Volkswagen Golf 8 u prvom usporednom testu pomeo konkurenciju, Hyundai i30 u zlatnoj sredini, Opel Astra uvjerljivo posljednja

Autozeitung.de je usporedio benzinske kompakte BMW 118i, Hyundai i30 1.4 T-GDI, Mercedes-Benz A200, Opel Astra 1.4 DI Turbo i Volkswagen Golf 1.5 eTSI…

Jeste li sumnjali? Pobjednik u prvom usporednom testu, nakon dolaska novog ‘kralja kompakata’, naravno je Volkswagen Golf 8. Drugi je BMW 318i, treći Hyundai i30, četvrti (!) Mercedes-Benz A200, a posljednja Opel Astra 1.4.

Trendovski uspoređene su turbobenzinske verzije, premda bi iz našeg kuta bilo zanimljivije da su turbodizelske. Krenimo (abecednim) redom:

Novi BMW Serije 1 oduševio je nastupom, tako da mu ovaj poraz neće dobro dići. BMW 318i je upregnut 3-cilindrašem, koji iz 1499 ccm razvija 140 KS i 220 Nm. Snagu na prednje kotače prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Do 100 km/h ubrzava za 8,4 s, do 150 km/h za 19,2 s, može potegnuti 213 km/h, a na testu je deklarirani WLTP prosjek potrošnje goriva povećao s 6,2 na 7,6 litara.

Hyundai i30 1.4 T-GDI iz 1353 ccm razvija 140 KS i 242 Nm. Snagu na prednje kotače prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Performanse su 8,7 s, 19,2 s, 210 km/h a testna potrošnja 7,5 litara (WLTP 6,4).

Mercedes-Benz A200 se pokreće 4-cilindarskim turbobenzincem s 1332 ccm, razvijenim u suradnji s Renaultom, sa 163 KS i 250 Nm, preko 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, te postiže 8,3, 17,6, 225 km/h, a troši 7,4 l (WLTP 6,1).

Opel Astra 1.4 DI Turbo iz 1342 ccm razvija 145 KS i 236 Nm, ima CVT automatski mjenjač te postiže 8,9 s, 20,2 s, 210 km/h, a troši 7,0 l (WLTP 6,0).

Volkswagen Golf 1.5 eTSI, sa sustavom isključivanja dva od četiri cilindra pri manjem opterećenju, s 1498 ccm, 150 KS, 250 Nm i mjenjačem DSG 7 do stotke ubrzava za 8,6 s, do 150 km/h za 18,1 s i postiže 224 km/h. Na testu je trošio 6,2 litre, dakle uvjerljivo najmanje (WLTP 5,7).

Važno je naglasiti kako najveću realnu (izmjerenu), masu ima Mercedes-Benz A200 (1440 kg), slijede BMW 118i (1417 kg), Hyundai i30 (1380 kg), Volkswagen Golf 8 (1365 kg) i Opel Astra (1335 kg).

Najbolje koči Opel Astra: zaustavni put pri 100 km/h iznosi 34,4 m (hladno) i 33,7 m (vruće), potom su Hyundai i30 – 34,7/34,3 m, BMW 118i – 35,4, 34,6, Mercedes-Benz – 35,4, 35,1 i Volkswagen Golf – 35,6, 35,2 m.

Razlike, u ovom važnom odmjeravanju su ‘unutar statističke pogreške’, pa se posljednje mjesto Golfu, očito, moglo oprostiti.

A ovo je zaključno mišljenje, koje potpisuje Martin Urbanke (Autozeitung.de)

Nakon prvog kruga jedno je sigurno: VW Golf 1.5 eTSI ACT OPF donosi jasnu prevagu u klasi. U usporednom testu samouvjereno pobjeđuje BMW-a Serije 1, Hyundaija i30, Mercedesa A klase i Opela Astre. Suvremeni koncept i razmjerno dug zaustavni put nisu bili preporuka, ali najniža potrošnja, udobnost vožnje i sigurnosna tehnologija su prvoklasni.

Na drugom je mjestu BMW 118i koji i dalje oduševljava dinamičnim upravljanjem i užitkom u vožnji čak i nakon prelaska na prednji pogon. Činjenica da napokon nudi više prostora čini ga sve boljim. Uravnoteženost najvažnijih svojstava daje Hyundaiju i30 1.4 T-GDI mjesto na postolju, premda mu N Line paket opreme smanjuje udobnost.

Mercedes A 200 je drukčiji, usprkos uvjerljivosti je zbog ograničenog komfora na trećem, a visokih troškova u cijene, na četvrtom mjestu. Opel Astra 1.4 DI Turbo je ekonomična i cijenom povoljna, ali već zastarjelo i pokazuje slabosti u komforu. Ali oduševljava najkraćim zaustavnim putem.

Izvor: Autozeitung.de

Autoportal No.1


Komentari

loading...