DOJMLJIVIH 306 KS I DOSEG NA STRUJU OD 75 KM

Toyota RAV4 Plug-in hybrid 2.5 D-4S AWD, najbolji SUV u klasi od sad može i na punjač, 306 KS u Hrvatsku stiže na jesen

Iako domaći zastupnik najavljuje dolazak plug-in hibridne obitelji tijekom jesenskog razdolja, mi smo već iskusili čari najsnažnijeg RAV4 u postavi, omiljenog SUV modela i jednog iz te priče. Hvatanje poticaja mnogima je glavni zadatak i baš zato je zanimljiva ova najava. Plug-in hybrid izvedba zbilja oduševljava, čak i kad je baterija prazna. Stoga se za ovaj japanski SUV od 306 KS (6 sekundi do 100 km/h) vrijedi aplicirati i prije službenog dolaska u domaće salone…

Možemo odmah reći, kako je prava šteta što RAV4 Plug-in hybrid nije dostupan odmah, ovaj tren. No, ako se premišljate o kupnji vozila iz ovog segmenta i strujne genetike, čekanje do jeseni neće vam biti problem. Naime, tada Toyota na hrvatsko tlo kreće u još bogatiju elektrifikacijsku avanturu, s čitavim nizom modela (Prius, RAV4, električni Proace, pa i Lexus UX300e).

Zašto smo odmah krenuli s hvalospjevima? Pa oni koji nas prate, dobro znaju kako je i hibridni RAV4 kod nas prošao jako dobro,  nova generacija pokazala se pravim pogotkom, a to dokazuju i broj primjeraka koji se danas vozi domaćim prometnicama. Zato onda ova još dojmljivija, još snažnija priča, može biti samo bolja. Naoko miran i ne pretjerano napadan SUV, vozaču donosi pravu zadovoljštinu u pogledu snage (306 KS) i vozačkog užitka na visokom.

Život na punionici ne mora biti dosadan…

Kako je Toyota zamislila plug-in obitelj? Uzdanica je za početak bio Prius plug-in hibrid. Na tom modelu fokus je bio na proširenju pogonskog opsega korištenjem veće visokonaponske baterije s uspostavljenim električnim motorom od 53 kW iz hibridnog modela. Suprotno tome, RAV4 koristi snažniji motor zajedno s većom baterijom i pretvaračem kako bi dobio znatno veću pogonsku snagu i na koncu veći doseg.

Maksimalna snaga punog pogonskog sklopa, uključujući 2,5-litreni hibridni motor Dynamic Force, iznosi 225 kW/306 KS, što je 38% više snage nego kod RAV4 Hybrid (218 KS), što na koncu omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za 6,0 sekundi, a to je 2,1 sekunde brže od hibrida. Najbolje od svega, u EV načinu rada performanse su usporedive s 2,0-litrenim benzinskim modelom (175 KS), s ubrzanjem do 100 km/h za 10 sekundi.

306 KS ukupno, a sam benzinac broji iz 2.5 litre gotovo 185 KS

No, na testu smo uživali u punom potencijalu plug-in hibrida i njegovog 2,5-litrenog Dynamic Force motora (185 KS). Upravo ta verzija donosi više snage nego u standardnom hibridnom modelu. A tu je i nezaobilazni CVT mjenjač. Dobro surađuju…

Hibridni sustav pokreće fazu automatskog zagrijavanja kako bi zaštitio benzinski motor od pretjeranog trošenja koje bi moglo nastati ako bude pozvan na redovita hladna pokretanja kada je vozilo na autocesti i u dinamičnijoj vožnji.

Također je jedinstven u svojoj klasi jer nudi autentični pogon kada je vozilo “skinuto” s punjača, kada na brzinomjeru možete vidjeti brojku od 75 km dosega, a u gradu uz maksimalno pažljivu nogu na gasu do 98 km. U tom električnom stanju, RAV4 vozi u potpunosti na struju i vozi autocestom do 135 km/h.

