Ne bi se reklo da je Peugeot 208 već duboko u četvrtoj tržišnoj godini te je jedan od tri francuska aduta niže klase (uz Clio i C3) i dalje na ‘prvoj borbenoj liniji’…
Predstavljenog u ožujku 2012., krajem te godine nasljednika 207-ice novinari proglašavaju ‘HR autom 2013. godine’. Start je bio za pet, a u ožujku ove godine, na treći rođendan, jedan od junaka ‘downsizinga’, dobio je kuru ‘Botoxa’.
Poboljšanja po formuli ‘sitno ali bitno’ dobrodošla su za povećanje konkurentnosti.Uz novu masku i odbojnike, trendovska LED dnevna svjetla i gadgetima osvježen interijer, ‘francuski lav’, rođak Citroëna C3, ponovno je potpuno aktualan i svjež.
Najvažniji je novitet pod haubom. Sve su dizelske verzije 1.6 Blue HDi, sa 75, 99, 120 KS. Riječ je o trećoj generaciji turbodizelaša obujma 1560 ccm, jednom, ali vrijednom u ponudi, u tri verzije. Već 2009., u drugoj generaciji, dobiva jedno bregasto vratilo umjesto dva i osam ventila umjesto 16.
Povećao je pouzdanost, a ‘ubio’ otpore, po formuli ‘manje je više’. Novom je paletom ugašen 1.4 HDi sa 68 KS, također koncepcije SOHC (s jednim bregastim vratilom). Izgubio je smisao, jer veći obujam dizelaša ne znači i veću potrošnju, kao kod benzinaca, a dobrodošlo je povećanje snage osnovne verzije sa 68 na 75 KS.
Usto unifikacija smanjuje troškove. Srednji paket, podešen na štedljivost, iznenađujuće dobro gazi gradom i otvorenim. Testni je model zanimljiv i sivom teksturiranom bojom, jedinstvenom u B-segmentu, koja podiže rejting, ali ne i praktičnost.
Time 208-ica dobiva zanimljive komparativne prednosti prema konkurentima. Atraktivan stil zaokružuju sportski 17-colni naplaci i osvježenja uvedena redizajnom, uz dobro dozirana poboljšanja. Bogatija oprema i snažniji, a štedljiviji motori dovoljna su poboljšanja lijepog mališana, koji je dobro ‘skockan’ za još tri tržišne godine.
Najvažniji PSA-ov dizelaš u srednjem paketu snage najpreporučljiviji je izbor te je bez doplata cijena korektna. Nije za utrke, ali fino potegne i omogućava visoke brzinske prosjeke. Jedan je od rijetkih kojim smo izmjerili prosječnu testnu prosječnu potrošnju nižu od pet litara.
Logično, produljen prijenos, radi ekologije i štednje, prigušuje temperament, ali ne bitno. Ubrzanje do stotke za 12 sekundi pokazuje da će malo tko biti razočaran, premda bi s kraćim prijenosom bilo moguće i manje od 11. Naglašena štedljivost mora imati ‘drugu stranu medalje’.
Ne radi se o autu koji teži sportskim performansama, ali je ipak dovoljno poletan i uvjerljiv. Tradicionalno dug hod mjenjača nekima nije po volji, ali šaltung je dovoljno precizan i blago poboljšan u usporedbi s mjenjačem prve 208-ice.
Pet stupnjeva dobra je mjera, jer bi šesti stupanj, gušćim rasporedom poboljšao elastičnost, ali i povećao otpore. Slikovito, koliko bi ‘dobio na mostu, izgubio bi na ćupriji’ i, zanemarimo li duži hod od optimalnog, sasvim je OK.
Rastegnut prijenos izvrsno je prilagođen vožnji autocestom, čemu pridonosi smanjenje koeficijenta otpora zraka sa 0,30 na 0,29 (dizajnerskim doradama). Istodobno smanjuje buku. Najveća brzina od 187 km/h zaslužuje respekt, jer se kazaljka brzinomjera na autocesti okreće do blizu ‘dvije glave’.
Ne treba očekivati oštrinu na pretjecajnoj traci, ali motor raspolaže dovoljnom rezervom snage za vožnju u visokom stilu. Dobro je prilagođen dužim dionicama, uz realnu autonomiju veću od tisuću kilometara.
Osjećaju kontrole i direkcijskoj stabilnosti pri velikim brzinama, uz dobar, gotovo sportski set-up podvozja, sa 17-colnim alu naplacima i gumama 205/45, pomaže razmjerno dug međuosni razmak od 254 cm. Sve je dobro sređeno za brzu vožnju kroz zavoje, a motor ima dovoljno rezerve snage za izvlačenje.
Kočnice s četiri diska (prednji 266 mm) snažno ‘grizu’, pa dobro opremljeni 208 1.6 BlueHDi Allure pruža solidnu porciju užitka. Točka na ‘i’ je realna potrošnja od četiri do pet litara. Zbog toga cijena od 123.513 kn (bez doplata) ne izgleda strašno…
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, 4 cilindra, SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,3 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 73 kW (99 KS) pri 3750/min
Moment: 254 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: da
Karoserija: hatchback B-segmenta, 5 vrata, 5 sjedala
Gabariti: 3962 x 1740 x 1460 mm
Međuosni razmak: 2538 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 11,2 m
Masa/nosivost: 1102/578 kg
Prtljažnik: 285/1076 l
Spremnik: 50 l
Euro NCAP: 5 zvjezdica
Ovjes: sprijeda MacPherson, straga polukrut
Kočnice: samov. diskovi 266 mm, diskovi 258 mm
Ručna: mehanička Naplaci: aluminijski
Gume: 205/45 R 17
Brzina: 187 km/h
0-100 km/h: 12 s
Potrošnja (EU): 3,8/3,2/3,4 l/100 km
Na testu: 4,9 l/100 km
CO2: 87 g/km
Cijena: 142.450 kn (18.743 eura)
Bez doplata: 123.513 kn (16.252 eura)
Osnovni benzinac: 85.829 kn (11.293 eura) – 1.0 Puretech 68 Access
Osnovni dizelaš: 98.629 kn (12.978 eura), 1.6 Blue HDI 75 Access
VRLINE I MANE
+ potrošnja
+ komfor
+ oprema
– hod mjenjača