TESTIRALI SMO

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life, sa 122 KS i obiljem prostora omiljeni kombi ponovno je pokazao zašto je lider u klasi

Volkswagen Caddy sa provjerenim 2.0 TDI motorom stigao je na sedmodnevno druženje moderniji i odvažniji no ikad prije…

Prošle su 42 godine otkako je Volkswagen Caddy prve generacije ugledao svjetlo dana. Iz generacije u generaciju stizala su neka nova, moderna rješenja. Sada, u svojoj četvrtoj generaciji, ponovno je podigao ljestvicu u klasi koja se naziva baš po njemu. Krenimo redom; ovaj se višenamjenski Volkswagen temelji V.A.G. modularnoj poprečnoj platformi (MQB), koju koristi i Golf 8, što se itekako osjeti.

Prvenstveno, tu je širi trag kotača, duži međuosovinski razmak te nova stražnja osovina (lisnate opruge zamijenjene su polukrutom osovinom sa spiralnim oprugama i Panhard šipkom). Upravo te ‘modifikacije’ osigurale su Caddyu veću dinamiku i užitak u vožnji, no o tome ćemo nešto kasnije. Vanjski izgled kojeg od milja možemo nazvati i kockastim odraz je maksimiziranja unutarnjeg prostora, što je u ovom segmentu imperativ.

Upravo se forma karoserije održava i u brojkama; dužina iznosi 4500 mm, a širina (1855 mm) je gotovo pa ista kao i visina (1798 mm). Međuosni razmak iznosi 2755 mm. U prvom planu je nova prednja maska s halogenim prednjim svjetlima (uz doplatu od 7050 kuna mogu biti i LED svjetla) koja izgledaju minimalistički i trendovski. Iz profila, ništa se nije promijenilo, dok je straga Caddy dobio veća, vertikalna svjetla te veliki natpis kako bi bili baš svi sigurni o kojem je modelu riječ. Zanimljivo, kada se sjedne za upravljač, sjedi se punih 10 centimetara više no u Golfu.

Unutrašnjost, premda na prvu podsjeća na Golfa, ne dijeli istu kvalitetu materijala. Nema sumnje, sve je tu dobro učvršćeno i nema cvrčaka, no materijali su jednostavno spartanski. Doduše, vozač i putnici imaju na raspolaganju dovoljno pretinaca i polica, a iznad vjetrobranskog stakla postavljena je i polica, dok je svoje mjesto na armaturi pronašao i veći pretinac za odlaganje sitnica. Jedina zamjerka; nema gumirane površine koja bi mogla spriječiti ‘zveckanje’ prilikom odlaganja već spomenutih sitnica. Mjesto za upravljačem koji je podesiv po dubini i visini se vrlo lako zauzme, a sjedala, premda su široka i udobna, ipak nude nešto kraću sjedeću površinu. No, na dugim putovanjima mnogi će vozači cijeniti i mehaničku lumbalnu potporu za kralježnicu.

Ispred vozača se nalaze analogni instrumenti s digitalnim višenamjenskim zaslonom koji su itekako pregledni te sadržavaju sve relevantne informacije za vozača. Serijski, u opremi Life, Caddy stiže sa ekranom infotainmenta dijagonale 6,5 inča (16,51 cm). Upravo on objedinjuje kontrole audio sustava, ali i klimatizacije. Volkswagen filozofija interijera za novi Golf, ali i Caddy, je slijedeća; očistiti sve ‘suvišne’ prekidače kako bi se naglasio minimalizam interijera. U tom su naumu uspjeli, međutim, žrtvovala se funkcionalnost. Vozač sada mora upravljati kliznom kontrolom za podešavanje temperature ili ventilatora, a to je za vrijeme vožnje itekako izazovno. Preporučamo detaljnije upoznavanje sa sustavom prije vožnje. Također, ukoliko želite slušati glazbu sa USB prijenosnika, pripremite USB-C adapter.

Nikako ne treba zanemariti ni Caddyevu praktičnu stranu; bočna klizna vrata s jedne i s druge strane omogućavaju ulazak u drugi red sjedala, a mlađe će veseliti i preklopivi stolići iza vozačevog i suvozačevog sjedala. Tu su i izdašni džepovi u kliznim vratima, ali i dva USB-C punjača. Sjedala u drugom redu mogu se ukloniti individualno, a korak do potpuno teretnog prostora u ovoj konkretnoj inačici dijeli vas fiksna zaštitna mreža. Inače, prtljažnik je impresivan i broji 760 litara, što može posramiti svoju konkurenciju, a nudi i 12V punjač i kukice za vrećice na lijevoj strani te poveći pretinac za stvari na desnoj strani.