Možda nije najljepši u klasi, ali RAV4 osvaja svojim proporcijama (4.600 mm)

Ovisno o stanju napunjenosti baterije (SOC), vozilo će se automatski prebaciti na visoko učinkovit hibridni rad. Ovo je ključna prednost koja proizlazi iz zasnivanja plug-in sustava na Toyotinoj vrlo učinkovitoj hibridnoj tehnologiji. Kada tako vozilo krene kombinirati i sebi ugađati, očekujte potrošačke brojke do 6 litara u prosjeku. Toliko smo i mi na koncu trošili (5.8 l).

Najsnažniji RAV4 nije ni lagan, na vagi ima preko 1.900 kg, a dio “viška” pripisujemo novoj litij-ionskoj bateriji, s kapacitetom od 18,1 kWh. Sadrži 96 ćelija i nazivnog je napona 355,2 V.  Spomenuta baterija se nalazi ispod poda vozila, što pomaže na težištu prilikom vožnje i izbjegava smetnje prilikom iskoristivosti prostora za putnike. Stanice se hlade rashladnim sredstvom iz klimatizacijskog sustava vozila, što također pomaže u održavanju EV performansi automobila.

Prednji elektromotor proizvodi 134 kW (179 KS) (u usporedbi s 88 kW (120 KS) u RAV4 Hybrid), dok je snaga stražnjeg motora nepromijenjena i ostaje na obje izvedbe – 40 kW.

Programi vožnje, ponajprije se odnose na vožnju u električnom izdanju…

RAV4 ima četiri različita načina rada za svoj plug-in hibridni sustav: EV (kao u potpunosti električno vozilo), HV (hibridno vozilo), automatski HV / EV način rada, te punjenje baterija

Toyota je puno pažnje posvetila i smanjenju buke. Na primjer, mjenjač-diferencijal je dizajniran tako da ima manje rezonancije od stupnjeva prijenosa. Sami zupčanici imaju uglačane površine zuba za lakši i tiši rad. Sustav prigušivača smanjuje udarce i zveckanje prilikom pokretanja, kao i fluktuacije okretnog momenta u vožnji s konstantnom brzinom.

RAV4 u vožnji je poput klasičnih automobila. Dinamični karakter SUV modela iskorištava na najbolji način potencijal GA-K platforme, a tu se prije svega misli na njeno nisko težište. Platforma je već poznata po tom niskom težištu iz RAV4 Hybrida, ali zahvaljujući rasporedu pogonskog sklopa i, posebno, položaju visokonaponske baterije ispod poda, težište je vrhunski prilagođeno. To jača upravljivost i stabilnost vozila i dodaje mu kvalitetu zabave u vožnji.

Platforma GA-K također doprinosi maloj težini (iako to konačna broja na potvrđuje) i velikoj krutosti karoserije. Što je važno od vozačkog pogleda, do onog sigurnosne prirode.

Odvojite 2 sata i vozite na struju čitav dan, do 75 km…

Naše test druženje, otkrilo nam je kako punjenje na gradskim punionicama, nakon 2 i pol sata pokazuje stanje baterije na 100%. Doseg od nekih 70-75 km stvaran je i moguće je napraviti te brojke bez emisija. No, ljuti nas što nije postavljen ni jedan konkretni indikator koji sugerira (čitaj: svijetli, blica..), kako se vozilo puni. Zapravo, ovaj problem je prilično izražen kod mnogih električara, a to je sigurno ono što bi vlasnici željeli znati odmah, bez da daju kontakt ili nešto treće…

Doslovno je gušt voziti bešuman kroz grad i gledati kako akumulirana prosječna potrošnja pada iz minute u minutu, na smiješno niske brojke. A gušt je i putnicima u vozilu, kako vozaču i suvozaču, tako i onima na stražnjoj klupi. Velika razina prostranosti sigurno je veliki plus, a kada kao na testnom primjerku imate čitav niz dodatne opreme, onda svi uživaju. Izdvojit ćemo samo na prednjim sjedalima mogućnost grijanja i hlađenja, dok straga putnici imaju samo grijanje. Tu je i 360 kamera, ne treba ni govoriti koliko je korisna za vozilo koje uživo djeluje puno veće od deklariranih 4.600 mm u duljinu.

