TESTIRALI SMO

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG R-Line, mali Golf u velikom osvježenju po uzoru na ID. obitelj

Nijemci su s redizajnom donijeli značajne promjene. Osvježenje ovaj put nije tek ‘mazanje očiju’, već je Polo krenuo putem veće braće. Volkswagen je podario gradskom igraču digitalni potpis u interijeru, a pogledom na vanjsku liniju najviše dominiraju IQ.Light matrix LED svjetla. Provjerili smo kako sve djeluje u praki i kako surađuje 1.0 TSI sklop u pratnji 7-brzinskog DSG mjenjača…

B-segment više nije alternativa, u očima kupaca. Ova kategorija vozila značajno je napredovala i dovoljno narasla, da je ljudi vide kao svojevrsnu kompaktnu varijantu. Istina, u ovom raspletu, puno toga je rezultat i značajnog rasta cijena vozila. Inače, ovo bi i dalje onda bila idealna solucija za drugo vozilo pred kućom…

Forma je ista, ali detalji su bitno drugačiji…

Zahvaljujući dodatnim centimetrima, gradska klasa postala je svakodnevno puno upotrebljivija, a to nam je najbolje dokazao i novi, osvježeni Polo. Njegov napredak, možda je ipak u pogledu tehnološke sofisticiranosti – i sigurnosti. Ali vrlinama ovdje nije kraj. Ne brinite, ni minuse nismo zaboravili.

Testni primjerak predstavio nam se u atraktivnom R-Line paketu, u Vibrant violet ljubičastoj boji (3.243 kn doplata) karoserije. Time je ova priča u startu značajno atraktivnija. No, nekako sumnjamo da ćemo ih viđati često u ovom paketu opreme, ponajviše zbog cijene doplate. Šteta.

‘Facelift’ izvedbe kod Volkswagena nisu nikada donosile neke drakonske i velike promjene, ali u slučaju s Polom to više nije slučaj. Novi Polo je poput većeg Golfa i Arteona u prednjoj maski dobio spojenu LED traku sve do središnjeg znaka. Nekima se ova ideja iz Wolfsburga ne sviđa, nekima je ‘cool’, ali činjencia je da su modeli s ‘VW’ oznakom postali prepoznatljivi i već imaju svoj – trademark. Napominjemo, kako IQ.Light LED svjetla nisu u serijskoj opremi, već ona u doprinose s dodatnih 7.298 kuna na ukupnu cijenu. Stražnji dio dobio je puno veća ‘split’ svjetla. No, vanjske razlike ostavljamo vama na uvid i idemo za upravljač…

Digital Cockpit Pro2 i Discover Pro multimedija uz novi upravljač, najveća su novost u facelift varijanti…

Digitalno doba stiglo je i u Polo. Poznata forma interijera, sad je nešto uvjerljivija. Ipak, i dalje je to B-segment i dalje je plastika glavni materijal u ‘izgradnji’, ali to ne kvari dojam. Ponovno je Volkswagen sve to napravio profinjeno, ozbiljno.

Virtualni kokpit, službenog naziva ‘Digital Cockpit Pro2‘ veličine 26,04 cm (10,25″) i navigacijski sustav “Discover Pro” definitvno izazivaju najviše pozornosti. Isto tako, čudno je u 2022. godini doživjeti da vozilo palite na ključ. Koliko god možda mi čudni zvučali, novi automobili danas takve stvari imaju pod normalno. Pogotovo modeli koji se hvale naprednošću i svojim zaigranim, urbanim duhom. No, vratimo se na multimediju. I dok virutalni kokpit od nas ima plus, jer je napravljen profinjeno, ne pretjerano napadnim bojama. Nije zatrpan informacijama i možete si točno odrediti koji parametar želite istaknuti, da vam bude uvijek vidljiv. Multimedija od 9,2″radi fluidno, ali nekako nam nije uvjerljiva. U trenucima kao da se na sekundu zna “izgubiti”. Povezivanje telefona zato radi perfektno i ljubitelji Android auto i Apple Car funkcija će biti na svome.

