Volkswagen Tiguan Allspace znači više kvadrata. Popularni model donosi najbolje značajke prostranog SUV vozila za do sedam putnika, posebno atraktivan dizajn začinjen R-Line paketom i provjerene pogonske izvedbe…
Tiguan nije potrebno puno predstavljati. Još jedna je to izrazito uspješna SUV priča, koju je Volkswagen savršeno pogodio. Dosadašnje dvije generacije ostavile su dubok trag, a sigurno neće biti iznimka i nedavno predstavljena treće generacija, a koja se očekuje u salonima na proljeće.
Testirani Volkswagen Tiguan stigao nam je u Allspace izvedbi. To je duža varijanta modela, koja je na europskom tržištu bila dostupna niz godina (točnije 2017.), a kod nas se pojavila ovo proljeće. Domaći zastupnik je procijenio kako je ovo najbolje vrijeme za pojavu produljene verzije, jer je osvježeni Tiguan tako pojačao ponudu grupe koja je u tom pravcu prilično dobro prolazila s modelima – Škoda Kodiaq i Seat Tarraco.
Niste još imali prilike vidjeti Tiguan Allspace, zar je toliko veći? Stvarno je, kada u duljinu dobijete 22 cm, onda pričamo o ozbiljnom ‘komadu automobila’. Ozbiljan nastup pojačala je i prisutnost R-Line paketa. Baš to je krasilo i testirani Tiguan Allspace. Možemo samo reći kako takav vizualni dekor ovaj model gura zasigurno u red najatraktivnijih SUV modela u klasi. Pogotovo tu mislimo na atraktivne 20″ kotače (555 eura u doplati), te puno naglašenijeg izgleda branike i uz – IQ.LIGHT LED Matrix glavna svjetla.
Takav vanjski nastup, nastavlja se i pri ulasku unutar vozila. Sviđa nam se što Volkswagen voli slovo R, pa na suptilne načine lijepo podsjeća u kakvoj izvedbi sjedite. Od volana, sjedala, sve je lijepo u domeni atraktivnog R-Line detalja. Obilje prostora posebno je naglašeno s prisutnošću panoramskog krova.
Značajno veći Tiguan od standardnog najbolje vlastite talente pokazuje kad sjednete na stražnju klupu, odnosno drugi red sjedala. A prema potrebi i treći red (u doplati 853,75 €) pružiti će dovoljno komocije. Kada je treći red sjedala položen, onda vlasnik vozila može očekivati i prtljažni prostor od velikih, jako velikih 760 litara obujma! Dakle, ovdje se funkcionalnost piše velikim slovima, kao i sigurnost uz IQ. Drive Travel Assist opcije.
Ono što volimo vidjeti kod njemačkih automobila je ta čista i kvalitetna izrada unutrašnjosti. Sve nekako izgleda ozbiljno i jako privlačno, s lijepo ukomponiranom multimedijom. Discover Pro (1962.50 eura) donosi izrazito pregledne informacije na 9.2″ zaslonu, a tu je i virtualni, 10,25″ Digital Cockpit Pro koji se odlično nadopunjuje. Testni model ponudio nam je i Air Care Climatronic 3-zonski automatski klima-uređaj.
Ljubitelji novog doba, sigurno će kliknuti i na opciju glasovnog biranja. Taj dodatak vrijedan 250 eura nudi online glasovne naredbe, pristup streaming servisima, individualizaciju zasnovanu na tehnologiji u oblaku te bežičnu upotrebu aplikacija putem App-Connect Wireless za Apple CarPlay i Android Auto.
Iako Volkswagen ne krije sklonost i usmjerenost digitalnom dobu, to ni malo nije ugušilo doživljaj vožnje. Lijep vozački ambijent bolji je još kad osjetite ugodu koju pruža povišeni osjećaj sjedenja na udobnim ‘ergoActive’ sjedalima. Nakon što pronađete idealnu vozačku poziciju i prebacite automatski mjenjač na ‘D’, nakon par stotina metara vožnje već ćete imati osjećaj kao da ovaj model posjedujete godinama. Jedino u cijeloj priči osjećaj neravnih prometnica više osjetite zbog velikih kotača (255/40 R20), ali takve stvari su uvijek cijena stila i izgleda.
Testirani Tiguan Allspace vozio je u pratnji 2.0 TDI motora od 150 KS i 7-brzinskog DSG automatika. U praksi je to dovoljno za sve oblike korištenja? Apsolutno da. Čak i kad smo odradili dulje putovanje, s četiri odrasle osobe i poprilično puno prtljage, Tiguan je doslovno krstario prometnicama. A cijela priča je na kraju pokazala, kako vozač može uživati u solidnom potencijalu dizelaša, od ubrzanja i međuubrzanja, do potrošačkog dijela (od 5 na otvorenoj, do 6 litara na autocesti uz pristojnu brzinu vožnje).
U gradskim uvjetima, kada u udarnim terminima vodimo borbu s gužvama, potrošnja se kretala od 7,3 do 8 litara. Sve skupa gledano, čovjeka se zapita zašto se komplicira toliko s automobilima i ubacivanjima silnih elektromotora i baterija…
Vrijedi naglasiti za kraj, kako kupci mogu birati između tri motora, prednjeg ili pogona na sve kotače te tri paketa opreme: Life, Elegance i R-Line. Početna cijena modela Tiguan Allspace (1.5 TSI, 110 kW/150 KS, 6-stupanjski ručni mjenjač) je 34.892 eura. Testirani 2.0 TDI DSG u R-Line paketu s mnoštvo dodatne opreme je znatno skuplji, a pričamo o iznosu od 57.493 eura. Puno previše? Možda, ali s obzirom na sve što ovaj model donosi, ovo je igrač za duge staze u svakom pogledu. Čak i kad znamo da dolazi novi model, više naklonjen dizajnom ID. obitelji. Zato – palac gore od nas!
POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V, DTSA, DTSB
Obujam: 1.968 ccm
Provrt x hod: 81 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 3.000-4.200/min
Moment: 360 Nm pri 1.600-2.750/min
Mjenjač: DSG, 7-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.728 x 1.839 x 1.666 mm
Međ. razmak: 2.789 mm
Masa: 1.769 kg
Prtljažnik: 760 – 1.920 l
Spremnik: 58 l
Krug okretanja: 10,5 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: Multi-link independent
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi (288 / 253 mm)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/40 R20
PERFORMANSE
Brzina: 199 km/h
0-100 km/h: 9,8 s
Na testu: 6,2 l/100 km
CO2: 119 g/km
CIJENA
Testni model: 57.493 eura
Početni benzinski model: 1.5 TSI Life (34.892 eura / 262.897 kuna)
Početni dizelski model: 2.0 TDI Life (39.290 eura / 296.032 kuna)