Test: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo Lifestyle, turbobenzinac sa 193 KS i CVT u crossoveru 4×4? Spretan, ne i žestok!

Honda CR-V pete generacije, uspješan japanski SUV, odnosno crossover, uspješno na tržištu od kraja 2018., potvrđujući kvalitetu izvedbe, koju su kupci prepoznali već u prethodnoj generaciji.

Nema tu velike filozofije, ako kupci najviše u klasi biraju, dakle vole taj model, ako je Honda CR-V najprodavaniji SUV na tržištu uopće (godišnja naklada veća od 300.000 primjeraka), to je nesumnjivi pokazatelj da je riječ o izvrsnom, ‘pogođenom’ primjerku.

Novi je model najprodavanijeg SUV-a na svijetu napravljen na novoj platformi, s povišenim udjelom čelika visoke čvrstoće, što mu je pojačalo vrline, u usporedbi s prethodnikom poboljšan je ‘sitno ali bitno’, s jasnom poveznicom prema prethodnicima. Zbog toga je i nakon njegovog dolaska prethodni model ostao (potpuno) aktualan.

Dužinu je povećao s 4557 na 4600 mm, širinu s 1820 na 1854. a međuosni razmak s 2620 na 2663 mm. Testirali smo model Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo Lifestyle, sedmerosjed s 4-cilindarskim turbobenzincem pojačanim na 193 KS pri 5600/min, uz najveći okretni moment od 243 Nm pri 2000 do 5000/min.

Riječ je o 4-cilindarskom turbobenzincu obujma 1498 ccm, kojeg smo u blago prigušenoj verziji snage 182 KS pri 5500/min i okretnog momenta 220 Nm pri 1700-5500/min (s ručnim  mjenjačem: 240 Nm pri 1900-5000/min) isprobali u modelu Honda Civic 1.5 VTEC Turbo.

Udaljenost od tla iznosi oko 20 cm, sasvim dovoljno i za ozbiljnije off-road avanture… (foto: Domagoj Kovačić)

Već tad smo zaključili da je taj motor prvoklasan, konačno Honda j najveći proizvođač klipnih motora na svijetu, ali korištenje CVT-a (kontinuiranog automatskog mjenjača), što je japanski recept uvelike ‘kastrira’ dojam ovog prvoklasnog motora. Za usporedbu Civic, s 3-cilindarskim 1.0 VTEC sa 129 KS i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, otprilike ima jednake performanse kao 4-cilindarski 1.5 VTEC sa 182 KS i CVT-om. Da barem ima automatski mjenjač s dvostrukom spojkom…

Kakav je dojam? Honda CR-V je ‘pogođen’ crossover, spretan i funkcionalan, koji po tradiciji pruža i vrlo dobre performanse. Do stotke ubrzava za 10 sekundi i može potegnuti 200 km/h. Lijepo se vozi, CVT je zbilja ugodan u gradu i ako se ne želi voziti sportski. Dakle, ne može se reći da je CVT loš. Nipošto. U normalnoj je vožnji izvrstan, ugodan, u gradu zbila ‘najbolji automatik’…

Ali ako se ovim ‘paketom’ želi voziti sportski, čemu pridonosi izvrsno podvozje s AWD pogonom (4×4), stječe se dojam da CVT ‘kastrira motor’, koji se muči zaletavanjem u visoke okretaje uz povećanje buke, ali bez pretjerano efekta. Kad se nagazi na gas, ubrzanja su dobra, ali ne kako bi se očekivalo od 193 KS pod haubom. Reklo bi se 130-140. CVT povećava potrošnju, a i stalni pogon 4×4. To je razlog što je prosječna potrošnja na testu porasla na više od deset litara.

Ugodan je, ‘vozački’, ali bi nam znatno bolje sjeo ručni 6-stupanjski šaltung… (foto: Domagoj Kovačić)

Instrumentna ploča lijepo kombinira digitalni i analogni pristup, ergonomija je za pohvalu, posebno se dopadaju precizan, osjećajan upravljač i ‘konkretno’ podvozje. Kvaliteta materijala i izrade na visokoj su razini, nisu premium, ali nisu ni daleko. Ovaj je ‘paket’ za ugodnu vožnju, ali ljubitelji dinamičnosti malo će biti razočarani.

