Audi A3 Sportback 35 TFSI, BMW 118i, Kia Ceed 1.5 T-GDI, Mercedes-Benz A200, Peugeot 308
PureTech 130, Seat Leon 1.5 TSI, Volkswagen Golf 1.5 TSI
Izvor: Autozeitung.de
POREDAK
Volkswagen Golf 1.5 TSI … 3123
Kia Ceed 1.5 T-GDI … 3046
Seat Leon 1.5 TSI … 3029
Audi A3 Sportback 35 TFSI … 3020
BMW 118i … 3004
Mercedes-Benz A200 … 2995
Peugeot 308 PureTech 130 … 2956
KOMENTAR – Markus Schönfeld, Autozeitung.de
Rijetko je da u usporednom testu od sedam protivnika niti jedan testni kandidat ne pokaže uočljivu slabost. I ovdje se ne radi o neprocjenjivoj luksuznoj klasi, već o pristupačnim kompaktnim automobilima. Volkswagen Golf, koji ovdje očito pobjeđuje, ostaje na vrhu ove klase. Kompakt iz Wolfsburga više nije jeftin, stoji nešto manje od 30.000 eura (150 KS), ali svakome tko ga posjeduje više neće trebati nikakav drugi automobil za svakodnevna, obiteljska ili blagdanska putovanja. Prostor, oprema i udobnost su odlični.
Volkswagen Golf 1.5 TSI s ručnim mjenjačem čak i savladava sportski tempo do savršenstva. Začudo, Kia Ceed se u ovom usporednom testu popela na drugo mjesto. Premda je po temeljnim svojstvima tek na šestom mjestu, povoljna cijena (od 24.190 eura) i sedmogodišnje jamstvo dižu ga na ukupno drugo. Jako nam se sviđa korejska pogon, jer ovaj 1,5-litreni četverocilindraš nije samo štedljiv, već i moćan.
Seat Leon je jednako brz, dolazi na treće mjesto na postolju. Blagoslovljeni vrlinama sličnim Golfu, sa Španjolcem morate napraviti samo male kompromise u pogledu kvalitete materijala. Kad je u pitanju vrijednost za novac, ima najjače argumente nakon Kije.
Očekivano, Audi u tom pogledu može postići samo nekoliko bodova. Ali Audi A3 nije nedostupan. A što se tiče udobnosti vožnje, rijetko tko može držati svijeću. U interijeru se ipak mogao očekivati plemenitiji dojam. Četvrto mjesto za premium kompakt iz Ingolstadta. BMW 118i nudi kvalitetniji interijer. Vozilo sa sjedištem u Münchenu odiše tipičnim osjećajem marke u cijelom, ali sa sportskim sastojcima iz M asortimana (šasija, upravljač, sjedala) dosljedno se usredotočuje na dinamiku. Čvrsti dizajn BMW-a Serije 1 ne bi se trebao svidjeti svima.
No, kad je u pitanju dinamika vožnje, BMW je uvijek u vrhu. Što se tiče cijene, ipak je jedno od najskupljih – 5. mjesto. Kupci modela Mercedes-Benz A 200 moraju kopati duboko u džep. Stuttgarter nestrpljivo prelazi 40.000 eura u opremi relevantnoj za testiranje. Zauzvrat dobivate vrlo snažan pogon, dobru dinamiku vožnje i opsežnu sigurnosnu opremu: šesto mjesto za Mercedes A-klasu. Peugeot 308 slijeće na sedmo i posljednje mjesto, prvenstveno pati od malog nedostatka performansi. Novo izdanje francuskog aduta i dalje je šik, prostrano i udobno.