TEST

Volkswagen Polo 1.0 TSI Comfortline, mali igrač uz T-Roc glavna uzdanica Nijemaca

Živahni 3-cilindarski turbobenzinac, troši 5 do 6 litara? Da, šesta generacija osvajača niže klase iz Wolfsburga baš time se može pohvaliti, kao i kvalitetom izrade. No, cijena ‘vruća’ cijena može ohladiti…

Kada kroz desetljeća i brojne generacije izgradite tradiciju temeljenu na kvaliteti, to vas obavezuje da i s najnovijim izdankom očarate javnost. Upravo to je pošlo za rukom proizvođaču iz Wolfsburga kada je Polo u pitanju.

Inženjeri iz Volkswagena ponovno su odradili lavovski dio posla, dok su dizajneri zadržali svoj ziheraško-zavodljiv stil. Šestu generaciju malenog automobila već smo imali prilike testirati, u istoj pogonskoj varijanti. Potentni jednolitreni turbo benzinac očarao nas je i u španjolskoj verziji Pola, naravno tu mislimo na – Ibizu.

Prisjetimo li se početka i najava, ni sami nismo bili veliki fanovi “downsizinga”, pa nije tajna ako vam kažemo da je u nama vladao osjećaj skeptičnosti prvi put kada smo dočekali ovu izvedbu.

Stoga ćemo bez ustručavanja zaključiti, pored ovakvih TSI motora, naši ljudi, inače veliki ljubitelji TDI motora jednog će dana lako preboljeti odlazak dizelaša.

Nijemcima mnogi zamjeraju presterilan nastup kada je vanjski izgled u pitanju, pa će tek pravi poznavatelji znati kako je ovdje riječ o potpuno novom Polu hijerarhija u koncernu jasno daje do znanja tko će biti najbolji.

Premda je Ibiza ostavila izvanredan dojam, Polo je za još jednu razinu dotjeraniji. Kako kvalitetom izrade (Španjolci su se opasno približili), tako i mehaničkim rješenjima. Performanse su na strani Nijemaca, ali i njegova uglađenost, koja se najbolje osjeti kada sjednete iz jednog modela u drugi.

Njegovih prilično uvjerljivih 95 KS zadovoljit će ambicije različitih vozačkih profila. Oni koji vole uvjerljive performanse, dobit će ih, dok će oni koji zagovaraju ekonomičnost još bolje proći. Novi Polo u trocilindarskoj 1.0 TSI izvedbi na kraju testa je pokazao prosječnih 5,7 litara potrošnje na 100 km.

A bilo je tu svega, od duljih putovanja s više osoba, gradskih avantura… Naslovi poput onog, kako je ovo umanjeni Golf i legitimni kralj niže klase zvuče otrcano, ali mi ćemo te riječi još jednom potvrditi. Da Polo postavlja mjerila u klasi, nije novost, ali da će u pojedinim stvarima napredovati u tolikoj mjeri u odnosu na prethodnika, ne bismo nikad pomislili.

Gore navedeno putovanje, uvjerilo nas je kako Polo u vožnji autoputom, pri dozvoljenih 130-140 km/h dobiva ogroman broj bodova svih putnika. Nevjerojatna je razina izoliranosti od vanjske buke, koju su inženjeri iz Volkswagena utkali u novi Polo, a na kojoj bi mu mogli zamjeriti i neki broj veći, kompaktni modeli.

Vožnja zavojitim, ali i oštećenim cestama pokazala se kao lak plijen (u tim trenucima prosjek potrošnje 4,8 l). Koliko je ovjes dobro posložen dokazao nam je i prilikom prelazaka preko (brojnih i često neregularnih) ležećih policajaca. Doživljaju vožnje i lakoći korištenja definitivno doprinosi pet brzinski mjenjač.

Odlično posloženi prijenosi brzine, kao i elastičnost motora ne tjera vas na česta “šaltanja”. Vozačko okružje poprilično je napredovalo, odmjereno i profinjeno, tako je najlakše opisati inače vrlo prostranu unutrašnjost vozila. Izgled interijera će za neke biti monoton, ali i u takvom dizajnerskom izričaju vlada velika doza profinjenosti.

Kontrolnom tablom dominira zaslon osjetljiv na dodir veličine 6,5”, koji je u našem slučaju ponudio i Connectivity paket. Za automatsku klimu potrebno je nadoplatit 3.461 kuna, a ne treba ni govoriti koliko podigne ukupni dojam. Ipak, to nije najvažnija stavka na koju biste trebali potrošiti novac.

Razina prostranosti je također zadovoljavajuća, po potrebi će se ugodno smjestiti četiri odrasle osobe. Kao i na vanjskom, tako se i s izgledom kabine nije previše eksperimentiralo. Oduševljava kvaliteta izrade i njegova čvrstina, kao da u Wolfsburgu idu protiv samih sebe i svojih servisni mreža. Jedan od dokaza naših riječi je i rezultat na Euro NCAP crash testu.

Konačnih pet zvjezdica u prijevodu znači – najsigurniji u klasi i u kategoriji otkako se provode analize. Nakon Beats izvedbe (suradnja s poznatim proizvođačem zvučnika), na red je stigao Comfortline, paket opreme koji se predstavlja kao zlatna sredina u bogatoj ponudi popisa opreme na konfiguratoru.

Takva sredina će vas stajati 135.263 kuna, pitate se onda pa koliko je onda onaj s “full” opremom!? Poprilično skuplji, ali onaj tko razmišlja potrošiti tolike novce, pogled će usmjeriti prema apsolutnom hitu na tržištu – T-Rocu!

Dojam je da je novi T-Roc napravio opći dar-mar i među njemačkim analitičarima. Pomalo nevjerojatno zvuči, ali i Golf je pao u drugi plan pored njega (barem dok se ne pojavi Golf 8). No, zato Polu predviđamo sunčane dane ubrzo, ali također s nekim malo povoljnijim akcijskim ponudama…

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo