Volkswagen Golf 8 pobijedio Audi A3, BMW Serije 1 i Mercedes-Benz A-klasu. Jeste li sumnjali?

Audi A3 Sportback 35 TDI, BMW 118d, Mercedes-Benz A 200 d i  Volkswagen Golf 2.0 TDI, svi sa 150 KS i automatskim mjenjačem, u usporednom testu Autozeitung.de prošli su očekivano…

Golf uvjerljivo prvi, premda ne bismo ruku u vatru stavili da je to objektivno. Uspoređene su tržišno najzanimljivije opcije s dvolitreni, turbodizelašima sa 150 KS. Zanimljivo, najveći okretni moment im 2.0 TDI, koji se ugrađuje u A3 i Golf- 360 Nm, Serija 1 raspolaže s 350 Nm, a A-klasa sa ‘samo’ 320 Nm.

Prijenos snage na prednje kotače je automatski kod svih, Serija 1 ima jedina napredni klasični (ZF), dakle s hidrodinamičkim pretvaračem momenta i osam stupnjeva. Ostali imaju automatizirani s dvije spojke, A-klasa s osam stupnjeva, a A3 i Golf sa sedam.

Osjetne razlike u masi, koja pokazuje i razinu izvedbe (solidnost, opremljenost) ali i utječe na sigurnost (teži je sigurniji). A-klasa na vagu donosi 1540 kg, Serija 1521 kg, A3 1498 kg, a Golf 1450 kg. Iz toga proizlaze pomalo nelogični rezultati ubrzavanja.

Svi imaju jednaku snagu, a A-klasa, koja ima najmanji okretni moment, a najveću masu, do stotke ubrzava za 7,6 s, a do 150 za 16,8 s. Drugi je BMW – 8,3 s/18,8 s, treći Golf 8,4 s, 18,0 s, a četvrti A3 sa 8,6/18,6 s. Najbrži je A4 (224 km/h), slijede Golf (223 km/h), A-klasa (220 km/h) i Serija 1 (216 km/h).

Najbolje koči BMW – zaustavni put pri 100 km/h iznosi 34,0 m (hladno) i 33,1 m (toplo), drugi je Golf – 34,6/34,6, treći A-klasa – 35,3/34,7, četvrti A3 – 35,4/35,0.

Na testu je najmanje trošio Golf – 4,9 l/100 km, slijede A3 – 5,3, A-klasa – 5,6 i Serija 1 – 6,1 l/100 km.

Zanimljivo, neočekivano, najjeftiniji (osnovna cijena) je BMW (32.600 eura), slijedi Volkswagen (32.790 eura), Audi (34.900 eura), a najskuplji je, očekivano, Mercedes-Benz (34.064 eura).

Evo kako su ocjenjivali novinari Autozeitung.de. Gol je najbolji u kategorijama Karoserija, Vozni komfor i Motor/mjenjač. Jedino u kategoriji Vozna dinamika pobjeđuje Serija 1. U među-zbiru tzv. vlastitih svojstava Golf je uvjerljivo prvi (2715), druga je Serija 1 (2667), treći A3 (2659), a četvrta (!) A-klasa (2608).

Golf je pobjednik i u kategoriji Troškovi/ekologija, pa je konačni rezultat: Golf (3110), A3 i Serija 1 (3045) i uvjerljivo posljednja (uh…) A-klasa (2977).

Evo što zaključuje Elmar Siepen (Autozeitung.de):

Novim Audijem A3 Sportback 2.0 TDI, tvrtka iz Ingolstadta nesumnjivo je napravila dobar posao. Solidnom izradom, vrlo dobrom udobnošću i najboljom ergonomijom skupio je dosta bodova. Ali, u dinamici vožnje, neočekivano zakazuje na usporednom testu. Kočni put, prianjanje i tendencija podupravljanja koštali su ga važnih bodova.

Tako se morao zadovoljiti drugim mjestom, kojeg dijeli s BMW-om Serije 1. Adut iz Münchena impresionira najsofisticiranijim motorom, najboljim prijenosom snage, izvrsnim kočnicama, a također nadmašuje rivale u slalomu i upravljivosti. Ali gubi bodove u troškovima.

Tu i Mercedes A-klase gubi važne bodove kao i zbog najmanje prostrane karoserije. Zbog toga je tek na četvrtom mjestu. To ostavlja tek četvrto mjesto. Gotovo dosadno: VW Golf pobjeđuje na usporednom testu. Usprkos najkompliciranijem digitalnom kokpitu, pruža izvrsnu ravnotežu.

Izvor: Autozeitung.de


Komentari

loading...