Samo imamo prigovor na izgled multimedijskog zaslona. Japanci, hvatajte se posla…

U interijeru je sve zapravo dobro poznato. Jedina novost je upravo ta plug-in hibrid grafika na brzinomjeru, koja donosi prikaz dosega. S druge strane, Toyota još nije osvježila infotainment. To jednostavno mora biti puno bolje, naprednije, iako korektno radi. Japanci su nas opet podsjetili kako ne vole ugoditi kupcima, pa tako sitnice poput follow me home nema.  Doslovno, ako se nađete u nekoj garaži na -3 razini, a vi spasonosno krenete otključavati RAV4 model, neće se ništa dogoditi. Ma barem da se LED dnevna svjetla upale, ali ni to. Tješimo se da se to može isprogramirati, ali opet…

U pogledu cijena, one su već poznate i za primjerak poput ovog na testu u plavoj Midnight nijansi treba izdvojiti 425.000 kuna. Puno više od klasičnog hibrida, ali ne zaboravite kako ovakvi automobili oduševljavaju svojim potencijalom i dugim popisom opreme. No, ne zaboravite na ono najvažnije – RAV4 je uskoro dostupan i već je pretendent na državne poticaje. Matematika već bolje zvuči, već ovako na prvu, uz napamet odrađenu računicu…

 

Toyota RAV4 Plug-in hybrid 2.5 D-4S AWD

POGON
Izvedba: benzinski motor + elektromotori
Benzinski motor: 4 cilindra, u redu, 2487 ccm, 16 ventila DOHC, VVT-iE (usis), VVT-i (ispuh) – 136 kW/185 KS pri 6,000 o/min, 227 Nm pri 3,200 – 3,700 o/min
Elektromotori: Sinkroni motori s permanentnim magnetom (elektromotor na prednjoj osovini 179 KS/270 Nm, na stražnjoj 53 KS i 121 Nm)
Baterije: litij-ionska baterija, 18,1 kWh (96 ćelija)
Kompresijski omjer: 14,0: 1
Provrt x hod (mm x mm): 87,50 x 103,4
Mjenjač: kontinuirani automatski (CVT)
Sinergijska snaga: 225 kW / 306 KS
Pogon: na sve kotače

KAROSERIJA
Izvedba: kompaktni SUV, 5v, 5 sjedala
Gabariti: 4.595 x 1.855 x 1.685 mm
Osovinski razmak: 2690 mmCd: 0,31
Krug okretanja: 11,4 m
Masa/nosivost: 1.921 kg
Prtljažnik: 490(520) l / 1690 l
Spremnik: 55 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
Izlazni kut: 20,5 °
Ulazni kut: 17,5 °

PODVOZJE
Ovjes: McPherson, Multilink
Kočnice: samov. diskovi 328 mm, diskovi 315 mm
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/55 R19

PERFORMANSE

Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 6,0 s
Potrošnja (kombinirana): 6.5 / 6,2/ 5,9 l/100 km
Potrošnja (na testu): 5,8 l/100 km
CO2: 22-26 g/km

CIJENE
Testni model: 425.00 kn
Osnovni model: 229.900 kn (2.0 VVT-iE Comfrot, 2WD – 175 KS)

+ kvaliteta
+ potrošnja
+ sigurnost
+ vozački ugođaj
– infotainment
– iritantan zvuk obavijest za vezanje pojasom
– nema ‘follow me home’ opciju 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin