TESTIRALI SMO

Suzuki Swift 1.2 Hybrid GL+, talentiran za grad, prostran i za obitelj

Suzuki Swift 1.2 Hybrid GL+ jedan je od najzanimljivijih u nižoj klasi, iznenađujuće komforan u 385 cm, spretan i funkcionalan, a blago-hibridni benzinac 1.2 s 83 KS pruža solidne performanse (13,1 s, 180 km/h), uz realnu potrošnju 5-6 l…

Suzuki Swift je kod nas postao poznat po modelu prve generacije iz 1983., kojega su nakon početne nevjerice svi počeli hvaliti zbog izvrsne kvalitete i pouzdanosti te dobrih voznih svojstava, čemu je pomogla lagana izvedba. Proslavio se modelom GTI, koji se proizvodio 1989. do 2000. te je postao početni model mnogih ‘golobradih pilota’. Sa 101 KS iz 1298 ccm i masu tek nešto veću od 800 kg do 100 km/h je ubrzavao za 9,7 s i postizao 188 km/h. Bio je zvrk na kotačima, najdostupniji sportski automobil, koji je odgojio generacije natjecatelja u auto sportu…

Kad se početkom 2017. pojavio model četvrte generacije  (serija A2L)., mnogi su pomislili da se radi samo o temeljito redizajnom modelu treće generacije iz 2010. Na prvi su pogled gotovo jednaki, što je provjerena formula za uspjeh (Porsche 911, Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Mini). Radilo se ipak o potpuno novom modelu, napravljenom po prepoznatljivom dizajnu prethodnih modela.

Suzuki Swift četvrte generacije zadržao je osnovni stil prethodnog modela, izgleda dinamično, a 50-postotnim udjelom čelika visoke čvrstoće u strukturi, osigurao je visoku sigurnost uz najmanju masu u klasi (911 kg)

Japanci su naučili lekciju od Volkswagena, pa su, kao i u slučaju Golfa unificirali izgled Swifta. Stoga bi sereklo da je aktualni model (na testu) tek redizajnirani prethodnik, a 2017. je uveden kao potpuno je nov. Dimenzijama 3845 x 1735 x 1495 mm je centimetar kraći, četiri širi i jedan i pol niži.

Da je riječ o potpuno novom modelu vidi se po međuosnom razmaku povećanom s 243 na 245 cm. Prostranost je osjetno veća pogotovo sprijeda, a straga je dovoljno prostran i za tri osobe. Suzuki Swift je, po komforu unutrašnjosti među automobilima B-segmenta među najprostranijima, a usto je najkraći (3845 mm).

Zaostaje jedino prtljažnikom od 265 litara, ali uz mogućnost preklapanja stražnjih sjedala obujam mu se može modelirati do 947 litara. Time pruža zanimljivu funkcionalnost u automobilu kraćem od četiri metra. Suzuki Swift četvrte generacije napravljen na koncernskoj Heartec platformi, uz 65 posto dijelova noseće strukture izrađenih od čelika visoke i ultravisoke čvrstoće.

Zbog velike širine karoserija (1735 mm) na prednjim je sjedalima komforno kao u kompaktu, prepoznaje se ‘japanska’ kvaliteta, a veliki okrugli instrumenti i središnji 7,9 inčni ekran te precizan volan i mjenjač olakšavaju vožnju

To je omogućilo da se, s jedne strane ukupna masa smanji za čak 120 kg (naravno uz optimizaciju svih dijelova). To pogoduje dinamičnosti i štedljivosti, a osvaja i korektne četiri zvjezdice za sigurnost po Euro-NCAP testu. Ono što će mnoge zanimati, a jaki je adut, proizvodnja je iz Mađarske prebačena u Japan, što je dodatan plus za kvalitetu.

Na test smo dobili drugi po redu model u ponudi Suzuki Swift 1.2 Hybrid GL+. Pod prednjom haubom je zanimljiva ‘meka’ hibridna verzija SHVS, s 4-cilindarskim atmosferskim benzincem obujma 1197 cm. Prilagođen je elastičnosti pa pri 2800/min razvija pristojnih 107 Nm te najveću snagu od 83 KS pri 6000/min.

Dopunjena je 12-voltnim blagohibridnim sustavom, malom sklopu litij-ionske baterije i elektromotora, mase samo 6,2 kg, koji u trenucima kad je benzinac ‘u podrumu’ daje impuls od 50 Nm. U praksi to funkcionira uvjerljivo. Na zavojitim običnim cestama i na autocesti uvjerili smo se da je Swift ‘vozački’ auto.

Dinamičan je i okretan, a performanse su više nego dovoljne. Do stotke ubrzava za 13,1 sekundu i postiže 180 km/h, a prosječno troši pet do šest litara. To je izvrsno prilagođeno gradskim prometnicama, gdje je Suzuki Swift ‘zakon’. Razmjerno nisko težište i dobro složeno podvozje. Dakle mala jurilica, zvrk, koji fino potegne, u zavojima se vozi sigurno i precizno s guštom, iznimno je osjećajan, a usto i snažno koči. Ima adute i za vožnju autocestom…

Motor je fino izbalansiran i prigušen, Swift je ‘posljednji Mohikanac’ u nižoj klasi, koji se u osnovnoj izvedbi pokreće 4-cilindrašem. Zahvaljujući Atkinsonovom ciklusu osigurava vrlo dobre performanse uz povoljnu potrošnju goriva

U vožnji Suzuki Swift ostavlja dojam većeg, ozbiljnog automobila, kojeg je ugodno voziti. Motor je elastičan i dovoljno temperamentan, a pomaže mu dobro prilagođen 5-stupanjski mjenjač, pa je vožnja u visokom ritmu moguće bez većeg napora. Uz bogatu opremu, cijena od 110.631 kn je korektna, premda cijene svih modela B-segmenta više nisu povoljne kao prije. U svakom slučaju, za Suzuki Swift – palac gore!

POGON
Motor: benzinski, 4-cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1197 ccm
Provrt x hod: 73 x 71,5 mm
Kompresija: 13:1 (Atkinson ciklus)
Snaga: 61 kW (83 KS) pri 6000/min
Moment: 107 Nm pri 2800/min
Hibridna potpora: blaga 12V
Mjenjač: ruč., 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da.

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 3845 x 1735 x 1495 mm
Međuosni razmak: 2450 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 9,6 m
Masa/nosivost: 911/1365 kg
Prtljažnik: 265 – 947 l
Spremnik: 37 l
EuroNCAP: 4 zvjezdica (s opcijom Safety Pack)

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 259 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 185/55 R 16

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 13,1 s
Potrošnja (EU): 5,3/4,1/4,4 l/100 km
Realno: 5 – 6 l/100 km
CO2 (WLTP): 106 g/km

CIJENA
Suzuki Swift 1.2 Hybrid GL+: 110.631 kn

Testni je model opremljen drugim po redu paketom opreme GL+, koji se prepoznaje po 16-colnim aluminijskim naplacima, maglenkama, sustavom nadzora mrtvog kuta, Infotainment sustavom 7” s Bluetoothom, kamerom za vožnju unatrag i DAB-om…
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin