
0-100 km/h: 7,7 s
Na testu: 6,1 l/100 km
CO2: 38 g/km

CIJENA
Testni model: 379.260 kuna
Osnovni benzinski model: 215.982 kuna (SUPERB Combi Active 1.5 TSI, 150 KS)
Osnovni dizelski model: 
247.251 kuna (SUPERB Combi Active 2.0 TDI, 150 KS)

Foto: Domagoj Kovačić

foto: Domagoj Kovačić


Komentari

loading...