NA DANAŠNJI DAN

10. siječnja 1971. Ignazio Giunti poginuo u bizarnoj nesreći

Utrke izdržljivosti bile su na svom vrhuncu ranih 1970-ih. Nakon što se povukao Ford, rasplamsala se bitka među timovima Ferrari i Porsche

Povremeno bi iznenadili Matra, Alfa Romeo ili netko od manjih britanskih proizvođača, no svijet je napeto gledao dvoboje Porschea 917 i Ferrarija 512, možda čak i s većim zanimanjem nego onovremenu Formulu 1. Ferrari je bio sjajan automobil, no Porsche još i bolji, pa je u Maranellu Mauro Forghieri pripremio novo oružje, spremno godinu dana prije uvođenja novih pravila kojima će i 512 i 917 nestati sa scene, 312P.

Prva utrka sezone 1971. odabrana je za debi novog automobila, koji će postati legendaran, a na utrku 1000 km Buenos Airesa poslani su Arturo Merzario i Ignazio Giunti. Giunti je tek godinu ranije postao tvornički vozač Ferrarija, nametnuo se pobjedama u Sebringu i na Targa Floriu, a i u F1 debiju u Belgiji privukao je pozornost četvrtim mjestom. On je započeo utrku u Buenos Airesu, a Merzario ga je trebao kasnije zamijeniti. 312P je odmah pokazao svoj potencijal i Giunti je poveo utrku.

U 38. krugu došlo je do jedne od najbizarnijih nesreća u povijesti utrka. Matra Jeana-Pierrea Beltoisea ostala je bez goriva potkraj kruga, te je on izašao iz automobila i gurao ga prema boksu. Nije posve jasno jesu li suci mahali žutim zastavama, no jasno je da su se iza Matre pojavila dva Ferrarija: 512M Scuderie Filipinetti, kojeg je vozio Mike Parkes i, iza njega, obilazeći ga za krug, Giuntijev 312P.

Parkes je naglo skrenuo da zaobiđe Beltoisea, a Giunti je to najvjerojatnije shvatio kao micanje u stranu i puštanje prolaza. Pohrlio je u prazan prostor, kojeg nije bilo, i punom silinom udario u Matru. Ferrari se pretvorio u buktinju i jadnom vozaču nije bilo spasa, dok je Beltoise čudom ostao neozlijeđen, imajući sreću što je gurao Matru s desne, a ne lijeve strane.

Ova je tragedija snažno odjeknula, Beltoise je napadnut u mnogim medijima i trkaća mu je licenca suspendirana na nekoliko mjeseci, no tek nakon Giuntijeve smrti guranje bolida je zabranjeno pravilnikom. Čak se i veliki Fangio oglasio u znak podrške nesretnom Francuzu, izjavivši da je guranje automobila u toj situaciji čisti trkački instinkt i da bi i on jednako postupio.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo