Test: Mercedes-Benz CLA Coupé 200d AMG Line, prekrasna silueta po recepturi veće braće

Iz Stuttgarta stiže ikona stila. U svojoj kratkoj karijeri, nametnuo se dizajnom, ali istovremeno zbunio publiku uz pojavljivanje A-klase sedan. No, razlika ima, kao i na pretek hi-tech rješenja poznatih iz viših klasa. Apsolutna preporuka je njemački sklop i čistokrvni 150 KS, ima li onda njemački inženjering mana?

Mercedes-Benz A-klasa Sedan i CLA, gdje je razlika i ima li je uopće? Ima. Nijemci su shvatili kako je potražnja kupaca sve veća i ono najbolje, prihvaćaju sve što im se ponudi. Tako se pojavila A-klasa u limuzinskom izdanju, koja je zašla na teren CLA, ali bez drastične ugroze. Suzdržaniji dizajn limuzine nije na prvu mnogima sjeo, dok s druge strane CLA baš tu ubire najviše pluseva.

Fotogeničnost je odlika ovom modelu, CLA je zbilja automobil za pobrati poglede (foto: Hrvoje Grguljaš)

Atraktivni dizajn s pravom je prišio ‘baby CLS’ etiketu, prozori su i dalje bez okvira, mladenački je zavodljiv i definitivno naš izbor.

Našu tezu o različitosti potkrepljuje i usporedba brojki.

Nova generacija CLA duga je 4688, nepunih 50 mm više od prethodnika. S druge strane, A-klasa Sedan broji 4.549 mm. No, ne veselite se unaprijed. Ovi modeli najviše zanimaju mlađu publiku, pa time prostor nije primarna stavka koja se gleda.

Ipak je bolje sjediti na vozačkom sjedalu… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Koliko god CLA bio dulji, baš kao i A-klasa nije kralj raskoši na stražnjoj klupi. Dok je priča na vozačkom i suvozačkom sjedalu bitno drugačija. Ako vam nešto znači, prtljažnik CLA broji 460 litara obujma, 40 litara više od limuzinske A-klase.

Ako vam je bitan prtljažnik, ima ga dovoljno, čak 460 litara (foto: Hrvoje Grguljaš)

Testni Mercedes-Benz CLA Coupé predstavio nam se u raskošnom AMG Line paketu. Prepoznatljiv je prema naglašenim branicima, kako sprijeda, tako i straga. Stoga smo uvjereni, kako će i ova generacija nastaviti priču kao i njegov prethodnik. Naime, čak 70% isporučenih modela u Europi vozi se upravo s tim vizualnim AMG dekorom.

Osim izgleda, CLA dobiva bitno tvrđi ovjes. Neće to svima biti po guštu, ali to je cijena lijepog izgleda. Kada tome pridodamo atraktivne 19-colne naplatke s niskoprofilnim gumama, priča o ugođaju u vožnji svima je još jasnija. Ali ako nas pitate, mi ništa ne bi mijenjali. Čak ni crvenu (designo patagonienrot metallic) boju, koja se uvijek dobro nadopunjuje u kombinaciji s crnim naplatcima i panoramskim krovom…

Je li to CLS? A ne, to vam je gospon CLA! (foto: Hrvoje Grguljaš)

Lako se zaljubiti u linije novog CLA. Doslovno vrijedi ona, što ga više gledate, sve vam je bolji. Tako smo mi detaljnim seciranjem shvatili, kako je ovaj automobil pravi aerodinamički biser. CLA svoje dobre performanse djelom duguje niskom koeficijentu otpora zraka (Cw 0.23). Uostalom, to je već postao trademark marke iz Stuttgarta. Nijemci već desetljećima pomiču granice u tom području…

Prava mjera, dizelski 150 KS… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Baš kao i na uvjerljivim dizelskim motorima. Mercedes-Benz opet vozi samo na njemačku pamet i inženjering. Dorađeni OM654q već smo isprobali na B-klasi i ponovno se uvjerili koliko je dobra mjera za ovu priču. Zbilja tih 150 KS sjajno radi posao, uglađen je, a opet s pritiskom gasa svojim specifičnim zvukom ostavlja dojam snage.

Veliki plus od nas dobio je i zbog dobre suradnje s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem (8G-DCT). Na koncu, to se i kroz potrošnju očituje, a ona nam nije prelazila 6 litara kombinirano. Iako, ako ćemo precizirati, u gradu je CLA 200d na 7-7,5 litara, ali otvorena cesta od njega radi nerealno racionalan automobil. Neočekujete to od automobila koji tako goropadno izgleda na cesti.

Lijep dok stoji, još ljepši u pokretu (foto: Hrvoje Grguljaš)

Vozački doživljaj je možemo reći pravi ‘Mercedesovski’, debeli kožom obloženi upravljač (dizajnom nama možda i najatraktivniji na tržištu) ostavlja solidne povratne informacije s ceste. Situacija postane nešto bolja s odabirom Sport postavke, a dostupne su još u Dynamic Select programu – Eco, Comfort, Sport, Sport+.

