Test: Mazda CX-30 D116 Plus: Kompaktni crossover, najpogođenija Mazda ikada? O, da!

Atraktivna izvedenica nove Mazde 3 na krilima Kodo-tehnologije SkyActiv-X tehnologije i pogona 4×4 i-Active, novi odlikaš među crossoverima

Očekivao se naziv CX-4, jer bi to precizno opisivalo novi kompaktni sportski crossover, koji je dužinom 4395, širinom 1795, visinom 1540, a posebice međuosnim razmakom od 2655 mm na pola puta između CX-3 i CX-5. Kao (pozitivno) iznenađene na salonu u Ženevi predstavljen je CX-30.

A logika je sljedeća: novi je crossover izvedenica nove Mazde 3. Napravljen je Kodo-dizajnom i korištenjem SkyActiv-X tehnologije u motoru, karoseriji i podvozju. Pametnim iskorištenjem prostora mjesta ima gotovo kao u CX-5, a funkcionalnost naglašava prtljažnik od 430 litara.

U paleti motora posebnu ulogu ima benzinac 2.0 SkyActiv-X, koji kombinira paljenje svjećicom i kompresijom (poput dizelaša). Vrline mu pojačava 48-voltni ‘meko-hibridni’ sustav s remenskim sustavom Start/Stop, a uz njega će biti, na mnogim tržištima, poput našega, uz benzinca G122, najpopularniji je dizelaš 1.8 SkyActiv-D, kakvog smo imali na testu. S ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom.

Poput vanjštine, na koju smo navikli u novom CX-5, ali za broj manjim, unutrašnjost pokazuje poznatu Mazdinu filigransku preciznost. Audi Volkswagen su poznati po ‘školskoj ergonomiji’, ali i ovo je na poseban i poznat.  Volan, komande, instrumenti (digitalni brzinomjer u standardnoj opciji ima klasičnu grafiku) sjedala, oprema, sve točno ‘na mjeru’.

Fluidna silueta osigurava za crossover izvrsnu aerodinamiku (0,27), komfor i prtljažnik od 430 do 1406 litara je dobra mjera, a stražnji Multilink pruža uvjerljivu sinergiju stabilnosti i udobnosti

Svojevrsna suzdržana perfekcija. Bez pretjerivanja. Od materijala, izvedbe, do bogate opreme. To se odnosi i na turbodizelaš pod haubom, skladno ukomponiranog sa 6-stupanjskim, preciznim i ugodnim te prednjim pogonom. Daleko do toga da je D116 wow po performansama, jer se to ne može očekivati od suzdržanih 116 KS i 270 Nm, koje otpušta iz obujma 1759 ccm, ne mogu se očekivati čuda.

Veću snagu, a pogotovo okretni moment nudi niz konkurenata 1.6. čak i 1.5. Alo ovaj motor je ‘kralj uglađenosti i elastičnosti’, koliko turbodizelaši mogu biti elastični (o tome smo više puta pisali), Ali ‘mekoća’ i mirnoća, uz ravnomjerni porast snage, da, i uvjerljiv, premda ubrzanje do stotke za 12,6 sekundi i najveća brzina od 183 km/h nisu ništa posebno.

Zbilja ovdje trebamo poentirati tvrdnjom kako nije važno koliko brzo ide i ubrzava automobil, nego kako. Ovo je čisti užitak za one koji se žele voziti lijepo, bez obaranja brzinskih rekorda. Dizelaš koji je izveden iz D105, povećanjem provrta sa 76 na 79 i hoda sa 82,6 na 89,7 mm. Time je povećanje obujma s 1499 na 1759 mm dobiveno naglašenom dugohodnom koncepcijom (79,0 x 89,7), a motor je opet, za dizelaša savršeno uglađen, miran.

Uvjerljivo otpuštanje snage može se iščitati iz karakteristika: najvećih 270 Nm (umjerenih za klasu 1.8) razvija već od 1600/min. A najvećih ‘okruglih’ 85 kW (116 KS) razvija već od 3500/min i zadržava do 4000/min. Tu je ‘formulu’ već dokazao Volkswagen. A dugohodni se dizelaš usto bez protivljenja zavrti do 4500/min, premda za to nema realne potvrde.

