Vozili smo: Renault Zoe – osvježenje u električnom duhu, za još više dosega i manju cijenu

Električni hit druge generacije, nudi doseg od 395 km, a uz odobrene poticaje može biti vaš već za 147.900 kn. Ovo ima smisla, u svakom pogledu…

Renault sve više korača u budućnost, ne čeka da ona njemu dođe. Zelena, električna mobilnost kuca i na naša vrata. Francuzi su nam tako ponudili i drugu generaciju hit-modela Zoe, na neki način doživljenog od prvog dana kao električni Clio, kojeg smo danas vozili u Zagrebu, pa sve do Gline.

Razigranog, a opet ozbiljnog nastupa, hatchback niže klase (B-segmenta), dugačak je 4087, širok 1787  i visok 1562 mm. Funkcionalnost ne pati pri tome, prtljažnik donosi 338 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala povećava na 1224 litara, punopravni je obiteljski automobil gradskih odlika, pri tome njegova dinamičnost najviše dolazi do izražaja.

Formom možda podsjeća na Renault Clio, ali opet su francuski dizajneri tu odradili dobar posao. Svaki ima neki svoj detalj, s kojim igra i kupuje kupce.

Osim toga, Zoe ne ispušta zvuk (osim diskretnog zujanja) i nema mjenjač. Elektromotor, naime, poput parnog stroja, maksimalni (nazivni okretni moment) razvija od nula okretaja, te se ručicom za izbor pogona (P – parkiranje, D – vožnja, B – elektromotorno kočenje, R – rikverc).

Zoe je, kao svaki električni auto, agilan i zabavan, reklo bi se, ima ‘najbolji automatski mjenjač, premda ga nema. Komforan i funkcionalan. Ne treba se privikavati u vožnji jer se na bolje lako priviknuti.

U ponudi su modeli:

LIFE  R110 ………  247.900 kn
ZEN R110 ………..  259.800 kn
ZEN R135 ………..  263.600 kn
INTENSE  R135 … 275.900 kn

Najbolje od svega, na te cijene Renault kupcima daje 20.000 kuna popusta, četiri zimske gume i električni romobil, a ako se tome pridodaju ekološki poticaji od 80.000 kn, osnovni model postaje dostupan za prihvatljivih – 147.900 kn.

Zoe će biti dostupan u – LIFE, ZEN i INTENSE paketima opreme. Osnovna verzija, s elektromotorom od 80 kW (u oznaci su konjske snage, okruglo) napaja se iz litij-ionskih baterija kapaciteta 41 kWh. Do 100 km/h može potegnuti za 11,4 s, a posebno je uvjerljivo početno ubrzanje, do 50 km/h, kad može pobjeći svakom autu.

To se posebice odnosi na snažniju verziju (100 kW), koja stotku hvata za 9,5 s i u gradu je ‘vihor’. Najveća je brzina, radi štednje električne energije i dosega limitirana na 140 km/h.

Snažnija verzija ima litij-ionske baterije od 52 kWh, koje omogućuju autonomiju s jednim punjenjem od 400 km (nazivno). Računajte ipak da je to realno 300 km, što je sasvim dobra brojka, pogotovo što je brzim punjačem baterije u 45 minuta moguće nabiti na 80 % kapaciteta. Normalno punjenje traje sedam sati, dakle prije spavanja će obavezno biti zadatak spojiti Zoe na utičnicu.

Renault je budućnost već predstavio, nema sumnje kako će kupci i ovu generaciju prihvatiti u svakom pogledu…


Komentari

loading...