Zavoji i otvorene ceste domaći teren su za CLA, autoceste pogotovo. U takvim situacijama, ako niste uvidjeli do tada, shvatite što je Mercedes-Benz. Izoliranost kabine jedan je viši nivo, a osjećaj sigurnosti čak i na višim brzinama uvijek je prisutan.

Novi CLA pravi je mamac za poglede, zato budite sigurni kako ćete biti primijećeni u prometu od strane drugih sudionika u prometu.

Ambijentalno osvjetljenje posebna je priča… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Interijer vozila dobro je poznat, pogađate, sve je prilično isto kao i kod A-klase. Stoga, oni koji nas vjerno prate, sjetit će se naših riječi kako s ovim naprednim okružjem Nijemci najviše ciljaju na osvajanje mlađih kupaca. Interijer obiluje kvalitetnim i oku izuzetno ugodnim materijalima. Naravno, ima tu i detalja koje ne očekujete, ali su ih Nijemci fino zapakirali, pa nema mjesta nekom većem prigovaranju.

Prekrasni coupe tako konkurira kao vlasnik jednog od najljepših i najkvalitetnijih interijera u klasi.

Sjedala donose kompromis udobnosti i sportskog duha, načinjena od kombinacije velikim djelom kože i nešto manje tkanine, s odličnom potporom za tijelo te s mogućnošću namještanja dužine sjedećeg dijela.

Sportski profilirana sjedala, ne spadaju u kategoriju najudobniji, niti to žele biti… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Kao što na slikama vidite, u prvom planu su dva ekrana od 10,25 inča, dostupni u doplati, od kojih je središnji osjetljiv na dodir i koji uz MBUX sustav radi, možemo slobodno reći – savršeno. Zasloni su izuzetno pregledni i visoke rezolucije, a čak se nesmetano s njih mogu čitati podaci i pri najjačoj izloženosti suncu. Kamera za rikverc je također za svaku pohvalu.
SLIKA: Možda i najbolji infotainment sustav uz Audi, u auto industriji, radi bez greške, a sve prati i odlična kulisa. Nijemci znaju posao i kako zapakirati proizvod…

Infotainment sustav je intuitivan i nudi bezbroj mogućnosti podešavanja te individualiziranja, pa će posebno zanimljiv biti u početku, dok se otkrivaju sve njegove mogućnosti. Ali, ono najbolje tek stiže u večernjim satima i vožnju uz LED High performance, ipak kruna ponude su Multibeam LED svjetla. Razliku gledajući far tek rijetki će primjetiti.

Ambijentalno osvjetljenje u 64 boje posebna je priča i doživljaj u vožnji. Pogotovo osvijetljene ‘turbine’ za ventilaciju, koje prilikom spuštanja temperature promjene boju u plavu, a s povećanjem u crvenu…

Završna riječ, oznaka 200d na svim novim modelima predstavlja optimalu. Ono što će svakog vlasnika i više nego veseliti, budući da se vozi uz potentnih 150 KS. U uspjeh CLA ne sumnjamo, a njegova publika bit će sve veća. Jednostavno je teško ostati imun na ovakav nastup. Takav dragulj zato i ima cijenu, koja će nekim biti sasvim pristojna, a nekima pretjerana. Testirani primjerak s brojnim doplatama stao je na 377.506 kuna, a sve počinje od 237.410 kn. Pa se vi zaigrajte sa željama u razgovoru s trgovcem…

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., OM654q
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1950 ccm
Provrt x hod: 82 × 92.3 mm
Snaga: 150 KS (110 kW) pri 3.400-4.400/min
Moment: 320 Nm pri 1400-3200/min
Mjenjač: automatski, 8G-DCT
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba
: coupe limuzina, C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4688 x 1830 x 1439 mm
Međuosovinski razmak: 2729 mm
Cd: 0,23
Krug okretanja: 11 m
Masa: 1470 kg
Prtljažnik: 460 l Spremnik: 43 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani
Kočnice: samov. diskovi 322 mm/diskovi 286 mm
Ručna: električna
Naplatci: aluminijski
Gume: 225/40 R19

PERFORMANSE
Brzina:
226 km/h
0-100 km/h: 8,3 s
Potrošnja (EU): 5,1/4,1/3,6 l/100 km
Na testu: 5,7  l/100 km
CO2: 109 g/km

CIJENA
Testni model:
377.506 kuna
Osnovni dizelaš
: 237.410 kn (CLA 180 d/116 KS, ručni mjenjač)
Osnovni benzinac: 221.250 kn (A 180/136 KS, ručni mjenjač)

 

foto: Hrvoje Grguljaš


Komentari

loading...