Ergonomija je savršena, volan precizan i osjećajan, ručni ‘šaltung’ ugodan i brz, a kokpit pruža preglednost, središnjim displejem koji može prikazivati klasičnu grafiku brzinomjera

S dobro proračunatim 6-stupanjskim mjenjačem postižu se harmoničke performanse i, premda mjenjač ‘vuče na šaltanje’, dobro, lijepo ide i bez čestih izmjena stupnjeva prijenosa. Po zvuku, tihom radu, reklo bi se da je benzinac i ovo je, bez dvojbe, najugodniji dizelaš na tržištu. U tom je stilu i ostala mehanika, ‘konkretno’ podvozje, koje fino spaja udobnost i stabilnost.

A ležanju (ne remeteći udobnost) pomažu 18-colni naplaci s gumama 215/55.Dovoljno izravan, a i precizan, osjećajan volan i kočnice koje omogućuju zaustavljanje pri 100 km/h za amo 36 metara. Ta crossover, izvrsno. Vozač je u pravom ‘vozačkom okruženju’ (nije fraza) komforno je sprijeda i straga, ne može CX-30 biti prostorno čudo ali je, kao i vozna svojstva, komfor ‘na mjeru’.

U gradu je poletan i spretan, stabilnost i dinamičnost potvrđuje na zavojitim cestama, a na autocesti je OK. Upravo tako, nudi dovoljno za vožnju u solidnom ritmu. I, očekivano, štedljiv je. Na testu smo prosječno trošili manje fod šest litara, a umjerenim ritmom može se lijepo voziti s malo više od pet.

Vjerujte nam, to su potvrdili svi članovi redakcije, Mazda CX-30 D116 Plus Safety Style je ugodna, izvrsna, najpogođenija Mazda ikada, jer osjećaj potpune kontrole u ‘suzdržanoj perfekciji’ upotpunjen nesigurnošću bunkera’. Cijena? Mazda CX-30 D116 Plus stoji 204.980,70 kn, a s dodatnim opcijama Safety Style cijena se penje na više od 250.000 kn. Puno? Realno, vrijedi svake uložene kune.

Jer dizelska Mazda CX-30 je zbilja ‘pogođena’ u svemu, ne bi smetalo da ima 20-ak konja više, ali, se auto ne kupuje za jurnjavu ovo je – pet. Pardon, trideset.

Uglađeni dugohodni dizelaš uvjerljive performanse ostvaruje temeljem najvećeg okretnog momenta od 270 Nm pri 1600 do 2600/min, a izvrsne emisijske parametre ostvaruje bez sustava AdBlue

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V, lanac, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno
Obujam: 1759 ccm
Provrt x hod: 79,0 x 89,7 mm
Snaga: 85 kW/116 KS pri 3500-4000/min
Moment: 270 Nm pri 1600-2600/min
Mjenjač: ručni 6 stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover C-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4395 x 1795 x 1540 mm
Međ. razmak: 2655 mm
Cd: 0,27
Masa: 1410/500 kg (realno)
Prtljažnik: 430 – 1405 l
Spremnik: 55 l
Krug okretanja: 11,4 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 320 mm/diskovi 288 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R18
PERFORMANSE
Brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 12,6 s
Potrošnja (EU): 5,2/4,8//5,0 l/100 km
Na testu: 5,9 l/100 km
CO2: 129 g/km
CIJENE
Benzinci
G122 173.320,70 kn
G122 Plus 186.710,70 kn
G122 AT Plus 205.400,70 kn
G122 AWD Plus 206.240,70 kn
G122 AWD AT Plus 228.694,50 kn
X180 GT 197.585,70 kn
X180 GT Plus 210.019,50 kn
X180 AT GT Plus 227.524,50 kn
X180 AWD GT Plus 229.729,50 kn
X180 AWD AT GT Plus 250.294,50 kn
Dizelaši
D116 191.590,70 kn
D116 Plus 204.980,70 kn
D116 AT Plus 231.684,50 kn
D116 AWD Plus 226.784,50 kn
D116 AWD AT Plus 259.784,50 kn


Komentari

loading...