TEST

Volkswagen ID.4: prvi električni SUV iz Wolfsburga pokazao adute na testu

Volkswagen ID.4, električni pandan SUV-a Tiguan, gabarita 458 x 185 x 161 cm, s prtljažnikom obujma 543 do 1575 litara, učinkovitost temelji na litij-ionskoj bateriji kapaciteta 77 kWh i koeficijentom otpora zraka 0,28. Volkswagen ID.4: električni SUV s 204 KS dobro grabi (8,5 s, 160 km/h) i doseže u najpovoljnijim uvjetima do 520 km

Koncern iz Wolfsburga nastavlja električnu ofenzivu, koja se temelji na MEB platformi (Modularer E-Antriebs-Baukasten). Koncept je pametno osmišljen na tri temelja. Prvi je struktura karoserije s dominantnim udjelom čelika visoke čvrstoće (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS), što omogućava postojanost i sigurnost karoserije uz manju masu.

Drugi je smanjenje otpora vožnje, smanjenim koeficijenta otpora zraka na 0,28 (Volkswagen Tiguan ima 0,32) i optimiziranim ležajevima kotača. Treći je modularni koncept, koji u osnovnoj konfiguraciji ima jedan elektromotor snage 148 KS (109 kW) i stražnji pogon, a u najsnažnijoj dva elektromotora (jedan za pogon prednjih, drugi za stražnje) ukupne snage 306 KS (225 kW).

Volkswagen ID.4 posve je odvažnog dizajna i zapravo jako atraktivan model

To je u osnovi isti koncept kao u već uvedenom Volkswagen ID.3, jer se veća instalirana električna snaga ne plaća povećanjem otpora kod malog opterećenja. Volkswagen ID.4 je danas krenuo u prodaju sa srednjom razinom snage 204 KS (150 kW) i 320 Nm već od nula okretaja, pa mu mjenjač nije potreban.

Baš taj detalj osvaja. Jednostavnost je druga riječ koja opisuje ID modele. Nakon što smo se upoznali s principom korištenja Volkswagen ID.3, istu priču smo ponovili i s testiranim ID.4. Već znatno veći i kao ozbiljna pojava sa svojih 4584 mm duljine i 20 colnim kotačima, ovaj Volkswagen ostavlja dojam. Posebno fascinira sa svojom razinom udobnosti, pogotovo kad skrenete negdje izvan asfalta.

S međuosim razmakom od 2771 mm, Volkswagen ID.4 može se pohvaliti sa zavidnom količinom prostora u drugom redu sjedala

Dovoljno je sjesti u automobil, stisnuti kočnicu i vozilo je već spremno za vožnju. Naravno, nakon što okrenete mjenjač iza volana u D. Mnogima baš taj detalj i položaj smeta, nama se baš suprotno, jako dopada. Hvalimo posebno, profilirana sjedala, koja zaslužuju i više od samog spomena. Nakon odrađenog putovanja, kojim smo obišli našu prekrasnu i ravnu Slavoniju, u gotovo četiri sata koliko smo putovali, nitko od putnika nije se požalio na ukočenost. Zbilja su “detalj” koji ćemo pamtiti kada je ID.4 u pitanju.

Kako u praksi izgleda doseg i potencijal modela Volkswagen ID.4? Naša vožnja koja je kao krajnju točku imala obližnje Valpovo, pored Osijeka, odvijala se starom cestom. S gotovo punom baterijom (93%, 390 km), krenuli smo na istok Hrvatske. Kako smo prošli? Odlično. Volkswagen ID.4 je odradio vožnju od 285 km, tako da je od dosega ostalo još 132 km. Više nego pošteno i ono najvažnije, bilo je to jako ugodno putovanje. Prvi put, bez ikakve glavobolje. Na koncu, punjenje smo odradili u centru Osijeka, koje je nakon 1:20 h odrađeno. Spojili smo se s tek 21%.

Volkswagen ID.4 je težak model, kao i dobar dio električnih modela. Konkretno, ovaj Nijemac teži 2.050 kg. Takve brojeke znače relativno solidnu dinamičnost – do stotke ubrzava za 8,5 sekundi, a najveća je brzina elektronički ograničena na 160 km/h.

Moć električnog pogona vidi se po činjenici da dobar turbodizelaš okretni moment od 310 Nm razvija pri 1700-1800/min i znatno je ‘žešći’ od benzinca, a elektromotor taj moment razvija već od nula okretaja

 

 

Cijena? Eh, to je ‘mali’ problem – testni model stoji 468.170 kn.

 

 

 

Foto: Autoportal.hr

POGON
Motor: elektromotor
Snaga: 204 KS
Moment: 310 Nm
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Kapacitet baterije: 77 kWh
Pogon: stražnji
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: D-segment, SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.584 / 1.852 / 1.631 mm
Međuosni razmak: 2.771 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,2 m
Masa/nosivost: 2049 kg / do 611 kg
Prtljažnik: 543 – 1.575 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson / multi-link
Kočnice: samov. diskovi (330 mm) / bubanj
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: prednje 235/55 R 19 / stražnje 255/50 R 19

PERFORMANSE
Brzina: 160 km/h
0-100 km/h: 8,5 s
Doseg: 420 km (postignuto na testu)
Potrošnja na testu: 19.7 kWh/100 km
CO2: 0 g/km

CIJENA
Osnovni model: 280.832 kuna
Testni model: 344.938 kuna