No, to je ‘prokletstvo’ svih CVT-a i od toga ne može pobjeći. Lijepo se vozi i u visokom ritmu, a pomaže mu, za crossover vrlo dobra aerodinamika te izvrsna stabilnost i ‘oštre’ kočnice. Za volanom se osjeća čvrstoća strukture karoserije, što podjednako koristi za dinamičku stabilnost i sigurnost.

Talent za ‘peglanje zavoja’. CR-V zbilja s pravom pripada među najbolje u crossoverskoj klasi, time nadoknađuje malu sporost u odzivu gasa (naravno za mjerila automobila sa 193 KS). Vožnja je zbilja ugodna, a potrošnja visoka, jer uz CVT i 4×4 ne može biti niska.

Pogled na kabinu ostavlja dosta prostora za komentiranje. Nekome će se svidjeti ova jednostavnost, nekome baš i neće. Mi smo na sredini, osjeti se ta japanska filozofija uređenja interijera. Cilja se na smirujući fokus, a sve djeluje nekako zategnuto, s dugim vijekom trajanja.

Ipak, infotainment nije baš u skladu s 2020., a to bi moglo živcirati ljubitelje tehnologija. S druge strane, položaj ručice mjenjača je dobar. No, ljuti neuglađeni zvuk dok klizite odabrani stupanj, u neki drugu opciju. Kao i to, što nema razlike između D i S, pa se često može dogoditi da u brzini prebacite u sportski režim. Čudno, ali osim na brzinomjeru, ne vidite u kojem ste stupnju, što može biti prilično zbunjujuće (Japanci su mogli osvijetliti slova uz ručicu mjenjača, znatno bi olakšalo život vozaču).

Interijer ne donosi pretjerani dašak budućnosti, sve je nekako ziheraški, pomalo američkog stila. Honda je tu mogla malo više truda uložiti… 

Prostranosti u vozilu ne manjka, testirani primjerak predstavio nam se kao verzija sa sedam sjedala. Dobra stvar, ali računajte na smanjeni prtljažnik. Kada imate podignut i treći red sjedala, ostaje vam svega 150 litara kapaciteta za pohranu stvari. Također, putnici u drugom redu imaju pomičnu klupu…

Ovo je auto za asfalt, ali i za (blaga) bespuća, usto je, kao i svaka Honda pristojna šminka te je konačni dojam vrlo povoljan, premda testni model stoji (dijelom i zbog trošarina) nemalih 332.503 kuna.

Zbog toga je sasvim OK 1.5 VTEC Turbo, Comfort, s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i 5 sjedala i 237.999 kuna.Uskoro ćemo i detaljnije o ovom zanimljivom, funkcionalnom, kvalitetnom, ali i skupom kompaktnom crossoveru.

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, 16 ventila
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1498 ccm
Provrt x hod: 73.0 x 89.5 mm
Kompresija: 10.3 : 1
Snaga: 142 kW (193 KS) pri 5600/min
Moment: 243 Nm pri 2000 – 5000/min
Mjenjač: CVT, bestupanjski
Pogon: na sve kotače
Start/stop: Ne

Malog obujma, velike snage, ipak vjerujemo Japanci da znadu što rade… (foto: Domagoj Kovačić)

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, C-segm., 5V, 7 sjedala
Gabariti: 4600 x 1854 x 1689 mm
Međuosni razmak: 2662 mm
Najmanja udaljenost od tla: 198 mm
Cd: 0,33
Krug okretanja: 11,4 m
Masa/nosivost: 1705/645 kg
Prtljažnik: 150 l (podignuti svih 7 sjedala), 1509 l (spušten 2. i 3. Red sjedala)
Spremnik: 57 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 312 mm / 278 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/60R18

PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 10 s
Potrošnja (EU): 8,6/7,1/6,2 l/100 km
Na testu: 10,2 l /100 km
CO2: 162 g/km

CIJENA
Testni model: 332.503 kuna (Lifestyle 7 sjedala)
Osnovni model: 237.999 kuna (1.5 VTEC Turbo, Comfort, ručni 6-brzina, prednj pogon, 5 sjedala)

foto: Domagoj Kovačić


Komentari