TESTIRALI SMO

Toyota RAV4 2.0 AWD CVT Elegant, benzinski 175 KS bez pomoći hibrida ima smisla?

Hibridna tehnologija sve je zastupljenija, zato je pravo osvježenje bilo vidjeti koliko toga nudi standardni RAV4, s provjerenim dvolitrenim benzincem. Potrošnja u startu nije njegov plus, ali ljubiteljima ovakve izvedbe svidjet će se zbog…

Peta generacija popularnog RAV4 modela ponovno nam je stigla u ruke, ovaj put bez pomoći hibridnog sistema. Da, ovaj automobil svidjet će se onima koji život sa strujom (još uvijek) ne gledaju blagonaklono. Pa krenimo redom, zašto uzeti ‘klasičan’ RAV4?

Potpuno drugačiji dizajnerski pristup isplatio se Japancima (foto: Domagoj Kovačić)

Jedna od boljih referenci je definitivno njegova postojanost. Model koji traje već 25 godina i koji je napravio ime upravo kroz pouzdane benzinske i dizelske motore. Hibridi su samo bili šlag na tortu, za nastavak vožnje putevima uspjeha. Istovremeno, dok kroz generacije RAV4 nije gubio solidne terenske ambicije…

Novi RAV4 aktualan je već dvije godine, a uživo djeluje neočekivano ogromno. Doista, zbog svojih oštrih linija i određenih kombinacija boja, dobiva na masivnosti. Baš zato nestvarno zvuči podatak kako je kraći od prethodnika 5 cm. No, narastao je međuosovinski razmak, a time je i prostranost interijera.

U odnosu na prethodnika, novi RAV4 kraći je 5 cm (foto: Domagoj Kovačić)

Vozač i suvozač mogu uživati u raskošnosti prostora, a posebno pogled kroz vjetrobransko staklo ostavlja dojam o masivnosti i povišenosti modela. Dok problema neće imati ni putnici na stražnjoj klupi. Japanci su uložili truda i ponudili zanimljivu kombinaciju materijala, a dominiraju gumirani elementi. Jedina zamjerka je infotainment, multimedija Toyota Touch 2 veličine 8″ bi zbilja mogla biti novijeg datuma. Sve radi bez ‘zapinjanja’, ali vizualnost kvari dojam.

Interijer donosi prostranost i izričitu ugodu u vožnji (foto: Autoportal.hr)

RAV4 razveselit će vozača sigurnosnim tehnologijama, koje pri tome ne kvare doživljaj vožnje. Nisu ‘dosadne’ i nametljive, kroz različite lampice i zvučne signale, što inače zna krasiti japanske proizvođače.

Od korisnijih stvari Elegant paket opreme izdvajamo – čitanje znakova, prilagodljiv tempomat, prednje i stražnje parking senzore, sustav kontrole stabilnosti vozila (VCS), sustav pomoći pri kretanju uzbrdo, automatska duga svjetla, upozorenje za napuštanje trake, stražnju kameru za vožnju u nazad, te dojava o potrebnom naglom kočenju (EBS), kao i kontrolu zanošenja prikolice (TSC).

Snage ne nedostaje, iako je potrošačka računica ipak slabija u odnosu na hibridnih 218 KS! (foto: Domagoj Kovačić)

Benzinska verzija donosi naglašeniji ugođaj vožnje. Iako, naglašavamo kako hibridna inačica i njezin sistem djelovanja, ništa lošije ne skupljaju bodove u tom poglavlju. Jednostavno, na ovu varijantu odlučit će se oni, koji još uvijek odbijaju/prolongiraju elektrifikaciju. Ne, to ne znači da ovih 175 KS nije zanimljivo, dapače, njegova elastičnost osvaja. S druge strane, nije pretjerano štedljiv. Naš test smo završili s prosječnih 10,1 litara. Iako u nekim trenucima, ta brojka djeluje i većom.

Za razliku od hibrida, koji stiže u 2.5 litrenoj benzinskoj verziji, ovaj čistokrvni benzinac broji dvije litre obujma (1.987 ccm). Zanimljiv je podatak, kako u motor ide 4.3 litre ulja. Performansama ipak zaostaje, najbolji dokaz je ubrzanje za hibridom, koje čak i uz pritisak tipke ‘Sport’ do 100 km/h hvata za 11 sekundi. Dok hibridu, treba tek 8,4 sekunde.

Zanimljivo, ova verzija s pogonom na sve kotače (AWD) teži 1.560 kg, dok s druge strane hibridna varijanta na vagi pokazuje 1.590 kg (2WD), odnosno 1.650 kg (AWD). Japanci su očigledno jako dobro posložili automobil…

Ipak, RAV4 ne hvali se u prazno snagom od 175 KS, za pretjecanje i slične manevre, uvijek će pokazati zube. No, za takve stvari okretaji moraju ići visoko…

Jedan od omiljenih modela kada je Toyota u pitanju, najbolje se snalazi u normalnom režimu vožnje. CVT mjenjač i njegov način djelovanja tada nam najbolje ‘sjeda’. Udobnost RAV4 modela na 18 colnim kotačima gura ovaj model u možda najudobniji u klasi. S lakoćom upija loše ceste i sve brojnije ležeće policajce.

Povišena podnica i dobar ulazni i izlazni kut, od RAV-a rade vozilo spremno za svaki teren (foto: Domagoj Kovačić)

Za kraj, ostaje komentar na cijenu. Točnije razliku između benzinske i hibridne verzije. Elegant paket opreme znači u grubo dodatnih 30.000 kuna za hibridnih 218 KS. Testirani primjerak dostupan je od 288.200 kuna, a sam RAV4 počinje kampanju od 236.200 kuna (Comfort, 2WD). Dok hibridi s pogonom samo na prednje kotače traže 276.000 kuna (Comfort, 2WD), pa sve do 372.900 kuna za Premium 4WD izvedbu. Papir i olovku u ruke i napravite si računicu. Mi ćemo ipak bez toga, naš izbor je RAV4 s plavkastim logom marke. Dakle, naš izbor je bez razmišljanja hibridni RAV4, a uskoro stiže i plug-in hibrid

TEHNIČKI PODACI – Toyota RAV4 2.0 AWD CVT Elegant

POGON
Motor: 4 cilindra, 16 ventila, DOHC, VVT-iE (usis), VVT-i
Obujam: 1987 ccm
Snaga: 129 kW / 175 KS pri 6.600 o/min
Moment: 208 Nm pri 4.300-5.200 Nm/o/min
Omjer kompresije: 13.0 : 1
Provrt x hod (mm x mm): 80,5 x 97,6

Mjenjač: bezstupanjski, kontinuirani automatski (CVT)
Pogon: na sve kotače

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4600 x 1855 x 1685 mm
Međuosni razmak: 2690 mm
Najmanja udaljenost od tla: 198 mm
Cd: 0,24
Krug okretanja: 11 – 11,8 m
Masa/nosivost: 1560/645 kg
Prtljažnik: 580 – 1.615 l
Spremnik: 55 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: Samoventilirajući diskovi, 2 cilindra / Samoventilirajući diskovi, 1 cilindar
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/60 R18

PERFORMANSE
Brzina: 190 km/h
0-100 km/h: 11,0 s
Potrošnja (EU): 6,8/6,4/5,4 l/100 km
Na testu: 10,1 l /100 km
CO2: 136 g/km

CIJENA
Testni model: 288.200 kuna
Osnovni model: 234.900 kuna (RAV4 Comfort, 175 KS, 4×2)

foto: Domagoj Kovačić

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin