Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 Shine EAT8, najpogođeniji francuski SUV?!

Citroën C5 Aircross, novi francuski SUV, nastao na temeljima Peugeota 3008, ‘Europskog automobila 2017. godine’, osvježenje je na tržištu…

Atraktivan, funkcionalan i solidan, upoznali smo i vozili u najsnažnijoj dizelskoj verziji BlueHDi 180, s najboljim paketom opreme Shine i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Zbilja impresivan paket, kojeg smo ponovno vozili, ali s nešto blažom, ali više nego dovoljnom dizelskom motorizacijom.

Da ponovimo elegantan, luksuzan i dinamičan SUV na granici kompaktne i srednje klase (C i D-segmenta), izvedenica Peugeota 3008, ‘Europskog automobila 2017. godine’ poželjna je alternativa u sve brojnijoj 4,5-metarskoj SUV klasi.Dužinom 450, širinom 186 i visinom 169 centimetara smjestio se između Peugeotovih modela 3008 i 5008.

Unutrašnjost je solidno izvedena, sa stilskim elementima iz C4 Cactusa fino su uklopljeni, dojam podižu ugodno profilirana sjedala, a sve zaokružuje središnja konzola s preklopnim pokrovom. Ukratko, ‘forte’ ovog povišenog i komfornog auta je ugodna, opuštena i sigurna vožnja,

Dizajnerska odvažnost i specifičnost, koliko na vanjštini, još više se projicira prostranom unutrašnjošću, koja velikom širinom i visinom, te međuosnim razmakom od 273 cm pruža raskošan komfor. Prostora ima raskošno za četiri osobe, a i s tri osobe straga mogu se uspješno smjestiti. funkcionalnost pojačava prtljažnik od 580 do 720 litara.

Uz udaljenost podnice od podloge od 23 cm i razmjerno mekano, ali dovoljno postojano podvozje, pruža poželjan kompromis udobnosti, stabilnosti i terenskih mogućnosti.

Žestina pogona sa 180 KS i 400 Nm na prethodnom testu nam je pružilo užitak naglašeno dinamične vožnje, iza koje stoje uvjerljive performanse: ubrzanje do stotke za 8,6 sekundi i najveća brzina od 211 km/h. Dobrodošlo svima, ali objektivno, pogotovo uz sve češće policijske kontrole i kazne, to je i više nego što treba prosječnom vozaču.

Zbog toga nam je ‘dobro sjeo’ test iste takve verzije, ali umjesto 2.0 ugrađen je 1.5 BlueHDi. Nešto manje špirita pod haubom ne znači da nije dovoljno dinamičan, nipošto. Zapravo, taj je motor prava mjera…

Na test nam je došla verzija Citroën C5 Aircross Shine BlueHDi 130 S&S EAT s elastičnim i dovoljno moćnim dizelašem obujma 1499 ccm, kojemu više od snage (130 KS pri 3750/min) znači okretni moment, od čitavih 300 Nm pri 1750/min.

Uz Volkswagenov 1.6 TDI, francusko-njemački turbodizelaš 1.5 HDI, koji je 2018. izveden iz 1.6 HDI, najrasprostranjeniji je dizelaš u klasi, koji uz modele Citroëna, Peugeota, odnedavno i Opela, pokreće i Fordove, radi uglađeno, dobro prigušeno i solidno je temperamentan. Izrsno je uklopljen s japanskim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva

Unutrašnjost je ‘francuski’ komforna i limuzinski ugodna, digitalni kokpit je pregledan, veliki multifunkcijski volan nam je bolje ‘sjeo’ od malog Peugeotovog, dojam i užitak vožnje podiže neobična i funkcionalna ručica mjenjača

Osigurava pristojne performanse, ubrzanje do stotke za 10,6 sekunde i najveću brzinu od 189 km/h. Za prosječne je vozače to prava mjera, u gradi i na otvorenoj cesti. Lako je ostvarivati visoke brzinske prosjeke, dobro reagira na gas, čemu pomažu zbilja jako dobar automatski mjenjač, ugodan i dinamičan, ali to, naravno nije jurilica. I ne treba biti!

Motoru asistira kvalitetno podvozje, koje je tehnološki možda i najbolji dio automobila, jer osigurava tradicionalnu francusku udobnost, a usprkos toga i 23 cm udaljenosti odpodloge, dobro i sigurno leži. Uz snažne kočnice omogućava vožnju u visokom ritmu, ‘peglanje zavoja’ stilom gotovo sportskog automobila, čemu pomažu 19-colni naplaci s gumama 235/55.

Kombinacija prednjeg pogona, ručnog mjenjače i štedljivog pogona osigurava povoljnu potrošnju goriva. Naravno, nismo dosegli deklarirani prosjek od samo 3,9 litara na 100 km, ali već s pet litara ili malo više, može se lijepo voziti. To je jak adut ovog modela.

Citroën  C5 Aircross se nudi samo s prednjim pogonom, to je koncepcijska formula koja osigurava najbolji kompromis voznih svojstava, sigurnosti, proizvodnih troškova i cijene s trošarinom. Naime, s pogonom 4×4 bio bi tvornički osjetno skuplji, a veći mehanički otpori ‘napuhali’ bi potrošnju goriva i emisiju CO2, dakle trošarinu i sve bi bilo neisplativo.

A usto, ovakav prednji pogon, s elektroničkom kontrolom proklizavanja i dobrim gumama sasvim je OK i u zahtjevnim situacijama na skliskom, pa i terenu, a u normalnim okolnostima je prava mjera.

Turbodizelaš izveden iz 1.6 HDi, uz zadržani hod od 88,3 mm, provrt je smanjio sa 75 na 73,5 mm. Time je obujam smanjen s 1560 na 1499 ccm, a istodobno su poboljšanje performanse, jer je najsnažnija verzija sa 120 pojačana na 130 KS, uz najveći moment od 300 Nm. Novi je turbodizelaš u najsnažnijoj verziji ponudio dovoljno žestine za kompaktnu i srednju klasu, a zanemarivim emisijama dušikovih oksida i čađe pokazao da su mnogi prerano otpisali dizelske motore.  Novi 1.5 HDi je najčišći dizelaš na tržištu. klase 1.5/1.6, snage 75 do 130 KS, i momenta 230 do 300 Nm. Dugohodna izvedba mu poboljšava elastičnost, a ipak omogućava uglađen rad

POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1499 ccm

Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 96kW (130 KS) pri 3750/min

Moment: 300 Nm pri 2000/min

Mjenjač: autom., 8 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: SUV C/D-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4500  x 1859 x 1689 mm

Međuosni razmak: 2730 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 11,9 m

Masa/nosivost: 1465/625 kg

Prtljažnik: 580 -1630 l

Spremnik: 53 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 283 mm/268 mm

Ručna: električna

Udaljenost podnice od tla: 230 mm

Naplaci: aluminijski

Gume: 235/55 R 19 (standardne 225/55 R 18)

PERFORMANSE

Brzina: 189 km/h

0-100 km/h: 10,6 s

Potrošnja (EU): 4,1//3,6/3,87l/100 km

Na testu: 5,9 l/100 km

CO2: 105 g/km

CIJENA

Testni model: 254.775 kn

Osnovni benzinac: 179.900 (24.311 eura) – PureTech 130 Live

Osnovni dizelaš: 195.900 kn (26.473 eura) – 1.6 BlueHDi 130 S&S Live

Autoportal No.1


Komentari

loading...