Caddy je na sedmodnevno druženje stigao sa dobro poznatim 2.0 TDI motorom koji broji 122 KS i 320 Nm okretnog momenta dostupnog već na 1600 okretaja, a uparen je sa odličnim šesterostupanjskim mjenjačem zbog kojeg do ‘stotke’ stiže za 10,5 sekundi. Zahvaljujući ovom motoru, Caddy lijepo povuče, čak i pri brzinama iznad 100 km/h. Dojma smo da je, kao što to obično biva kod Volkswagen grupacije, motor raspolaže sa više snage no što je ona deklarirana. Također, treba naglasiti kako je ovaj dizelski motor  postao još čišći – zahvaljujući dvostrukom ubrizgavanju AdBlue tekućine putem dva SCR katalizatora. Međutim, to košta više uree, zbog čega je spremnik AdBlue 15 litara, dok spremnik za dizel broji 50 litara što je za 10 litara manje nego u prethodnom modelu. Premda su omjeri u mjenjaču dugački, njime se barata se lako i precizno. Što se potrošnje tiče, ona se kreće između 5,7 do 6,2 litre, što je i dalje prihvatljiva brojka. Zvučna izolacija je na solidnoj razini, dok se jače fijukanje vjetra oko preglednih retrovizora čuje tek iznad 140 km/h. Za pohvalu je i Auto Hold funkcija koja drži vozilo u mirovanju na semaforu.

U vožnji, poglavito na autocesti, Caddy je podložan bočnim udarima vjetra. Međutim, tu je do izražaja došao i podulji popis sigurnosne opreme koji uključuje Front Assist (kočenje u nuždi) te Lane Keep Assist, sustav koji zadržava vozilo unutar trake. Međutim, u gradu je okretan i miran, spreman za sve vozačeve potrebe. Uvelike je od pomoći i doplaćeni sustav parking senzora (sprijeda i straga, doplata vrijedna 3821 kn), a premda ostakljenih površina ima dovoljno, dobro bi došla i parking kamera. Osim toga, tu je i glatki, precizni servo upravljač, koji je dobio električnu potporu i tako omogućava ugradnju već spomenutih sustava asistencije. Kočnice odlično hvataju i mogu se dobro dozirati, a priču o odličnoj udobnosti potvrđuju preinake na ovjesu, ali i mesnati kotači dimenzija 205/60 R16.

Sve u svemu, Caddy je u četvrtoj generaciji ponovno pokazao zašto će biti najtraženiji u svojoj klasi. Testirana inačica 2.0 TDI Life N1 koja ima fiksnu pregradu od čeličnih cijevi i pletene žice dobrodošla je zbog činjenice kako se može odbiti pretporez prilikom kupovine, a i s njom Caddy i dalje raspolaže s impresivnom razinom prostora i komfora. Za testirani model treba izbrojati točno 196.030 kn , bez PDV-a. Kada se PDV pribroji, cijena iznosi 245.038 kn. Međutim, homologacijom sa M1 na N1 štedi se gotovo 50 tisuća kuna, a kompenzacija je odricanje mogućnosti prijevoza dužih predmeta…

Autor: Juraj Kamber Grahovac

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life

TEHNIČKI PODACI

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 95,5 x 81,0 mm
Snaga: 90 KW/122 KS pri 2750 – 4400 o/min
Moment: 320 Nm pri 1600 – 2500 o/min
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, kombi, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4500 x 1858 x 1819 mm
Međ. razmak: 2755 mm
Cd: 0,30
Masa: 1473 kg
Spremnik: 50 l
Krug okretanja: 11,1 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: Panhardova šipka, spiralne opruge
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/60 R 16

PERFORMANSE
Brzina: 184 km/h
0-100 km/h: 10,5 s
Potrošnja (EU): 6,0/4,5/4,1 l/100 km
Na testu: 6,1 l/100 km
CO2: 119 g/km

CIJENA
Testni primjerak:
245.038 kuna (Cijena bez PDV-a: 196.030 kuna)
Osnovni primjerak: 195.774 kuna

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin