TEST RABLJENOG

Toyota Yaris (2005. – 2012.): najpouzdaniji auto niže klase, best-buy za 20.000 kn

Foto: Toyota

Toyota Yaris druge generacije ima kvalitetnu i izdržljivu izvedbu, a najisplativija je u osnovnoj benzinskoj verziji 1.0 VVT-i sa 69 KS, korektnih performansi te povoljne potrošnje i održavanja…

AS Kramar, vaša provjerena adresa za rabljena vozila

Toyota Yaris prve generacije, predstavljena 1999., osvojila je titulu “Europskog automobila 2000. godine”. Već od starta potvrdila je glas izvrsnog malog auta, premda je pouzdanost malo oslabila, nakon što je proizvodnja 2002. prebačena iz Japana u Francusku. Problemi su riješeni dolaskom modela druge generacije, koji je zadržala visoku kvalitetu i pouzdanost, a dobila solidniju limariju.

Da izvrsne statistike imaju utemeljenje, pokazuju i iskustva vlasnika. Toyota Yaris druge generacije bila je među najskupljima u nižoj klasi pa nije po prodaji bila u rangu konkurenata Volkswagen Polo, Opel Corsa, Ford Fiesta, Renault Clio, ali dobro upućeni će ruku u vatru staviti da je bolji i isplativiji izbor među 10+ godišnjacima niže klase (B-segmenta).

Najčešći, a i najisplativiji je model Toyota Yaris 1.0 VVT-i, s osnovnim 3-cilindarskim benzincem obujma 998 ccm i snage 69 KS. Premda je nekima trocilindraš anemičan, odnosno nedovoljno snažan za ozbiljniju vožnju, zapravo je prava mjera za auto niže klase. Jer, uz ubrzanje do stotke u 15,7 sekundi i najveću brzinu od 155 km/h teško je ne biti zadovoljan.

Treba se naviknuti na frktavi rad motora, a performanse su OK. No, važnije je da je motor besprijekoran i bez tipičnih mana. Zbog toga nije čudno da je i kod starijih modela sve kompaktno i čvrsto te da su u besprijekornom stanju i modeli s više od 200.000 km.

Takav primjerak smo analizirali i uočili da nema nikakvog zazora u volanu, mjenjaču i ostalim sklopovima, sjedala nisu deformirana, a vidljivih tragova trošenja nema ni na jednom sijelu. Motor ne pušta ni kapi ulja, što je često problem kod nekih konkurenata. Dobro je, a to treba provjeriti da motor odmah i spontano prima gas, a kod dodavanja gasa nema nikakvog dima iz ispušnog sustava.

Precizno i bez trzaja trebaju hvatati spojka i kočnica. Zbog male potrošnje i povoljnije cijene benzinac 1.0 VVT-i je povoljnija opcija, ali zbog varijatora faze ventila treba stalno koristiti potpuno sintetično ulje 5W-40.Statistike pouzdanosti, koje navodi njemački TÜV pokazuju izvrsne reference Toyote Yaris. Izraženijih problema ima jedino s nožnom kočnicom, a kod modela prve generacije s hrđanjem nosećih dijelova karoserije i pouzdanošću prednjeg ovjesa.

Dakle, u konkretnom slučaju problemi se mogu očekivati samo s nožnom kočnicom, a kod testnog modela sve je OK. Prednost ovog motora je što je jeftin za održavanje – koristi samo tri litre ulja i ima samo tri svjećice. A zbog dobrog glasa Toyota dobro održava vrijednost te se pri naknadnoj prodaji puno ne gubi. Dakle, ovo je jedan od preporučljivijih rabljenih modela niže klase.

Toyota Yaris druge generacije proizvodila se i s benzinskim motorom 1.3 s 87 KS te izvrsnim dizelašem 1.4 D-4D s 90 KS, obje su verzije isplative. Kod dizelaša, također izvrsnog, treba voditi računa da je na tržištu rabljenih nisu u tako dobrom stanju, pa je prije kupnje nužan temeljit pregled. No, da Toyota Yaris ima i problema, pokazuje sljedeći video:

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, 3-cilindarski, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila (lanac), 12V
Obujam: 998 ccm Provrt x hod: 71,0 x 84,0 mm
Snaga: 51 kW/69 KS pri 6000/min
Moment: 93 Nm pri 3600/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan MacPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi, ABS
Gume: 185/60 R 15
Karoserija: kombi-limuzina niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 375 x 169,5 x 153 cm
Međuosni razmak: 246 cm
Prtljažnik: 270/1085 L
Masa/nosivost: 1095/450 kg
Spremnik goriva: 42 l
Krug okretanja: 9,4 m
Najveća brzina: 155 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 15,7 s
Potrošnja: 5 do 7 l/100 km
Proizvodnja: 2005. – 2012.
Cijena: 15.000 do 25.000 kn

AS Kramar, vaša provjerena adresa za rabljena vozila

Autor