Zvijezda se vratila

Vozili smo: TOYOTA GR SUPRA 3.0 TURBO SPORT PREMIUM – legenda se vratila, slavno ime opet fascinira

Bavarac u kimonu ili bolje rečeno Nijemac na školovanju u Japanu. Pravi, punih 340 KS donose puno zabave, a motor je u svakom trenu spreman za brutalne prerade. Dakle, ovaj model ponovno će biti zvijezda filmova…

Kako smo svi s guštom dočekali ovaj automobil. Rijetko koji model i njegovo ime izazovu toliko emocija. Zadnje nam na pamet pada Alfa Romeo i njihova Giulia. Za japanski model to ne čudi ni malo, kada je ultimativni prethodnik jednostavno oduševio sve fanove oktanskog svijeta. Zato je nasljednik stigao 21 godinu poslije. Supra opet živi. U suradnji s ekipom DriveTeam.hr odradili smo vožnje i zaključili – ovaj model vrijedan je imena koji nosi.Svaka čast Toyoti GT86, ona je pokušala preuzeti to breme, a koliko je uspjela sami procijenite. Uostalom, zar je netko stvarno mislio da će netko zaboraviti Supru?

Na radost svih, Japanci su 2019. konačno predstavili novi model.

Gazoo racing opet je bio u elementu, a suradnja Toyote i BMW-a pokazala se odlično, iako to mnogima baš ne sjeda najbolje. Na kraju krajeva, priča li se više o Supri ili Z4?Dojam koji proizlazi dok pritišćemo tipku Start je sjajan, 3.0-litreni šest-cilindrični motor zvuči mrak, bavarsko srce od deklariranih 340 KS odmah nas je kupilo. Najbolje od svega, deklarirana brojka je manja od stvarnih (YouTube snimke otkrivaju kako Supra na valjcima zapravo donosi gotovo 380 KS). Očito su se Japanci poigrali još malo s motorom, a Nijemci su ostali pri svome. Nisu Japanci zaboravili ni na ambicije koje imaju njeni vlasnici, a to je tuning filozofija.

Supra će s lakoćom ići preko 600 KS s određenim doradama…(foto: Hrvoje Grguljaš)

Velika snaga očituje se i na cesti, ubrzanje i hvatanje 100 km/h za svega 4,3 sekunde dovoljno govori za sebe. Snaga se osjeti u svakom trenu, a propinjanje prednjeg djela u takvim situacijama nije rijetkost, iako distribucija mase 50:50 drugačije sugerira. Promjene brzine idu glatko, zasluga je to 8-stupanjskog ZF-automatika. Uz sve to, bilo je zanimljivo vidjeti kako Supra stoji s potrošnjom, njenih 14 litara u prosjeku pokazalo se prihvatljivim. Nakon izričito dinamičnih vozačkih avantura. U realnim okvirima računajte na 10-12 litara.Iz svakog kuta ostavlja dojam, a takve su i performanse, wow…

Upravljivost i vozački osjećaj u automobilu su za svaku pohvalu, a Supra je oduševila i u vidu udobnosti za svakodnevno korištenje. Nismo to očekivali, dvoličnost Supri odlično stoji. Interijer Supre baš poput pravog sportaša traži vašu prilagodbu. Ako ste viši od 195 cm, nemojte ni pokušavati sjedati u Supru.

Zanimljivo nam je bilo vidjeti i prilično vertikalno postavljeno vjetrobransko staklo, iznimno malih proporcija. Podsjeća jako na prizore ‘board-camera’ iz prošlogodišnji utrka 24 sata Le Mansa. Tamo je Toyota Gazoo Racing momčad dominirala…

Interijer bi voljeli da je više u japanskom duhu, ovako nas podsjeti na bavarski dizajnerski izričaj (foto: Hrvoje Grguljaš)

Zagledavanje u detalje interijera donosi pomiješane osjećaje. Jako je izražen bavarski štih. Odnosno, dojam kao da sjedite u BMW modelima serije 1 i 3. Malo su to Japanci mogli drugačije upakirati. No, to postaje sekundarno kada krene vozačka avantura…Za kraj pogled na cjenik. Legendarno ime nije jeftino, ali tko je to uopće očekivao? Nova Toyota GR Supra počinje svoj ples od 590.000 kuna, dok je testna u Sport Premium paketu bila nešto skuplja – 614.900 kuna. Prilično dosta novca, ali za posjedovanje i ulazak u kultno društvo, ovo je VIP ulaznica.

POGON
Motor: turbo benzinski, 6 cil., redni, DOHC, Twin-power turbo
Obujam: 2998 ccmProvrt x hod: 94,6 x 82,0 mm
Kompresija: 11,0 : 1
Snaga: 250 kW (340 KS) pri 5.000-6.500/min
Moment: 500 Nm pri 1.600-4.500/min
Mjenjač: automatski, 8 brzina
Pogon: stražnji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: coupe, 2V, 2 sjedala
Gabariti: 4380 x 1855 x 1295 mm
Međ. razmak: 2469 mm
Krug okretanja: 10 m
Udaljenost od tla: 114 mm
Cd: 0,27
Masa: 1541 kg
Prtljažnik: 290 l
Spremnik goriva: 52 l

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson / Multilink
Kočnice: samov. diskovi 348 mm / diskovi 345 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijske
Gume: prednje (255/35 R19), stražnje (275/35 R19) Michelin Pilot Sport

PERFORMANSE
Brzina: 250 km/h
0-100 km/h: 4,3s
Potrošnja(EU): 9,9/8,9/7,7 l/100 km
Na testu: 13,3 l/100 kmCO2: 170 g/km
CIJENA: 614.900 kn (83.095 eura) – testni primjera Sport Premium

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo