Toyota Corolla 1.2 Turbo Luna sa 116 KS vozi najboljim turbobenzincem Golf klase!?

Njemački 3-cilindraš 1.0 TSI u ovoj priči gubi, Corolla se 4-cilindarskim turbobenzincem 1.2 lijepo vozi, podiže vozački dojam, a troši 7,5 litara

Nova Toyota Corolla više nije nikakva nepoznanica, nakon što smo se družili s hibridnim inačicama, na red je stigla izvedba, koja će se svidjeti onima koji (još uvijek) njeguju čari konvencionalnih motora.

Zakoračivši u 12. generaciju, ‘japanski Golf’ apsolutni je automobilski bestseller u povijesti.

Japanski predimenzionirana, a opet tako zavodljiva… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Naime, od kraja 1966. proizvedeno ih je 45 milijuna, da, dobro ste pročitali! U jednom trenutku, u priču se kao zamjena ubacio Auris. No, taj model, iako sasvim korektnog dojma, nikad nije polučio neki značajniji uspjeh. Stoga je logičan slijed bio vraćanje kultnog imena.

S novom generacijom, stigle su i prve veće promjene. Corolla je i službeno ugasila dizelsku ponudu, koliko je to pametna odluka, vrijeme će pokazati. No, činjenica je kako je Toyota jedna od rijetki marki koja uspješno ‘usmjerava’ svoje kupce, kada su benzinski i hibridni modeli u pitanju.

Vozački ambijent i ergonomija su na zavidnoj razini… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Testirana Corolla stigla je u Luna paketu opreme. To je ujedno i naša preporuka, te ipak zanimljivija solucija od nešto oskudnije početne u ponudi – ‘Terre’.

S prvim sjedanjem, odmah se osjeti kompaktni duh. Dimenzije Corolle govore kako u 4375 x 1790 x 1435 mm je pošten komad lima. No, tako je samo na papiru. Putnici na stražnjoj klupi, reći će vam zašto tako mislimo. Proizvođači nikako da kompaktnim modelima podare više mjesta, samo je Škoda sa Scalom koliko toliko to uspjela ostvariti.

Japanci su odlično spojili najbolje od svoje tehnologije, suvremene gadgete i infotainment, zbog kojeg bi se dušu ogriješili, kada bismo rekli nešto protiv njega. Jedino bi voljeli možda bolju grafiku, ali dobro, to je japanski đir već dugo vremena. S druge strane, njegov vozački štih u stranu gura sve te prividne ‘minuse’.

Mi smo testirali turbobenzinsku verziju, koja u kubikaži od 1.2-litre nudi “gospodska“ četiri cilindra te raspolaže s pristojnih 116 KS. Nisu to brojke koje će očarati, ali uz prilično dobar osjećaj na volanu, kao i 6-brzinskom ručnom mjenjaču, Corolla se baš uvlači pod kožu. Pri tome, ta ljubav traži 7,8 litara na 100 kilometara. Test je proveden u dinamičnom tempu, a naše druženje većim djelom provedeno je u zagrebačkim gužvama.

Na papiru i u praksi 116 KS djeluje stvarno i više nego zadovoljavajuće… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Ova kombinacija s preciznim ručnim 6-stupanjskim mjenjačem omogućava ubrzanje do stotke za 9,3 sekunde i najveću brzinu od 200 km/h. Te performanse omogućavaju dinamičnost i temperament u gradskoj vožnji, fino “peglanje zavoja“ na otvorenoj cesti, a i dovoljno žestine na pretjecajnoj traci autoceste. Treba paziti na propise i ograničenja pa je to već “puna šaka brade“ za većini naših kupaca.

Performansama pogoduje i ovjes koji nudi stabilnost i preciznost upravljanja, a istodobno i dovoljno udobnosti. Zbog toga je upravljanje bilo ugodno, to može potvrditi više naših članova iz redakcije. Posebno su pohvalili lakoću korištenja, dojam kao da vozite ovaj automobil godinama, te snažne kočnice.

Kod Toyote hvalimo taj osjećaj i dojam kvalitete. Stvarno sve djeluje besprijekorno i dugotrajno.

A u vožnji se itekako osjeća visoka sigurnost, postojanost karoserije i podvozja preko svake neravnine na cesti te sigurno držanje putanje. Posebno u Sport programu vožnje, tada Corolla posebno mijenja svoju ‘čud’. Izravnija na volanu, još življa na gasu, ma baš kao stvoren program za zavojite ceste. Ipak, u gradu je najbolja mjera Comfort ili Eco, za one koji vole provodit ekonomsku računicu.

Nova Toyota Corolla je osvojila, ne samo maksimalnih pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost, nego i jedan od najboljih rezultata na tržištu!

Proizvođači ulažu velike napore u sigurnost, stoga bi i kupci trebali stavljati fokus na takve stvari. Zato se Corolla nakon svega viđenoga nameće kao jedan od automobila, koji će tijekom nadolazećeg perioda biti naš favorit i model za preporuku. Pogotovo uz postavljenu cijenu, poput ove za Lunu od 156.200 kuna.

foto: Hrvoje Grguljaš

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., 16V, redni (8NR-FTS)
Obujam: 1197 ccm
Snaga: 85 kW (116 KS) pri 5.200 o/min
Moment: 185 Nm pri 1.500-4.000 o/min
Omjer kompresije: 10,0 : 1
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: na prednje
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, C-segment
Gabariti: 4.375 x 1790 x 1.435
Međ. Razmak: 2.640 mm
Cd: 0,31
Masa/nosivost: 1300/380 kg
Prtljažnik: 313 / 1052 litara
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/torzijske opruge
Kočnice: samov. diskovi 286 mm/diskovi 266 mm
Ručna: električna
Gume: 205/55 R16

PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,3 s
Potrošnja (EU): 7,0/5,6/4,8 l/100 km
Na testu: 7,7 l/100 km
CO2: 109 g/km

CIJENA
Testni model: 156.200 kuna (1.2 Turbo Luna)
Osnovni benzinac: 1.2 Turbo HB Terra 139.900 kuna
Osnovni hibrid: 1.8 Hybrid Terra (122 KS) 175.900 kuna

+ solidna izrada
+ vozne osobine
+ mjenjač

– prostor na stražnjoj klupi


Komentari

loading...