Vremeplov

70 godina: Porsche 356 (1948. - 1965.), prvi Porsche, sportska izveden

Sjajan aluminijski sportaš, premda je startao s 39,5 KS iz 1131 ccm, utemeljio ugled kultne marke iz Zuffenhausena i trasirao put u legendu, prethodnica kultnog 'Elfera', modela 911

Na današnji dan 24.9.1882. rođen Karl Friedrich Rapp, danas gotovo zab

Premda ime ovog Bavarca stoji na početku jedne od velikih priča svjetske autoindustrije, danas se rijetko spominje, čak su i podaci o njegovih prvih 30-ak godina života vrlo šturi

Bilo pa prošlo: Rasplinjač (karburator, fergazer), uređaj koji tekuće

Izmišljen 1926. omogućio je paljenje goriva i razvoj motora s unutarnjim izgaranjem, smjesu su mogli podesiti samo virtuozi, pa su motori trošili puno goriva i dimili. 'Pomelo' ga ubrizgavanje, neizravno, pa izravno (direktno)...

Zaboravljene marke: Gordon-Keeble (1964. - 1967.), Velika Britanija

Proizveli su samo 100 primjeraka danas vrlo cijenjenih coupea sa znakom kornjače, motorom Chevrolet 5.4 V8 s 304 KS i karoserijom od pleksiglasa, koju je dizajnirao Giugiaro

Na današnji dan 21.9.1903. rođen američki automobilski vizionar Presto

Prekrasan aerodinamični auto s motorom u repu, nalik modelima češke Tatre, imao je zakretno središnje svjetlo, sigurnosna stakla i prvi je predvidio, nažalost ne i ugradio, sigurnosne pojaseve

50 godina: Peugeot 504 (1968. - 1983.), 'Europski auto 1969. godine'

U (višoj) srednjoj klasi bio je ono što je danas Passat, 'zakon', krasili su ga Pininfarinin dizajn, francuski komfor i njemačka solidnost, zapravo neuništivost (osim limarije), a vrlo je uspješna bila i robusna 'pick-up' inačica

Na današnji dan 20.9.1873. rođen Szisz Ferenc, pobjednik prve Velike n

Mađar je 1903., nakon pogibije Marcela Renaulta, iz uloge trkaćeg mehaničara promoviran u tvorničkog vozača, a vječnu mu je slavu donijela pobjeda na prvoj ikada održanoj utrci za Veliku nagradu, pored Le Mansa 1906.

50 godina: Lamborghini Espada & Islero, jurilice iz talijanske bajke

Četverolitarski V12 imao je 320 KS, a najveća je brzina bila 250 km/h - kod kasnije izvedbe S te su brojke narasle na 350 KS i 260 km/h. Konvencionalni GT danas košta 320 do 350 tisuća eura, i dalje dosta povoljnije od prethodnika.

65 godina: Opelovi karavani, toliko uspješni da su dali naziv klasi

Legendarna serija Caravan startala je 1953. Olympia Rekordom, nastavila 1957. Rekordom P1 i zaključena Omegom iz 1986., jer je prvom Insignijom 2008. preimenovana u Sports Tourer

Na današnji dan 19. rujna 1909. rođen konstruktor i industrijalac Ferr

Nakon II. svjetskog rata, dok mu je otac 22 mjeseca proveo u zatvoru, etablirao je porodičnu tvrtku, razvivši njen prvi model, legendarni roadster 356 Nr. 1 te je vrlo uspješno vodio do 1989. Umire 27. ožujka 1998.

20 godina: Ford Focus I (1998. - 2004.), svjetski bestseller 2000. i 2

Futurističkim dizajnom, najboljim podvozjem u klasi, 16-ventilcima Zetec 1.4/75 KS, 1.6/100 KS, 1.8/116 KS i 2.0/130 KS te dizelašima 1.8 TDDi/75 i 90 KS najopasniji protivnik Golfa IV

Na današnji dan 18.9.2006. BMW se konačno riješio neuspješne marke Rov

Zadnji čavao u lijes britanske automobilske industrije, govorimo li o masovnoj produkciji i tradicionalnim markama, dogodio se 2000. godine kada je BMW prepustio prava na marku Rover lokalnom konzorciju Phoenix

40 godina: Saab 99 Turbo (1978. - 1984.), jedan od pionira 'turbo-ere'

Švedska 3-vratna kupe-limuzina s 2-litrenim benzincem, turbopunjačem Garrett nabijenim na 147 KS, postizala je, tada, izvrsne performanse (9,1 s, 196,7 km/h), uz potrošnju od 13 litara. Bio je to tada 'auto na kvadrat'...

Bilo pa prošlo: Razvodnik paljenja, klasični mehanički, bila su to vre

Objedinjava tri funkcije u istom kućištu: razvod visokog napona, prekidač niskog napona (12 V) i centrifugalni regulator paljenja, manje je učinkovit i pouzdan od elektroničkog, ali se lakše i jeftinije popravljao

Na današnji dan 17.9.1964. prikazan film 'Goldfinger' u kojem je James

Na snimanju filma 'agent 007' koristio je dva, no u samo jedan bili su ugrađeni specijalni 'gadgeti' po kojima je Bondov DB5 postao 'najpoznatiji automobil na svijetu', što je slogan kojeg je Aston Martin potom koristio u promociji

40 godina Grobnika: na današnji dan 17.9.1978. otvorena naša jedina pr

Pogibije Ziggiotta i Grafa 1977., na stazi Preluk, dovele su do ultimatuma: ne preseli li se utrka na zatvorenu trkaću stazu, VN Jugoslavije više neće biti! Izgrađena je u rekordnom roku na Grobničkom polju, u riječkom zaleđu, nažalost bez većine popratnih zgrada i sadržaja

40 godina: Predstavljen ABS, sustav za sprječavanje blokiranja kotača

Jedna od najvažnijih sigurnosnih inovacija u povijesti je elektro-hidraulički mehanizam, koji sprječava blokiranje kotača te omogućuje zadržavanje upravljivosti i stabilnosti pri kočenju

Na današnji dan 15.9.1888. rođen sjajni talijanski vozač Antonio Ascar

Ranih 1920-ih dominirao je brdskim utrkama, a poginuo 26.7.1925. na VN Francuske, sin Alberto postat će jedan od najvećih vozača u povijesti, dvostruki svjetski prvak u Formuli 1

Na današnji dan 13.9.1953. Maserati osvojio prvu pobjedu Formuli 1

Trijumfirao je legendarni Juan Manuel Fangio na VN Italije u Monzi, a Maserati je tog dana postao tek treća tvrtka, nakon Alfa Romea i Ferrarija, koja je osvojila utrku za Veliku nagradu u svjetskom prvenstvu

Dobro je znati: Koji je prvi auto s automatskim mjenjačem?

Oldsmobile Custom 8 Cruiser je 1939. upotrijebio Hydra-Matic, s automatskom spojkom i tri hidraulički upravljana seta planetarnih prijenosnika, zadužena za dva stupnja naprijed i jedan natrag