U pogledu prostranosti, Polo je definitivno među modelima koji nude najviše prostora. Kako naprijed, a tako i nazad. Naravno, uz obazrive suputnike u prvom redu, svi mogu uživati u dovoljnoj razini prostora. Prtljažnik je na brojci od 321 litre obujma (1125 ukupno, s polaganjem sjedala).

Prtljažnik raste kako i Polo raste, a mali model sad je na kapacitetu od 321 litre…

Polo kao veliki adut ističe i sigurnost. Velika novost je središnji zračni jastuk uz standardne zračne jastuke. Mogu pružiti zaštitu od sudaranja vozača i suvozača. Osim toga, on ima serijski ugrađena dva dodatna zračna jastuka za glavu koja se u slučaju nužde iz krovne obloge napuhuju poput zavjesa i tako pokrivaju sve bočne dijelove stakala od prednje do stražnje strane uključujući B stup. Time su svi putnici u vozilu dobro zaštićeni – i oni na stražnjim sjedalima.

Što još možemo istaknut? Da, korištenje klasičnih USB punjača i ‘stickova’ zaboravite, Nijemci zadnje dvije godine u prvi plan guraju USB-C portove. Isto tako, voljeli bi da je dio s ručnom klimom uz poneki finiji detalj začinjen, čitajte ukrašen.

Za Polo volimo reći kako je model koji stalno napreduje. To je istina, samo u pogonskom smislu ostaje punopravni član svojeg segmenta. Testni primjerak donio nam je snažniju verziju 1.0 TSI motora. Tri cilindra fino zvuče, a 110 KS donose zavidne performane. U potrošačkom smislu, očekujte brojke od 6,5 do 8 litara potrošnje u ovoj kombinaciji.

Ubrzanje, međuubrzanje, jako zadovoljavajuće. Nešto više od 10 sekundi do 100 km/h. A dobar tempo prati hvaljeni DSG mjenjač. Pozitivnu kritiku zaslužuje i mjenjač i njegovo računalo koje dobro poznaje značenje S i D programa. No, kada sve zbrojimo, nakako bi ipak uzeli ručni mjenjač kada bi sjeli pred prodajnog savjetnika u salonu.

Isporuka snage je linearna, što savršeno odgovara karakteru vozila. Adaptivni tempomat u pratnji IQ.Drive travel assista aktivira se na upravljaču, a ne na ručici iza upravljača, kao što je to dugi niz godina bio običaj kod mnogih modela marke i modelima iz koncerna.

Novi Polo serijski dolazi s potporom zadržavanja vozila na voznom traku “Lane Assist”. Također, dio opreme je i potpora kočenja u nuždi “Front Assist” koja prepoznaje pješake i vozila te u slučaju nužde automatski koči kako bi smanjila težinu sudara ili u idealnom slučaju spriječila sudar.

Zaključak, presloženi Polo ponovno je potvrdio visoka očekivanja i velike hvalospjeve od svojih autora iz Wolfsburga. Ostaje jedino žal, što će se tek rijetki odlučiti baš na ovakav tip opreme. R-Line baš ostavlja dojam. Kao i cijena za konkretni primjerak, koji stoji 218.038 kuna. No, dojam popravlja ipak cjenik koji otkriva kako ovaj model može biti dostupan s iznosom od 136.675 kuna…

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., 12V, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 81 kW (110 KS) pri 5.500/min
Moment: 200 Nm pri 2.000 – 3.000/min
Mjenjač: automatski (DSG), 7 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: gradski B-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti:  4.074 / 1,751 / 1.451 mm
Međuosni razmak: 2552 mm
Krug okretanja: 10,4 m
Masa/nosivost: 1.132 kg
Prtljažnik: 321 – 1.125 l
Spremnik: 40 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: samov. diskovi / diskovi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/45 R17

PERFORMANSE
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 10,4 s
Potrošnja (EU): 5,4/4,3/4,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,8 l
CO2: 124 g/km

CIJENE
Testni model: 218.038 kuna
Osnovni benzinski model:  136.675 kn