TESTIRALI SMO

Toyota ProAce City Verso 1.5 D-4D Family, poznata receptura funkcionalnosti uz japanski pečat

Prostran, vrlo funkcionalan i ‘skockan’ kompaktni MPV, s poletnim turbodizelašem od 130 KS i 300 Nm, vrlo dobrim temperamentom (11,0 s, 184 km/h) i potrošnjom od pet do sedam litara, pruža poželjnu sinergiju poslovnog i obiteljskog partnera…

Ako biste nas pitali, koja je izvedba automobila definitivno najfunkcionalnija, naš odgovor bi bio – ovaj, putnički furgon ili ljepše rečeno MPV. Dobro znaju to i čelni ljudi marke Toyota, pa su iskoristili blisko partnerstvo i recepturu iz Francuske.

Nije tajna, kako je ProAce zapravo klon kod nas dobro poznatog Berlinga i Riftera.  Tehnološki ‘blizanac’ japanske marke praktički u milimetar prati njihove proporcije i time donosi isti radni i prijevoznički potencijal svojim novim vlasnicima.

Uz ovu, ProAce se nudi i u produljenoj verziji (4753 mm) koja broji dodatnih 30-ak cm.

Glavni aduti poput prostranosti i funkcionalnosti Toyota je prepisala zadržavanjem kutijaste forme, pa tako i u standardnoj izvedbi putnici na stražnjoj klupi mogu uživati u komociji, dok će prtljažni prostor gutati s lakoćom kutije.

Lako se ulazi, a još lakše pronalazi idealna vozačka pozicija (foto: Hrvoje Grguljaš)

Da je riječ o putničkoj verziji, sugerira dodatak Verso označava da je riječ o putničkoj varijanti, koji pruža mogućnost smještaja kao ovaj testni primjerak do 7 osoba (verzije 5 ili 7 sjedala).

Velike mlade obitelji cijenit će tri ISOFIX priključka u drugom redu sjedala.

Ok, vjerujemo da ste shvatili kako je ProAce, osim izvana tako i u kabini identičan francuskoj polubraći. No, jedan dodatak nam se posebno svidio. To je kolut automatskog 8-brzinskog mjenjača. Hvalimo njegovo izuzetno jednostavno korištenje, ali ćemo vas odmah i razočarati. Domaći zastupnik je potvrdio kako ove izvedbe neće biti više dostupne u ponudi, zbog limitiranih proizvodnih kapaciteta.

S druge strane, ističemo potencijal dizelski 130 KS. Ubrzanje od 11 s do 100 km/h i najvećih 182 km/h i više su nego dovoljni. Ipak, vjerujemo kako će ipak domaći poduzetnici birati i dovoljno snažnu, slabiju inačicu od 102 KS.

Malen prostor otkriva potentni 130 KS iz 1.5 obujma

Na testu smo u ovoj zanimljivoj kombinaciji bilježili oko 6,5 litara na 100 km.

Uz pristojan najveći okretni moment od 300 Nm, kojeg otpušta pri 1750/min, dobro se nosi s ukupnom masom većom od 1.400 kg.

Vratimo se sad još malo na vozačko i putničko okruženje. Posebno hvalimo dobar položaj sjedenja. Sjedi se blago uzdignuto, u suptilno profiliranim sjedalima. Kako je i bilo za očekivati, sve je pregledno i funkcionalno, infotainment s dodirnim zaslonom je ‘na razini’ i on je “posuđen” iz PSA grupe.

Kako pohvale Toyota bere na račun Francuza, tako će dobiti i poneku pokudu. Ona ide u pogledu sigurnosti i četiri zvjezdice osvojene na EuroNCAP testu. No, veseli što je sigurnost vozača iznimno velika, čak 91% sigurnosti za vozača i odrasle putnike i 81% za djecu. Peta zvjezdica je izostala zbog manjka sigurnosnih tehnologija. No, sustav za praćenje traka je prisutan i to je odlična stvar.

Sad još malo stvari, koje bi mogle zanimati poduzetnike. Prace City Verso može se specificirati i kao N1 što znači da iz tvornice dolazi s pregradom prtljažnog prostora čime korisnik – ukoliko ima mogućnost odbitka pretporeza, može odbiti 100% PDV-a , a znamo već kako se na N1 (kao i na ostala gospodarska) ne obračunava Posebni Porez na Motorna Vozila (PPMV).

Na taj način je Proace City Verso itekako cjenovno konkurenta jer je početna cijena (bez PDV i PPMV ) ispod 100.000 kuna. Dok je početna cijena za putnički ProAce City Verso s dizelom 1,5D  Combi s 5 sjedala i ručnim mjenjačom definirana s iznosom od 142.800 kn (s PDV i PPMV). Uz sve to, tu je i 5 godina dugo jamstvo, bez ograničenja na kilometre.

Vožnja u radno-poslovnom automobilu obiteljskog potencijala može biti jako ugodna i nimalo umarajuća i neugledna. Štoviše, praktičnost i nove tehnologije od Proace modela čine suvremenog i najboljeg partnera u svakodnevici i poslovnim zadacima.

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., common rail, direktno ubrizgavanje (EURO 6 AM)
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1499 ccm
Provrt x hod: 75 x 84.8 mm
Kompresija: 16,5:1
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 3750/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 8-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: MPV C/D-segmenta, 5 vrata, 5 sjedala
Gabariti: 4.403 x 1.848 x 1.796 mm
Međuosni razmak: 2.785 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 10,8 m
Masa: 1.430 kg
Prtljažnik: 597 / 983 / 1.414 litre
Spremnik: 53 l
EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Deformabilni poprečni most
Kočnice: Samoventilirajući diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/60 R16

PERFORMANSE
Brzina: 184 km/h
0-100 km/h: 11,0 s
Potrošnja (EU): 4,8/4,0/4,3 l/100 km
Na testu: 6,1 l/100 km
CO2: 107-111 g/km

 

foto: Hrvoje Grguljaš

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin