1. ožujka 1991. s proizvodne trake sišao posljednji Audi Quattro

Audi je do ženevskog salona 1980. doživljavan kao zanimljiva, ali ne osobito uzbudljiva automobilska marka, koja se za tržišnu nišu borila s većim modelima Opela i Forda, a ne kao konkurent BMW-u i Mercedesu…

Sve je to promijenio Quattro, senzacionalni coupe s pogonom na sve kotače, predstavljen tada i ondje. Za početak, izgledao je odlično, naglašeni, zaobljeni bokovi odvajali su ga od coupe izvedenice modela 80, na čijoj je osnovi rađen.

Upravo će taj agresivan stil proširenih blatobrana obilježiti velike automobilske ikone desetljeća koje je dolazilo, poput BMW-a M3 ili Lancie Delte Integrale.

No ono što je budilo maštu bila je inovativna tehnologija: sportski automobilom s pogonom na sve kotače i turbo-punjačem bio je velika novost.

Jensen FF je imao integralni pogon potkraj 1960-ih, no Quattro je nudio ‘state of the art’ tehnologiju i uzbuđivao duhove nizom neobičnih rješenja, pa i motorom s pet cilindara.


Komentari

loading...